کد خبر : 48741
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399 - 10:34

تداوم مسیر صعودی بورس با رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص

تداوم مسیر صعودی بورس با رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص

تداوم مسیر صعودی بورس با رشد ۲۶ هزار واحدی شاخصبراساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۱۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۷۱ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۱۹۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۳۲۲ واحد رشد به ۲۶۶ هزار و ۸۰۹ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۲۳ هزار و ۴۹۵ واحد و شاخص بازار دوم ۳۴ هزار و ۷۲۹ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه مپنا (رمپنا) با سه هزار و ۱۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۲۸۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۴۸۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۰۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۲ واحد، شرکت ارتباطات سیارایران (همراه) با ۹۰۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۲۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۷۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۱۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۸۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۲۲ ..

تداوم مسیر صعودی بورس با رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص

براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۱۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۷۱ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۱۹۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۳۲۲ واحد رشد به ۲۶۶ هزار و ۸۰۹ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۳ هزار و ۴۹۵ واحد و شاخص بازار دوم ۳۴ هزار و ۷۲۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه مپنا (رمپنا) با سه هزار و ۱۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۲۸۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۴۸۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۰۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۲۲ واحد، شرکت ارتباطات سیارایران (همراه) با ۹۰۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۲۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۷۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۷۱۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۸۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۲۲ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۶۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۲۲۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۲۲۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۳۳ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۸۹ واحد، پمپ سازی ایران (تپمپی) با ۸۴ واحد، صنایع خاک چینی ایران (کخاک) با ۶۸ واحد و پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۶۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، سایپا و بانک تجارت در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۷۷۳ هزار برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۲۶۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۷ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ویتانا (غویتا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سرمایه گذاری پویا (وپویا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا)، صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) و جنرال مکانیک (رنیک) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.