کد خبر : 90074
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 9:09

تداوم روند صعودی شاخص بورس

تداوم روند صعودی شاخص بورس

تهران- ایرنا- شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) پنج ‌هزار و ۵۱۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید.

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) پنج ‌هزار و ۵۱۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید.

به گزارش ایرنا، برپایه معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۹۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۹۶۷ واحد کاهش به ۴۱۴ هزار و ۹۰۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۹۲۴ واحد افت به ۲۶۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول پنج هزار و ۸۶۳ واحد و شاخص بازار دوم چهار هزار و ۸۷۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۰۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۴۱۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۰۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و پنج واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۴۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۹۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۷۱۴ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۶۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۴۳۱ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۸۰ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۶۴ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۹۷ واحد،  گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۵۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۱۴۹ واحد و گروه بهمن (خبهمن) با ۱۳۸ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، گروه دارویی برکت (برکت)، ایران خودرو (خودرو)، کاما (باما)، پالایش نفت تهران (شتران) و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۶۶ میلیون و ۹۸۷ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۶۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۵۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۵۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز تنها نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌ سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، نفت ایرانول (شرانل)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل توکاریل (توریل)، بیمه تجارت نو (بنو)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، ذوب روی اصفهان (فروی)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو)، ‌ مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، ‌ پالایش نفت شیراز (شراز)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، ‌ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بیمه سامان (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.