کد خبر : 8601
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1399 - 20:15

تحلیل نماد صبا ( سرمایه گذاری صبا تامین )

تحلیل نماد صبا (  سرمایه گذاری صبا تامین )

بروز رسانی در تاریخ 17 خرداد 1399: در این بروسی رسانی حمایت نماد صبا تامین مورد بررسی قرار گرفت حتما این نماد را در این تحلیل مورد بررسی قرار دهید. تحلیل نماد بورسی صبا تامین صبا با توجه به آرایش ابزار تکنیکی و قیمتی در محدوده مناسبی قرار دارد و با توجه به حمایت محدوده

بروز رسانی در تاریخ 17 خرداد 1399: در این بروسی رسانی حمایت نماد صبا تامین مورد بررسی قرار گرفت حتما این نماد را در این تحلیل مورد بررسی قرار دهید.

تحلیل نماد بورسی صبا تامین

صبا با توجه به آرایش ابزار تکنیکی و قیمتی در محدوده مناسبی قرار دارد و با توجه به حمایت محدوده 20500 ریالی و حمایت میان مدتی محدوده 16500 ریالی، سهامداری و خرید را گزینه مناسبی می دانیم و در صورتی که حمایت بیان شده شکسته نشود، می توان سهم را در کانال فرضی فوق مد نظر قرار داد.
مقاومت سهم محدوده 29500 ریال بوده و شکست و تثبیت بر بالای آن رشد تا محدوده 37500 الی 42500 ریال را نشان می دهد.

نمودار لگاریتمی نماد صبا تامین

تحلیل نماد صبا تامین


تاریخ 13 خرداد 1399

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با نماد صبا در حالی این روزها پر حجم معامله می شود که شرکت برنامه افزایش سرمایه 33درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران دارد.

سال مالی شرکت 31 اردیبهشت ماه است و مجمع سال 98 خود را برگزار و به ازای هر سهم 773 ریال سود نقدی کنار گذاشته است. در حالیکه 700 ریال سود برای هر سهم محقق کرده بود.

مهم ترین رویداد شرکت فروش کارگزاری باهنر در اردیبهشت ماه سال جاری بود که از این محل 278میلیارد ریال سود شناسایی کرده که انتظار می رود در گزارش 12 ماهه شرکت که بزودی منتشر خواهد شد، منعکس شود.

از طرف دیگر در پرتفوی بورسی خود در اردیبهشت ماه 20912میلیارد ریال سود ناشی از فروش سرمایه گذاری داشته است . عمده این سود ناشی از فروش سهام بانک ملت، تجارت، صدر تامین و فراورده های تزریقی ایران بوده است.

همچنین با توجه به مجامع شرکت های بورسی برگزار شده، صبا تا پایان اردیبهشت ماه مبلغ 2046میلیارد ریال سود نقدی از شرکت ها دریافت کرده است.

به این ترتیب درآمد صبا از اوراق بهادار بورسی بیش از 23میلیارد ریال می شود. این در حالی است که در سال 98 درآمد عملیاتی شرکت بیش از 19 هزار میلیارد ریال بوده است.

صبا در گزارش 9 ماهه خود20738میلیارد ریال فروش سرمایه گذاری داشت و سود خالص شرکت 27075میلیارد ریال محقق شد و به هر سهم 1805ریال سود رسید که نسبت به مدت مشابه 175درصد رشد داشته است.

بنظر می رسد صبا قادر باشد در پایان سال مالی خود خوشبینانه حدود 25 هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته باشد و امکان دارد سود خالص شرکت به بیش از 32هزار میلیارد ریال برسد که در این صورت سود هر سهم شرکت به بیش از 2100 ریال خواهد رسید.

نسبت قیمت بر درآمد سهم با قیمت 22500ریال بیش از 10 خواهد شد که نسبتا منطقی است.

بررسی پرتفوی بورسی شرکت نشان می دهد صبا در پرتفوی خود بیشتر سهام بانکی و بیمه ای و فلزی دارد. البته بیشترین وزن پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین است که رشد خوبی طی مدت اخیر داشته است.

پرتفوی غیر بورسی شرکت نیز عمدتا متعلق به سنگ آهن مرکزی است که شرایط خوبی دارد.

سرمایه گذاری صبا تامین برنامه دارد تا 3 سال آینده 70 درصد سرمایه گذاری هایش در اوراق بهادار باشد، بنابراین می توان انتظار عرضه های اولیه سهام شرکت های زیر مجموعه اش در بورس را داشت.

به گفته مدیران شرکت 4 شرکت زغال سنگ پروده طبس و سنگ آهن مرکزی در فرابورس ، سرمایه گذاری هامون شمال و تامین سرمایه امین در بورس تهران طی سال جاری پذیرش و عرضه اولیه خواهند شد.

بررسی ها نشان می دهد بیشتر خریداران سهم حقیقی ها و فروشنده ها حقوقی ها هستند .بیشتر خبرهای سهم اثر خود را بر روی سهم گذاشته است .با توجه به حجم معاملات در چند وقت اخیر و دست بدست شدن سهم در آستانه گزارش 12 ماهه و نسبت قیمت بر درآمد سهم بنظر می رسد شرایط خوبی احتمالا در میان مدت و بلند مدت دارد ولی در کوتاه مدت شاید شستا خوش نوسان تر باشد.

حتما تحلیل های جدید را در بخش تحلیل نماد بورس وب سایت دنبال کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.