کد خبر : 191405
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1401 - 8:24

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛‌ ۵ ارزی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛‌ ۵ ارزی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛‌ ۵ ارزی که باید این هفته زیر نظر داشته باشیدبیت کوین مدتی است که تلاش می‌کند خود را بالای حمایت ۴۶٬۰۰۰ دلاری نگه دارد و آن‌طور که از نمودارها پیداست، کندل قیمتی این هفته هم، روز گذشته در سطحی بالاتر از نقطه شروع سال ۲۰۲۲، یعنی ۴۶٬۲۰۰ دلار بسته شده است.
سم استوال (Sam Stovall)، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در مؤسسه «CFRA»، گفته است آوریل (فروردین) در گذشته از نظر میزان بازدهی بهترین ماه برای شاخص بورسی «S&P500» بوده است. اگر امسال هم همین طور باشد و در کنار آن همبستگی نزدیک بین قیمت بیت کوین و بازار بورس آمریکا حفظ شود،‌ می‌توانیم منتظر جهش بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت باشیم.
نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watchیکی دیگر از محرک‌های قیمت می‌تواند رسیدن تعداد کل بیت کوین‌های استخراج‌شده به ۱۹ میلیون واحد باشد. بازار ارز دیجیتال برای دیدن ۲ میلیون واحد باقی‌مانده باید سال‌های زیادی منتظر بماند و انتظار می‌رود آخرین بیت کوین حوالی سال ۲۱۴۰ میلادی استخراج شود. این موضوع می‌تواند توجه معامله‌گران را به تعداد اندک واحدهای باقی‌مانده برای استخراج، افزایش تقاضا بر..

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛‌ ۵ ارزی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید

بیت کوین مدتی است که تلاش می‌کند خود را بالای حمایت ۴۶٬۰۰۰ دلاری نگه دارد و آن‌طور که از نمودارها پیداست، کندل قیمتی این هفته هم، روز گذشته در سطحی بالاتر از نقطه شروع سال ۲۰۲۲، یعنی ۴۶٬۲۰۰ دلار بسته شده است.

سم استوال (Sam Stovall)، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در مؤسسه «CFRA»، گفته است آوریل (فروردین) در گذشته از نظر میزان بازدهی بهترین ماه برای شاخص بورسی «S&P500» بوده است. اگر امسال هم همین طور باشد و در کنار آن همبستگی نزدیک بین قیمت بیت کوین و بازار بورس آمریکا حفظ شود،‌ می‌توانیم منتظر جهش بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت باشیم.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

یکی دیگر از محرک‌های قیمت می‌تواند رسیدن تعداد کل بیت کوین‌های استخراج‌شده به ۱۹ میلیون واحد باشد. بازار ارز دیجیتال برای دیدن ۲ میلیون واحد باقی‌مانده باید سال‌های زیادی منتظر بماند و انتظار می‌رود آخرین بیت کوین حوالی سال ۲۱۴۰ میلادی استخراج شود. این موضوع می‌تواند توجه معامله‌گران را به تعداد اندک واحدهای باقی‌مانده برای استخراج، افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین و به‌دنبال آن کمبود عرضه جلب کند که در نهایت می‌تواند عاملی تأثیرگذار در افزایش قیمت این ارز دیجیتال باشد.

با وجود این مسائل، آیا بیت کوین می‌تواند موقعیت خود را بالای حمایت‌هایی که اخیراً به آنها دست یافته است، نگه دارد و آلت کوین‌های بازار را هم با خود بالا بکشد؟ برای پاسخ به این سؤال، در ادامه نمودار ۵ ارزی را بررسی می‌کنم که می‌توانند روند بازیابی قیمت خود را قوی‌تر از قبل دنبال کنند.

بیت کوین (BTC)

بازار بیت کوین در حال حاضر در نزدیکی سطح کلیدی ۴۵٬۵۰۰ دلار شاهد رقابت سختی بین خریداران و فروشندگان است. فروشندگان تلاش می‌کنند قیمت را بار دیگر به زیر این سطح هدایت کنند، اما خریداران همچنان از خود مقاومت نشان می‌دهند. این یعنی آنها می‌خواهند این سطح را که پیش‌تر مقاومت مهمی محسوب می‌شد، به یک حمایت جدید تبدیل کنند.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت به این معنی است که خریداران با مقاومت چندانی مواجه نیستند. در صورت ادامه روند صعودی، میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰ روزه در ۴۸٬۲۷۶ دلار مقاومت مهمی است که باید آن را زیرنظر داشته باشیم.

اگر خریداران بتوانند بیت کوین را به بالای این مقاومت هدایت کنند،‌ احتمالاً شتاب صعودی قیمت نیز در ادامه افزایش خواهد یافت. پس از آن قیمت برای رسیدن به ۵۰٬۰۰۰ دلار با مقاومت اندکی مواجه خواهد بود و عبور از آن می‌تواند بیت کوین را به ۵۲٬۰۰۰ دلار برساند.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی یا پس از برخورد با مقاومت‌های پیش رو سقوط کند، فروشندگان بار دیگر برای رساندن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سطح ۴۵٬۵۰۰ دلار تلاش خواهند کرد. شکسته‌شدن حمایت این سطح می‌تواند قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴۱٬۶۱۵ دلار پایین بکشد.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار پیداست،‌ قیمت پس از برخورد با مقاومت سقف کانال صعودی روی نمودار در حال اصلاح بوده است. تلاش خریداران برای بازیابی قیمت هم با مقاومت خریداران در محدوده خط روند نزولی روی نمودار مواجه شده است. اگر آنها در ادامه بتوانند بیت کوین را به بالای خط روند نزولی روی نمودار برسانند و موقعیت خود را در آن محدوده حفظ کنند، قیمت این شانس را خواهد داشت که تا سقف کانال صعودی روی نمودار رشد کند.

عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای سقف این کانال، می‌تواند نشانه‌ای برای ازسرگرفته‌شدن روند صعودی در بازار بیت کوین باشد. از سودی دیگر،‌ اگر قیمت پس از برخورد با خط روند نزولی روی نمودار بار دیگر به سمت پایین حرکت کند،‌ فروشندگان شانس خود را برای هدایت قیمت تا ۴۴٬۰۰۰ دلار و سپس ۴۲٬۵۹۴ دلار آزمایش خواهند کرد.

وی چین (VET)

قیمت وی چین که چند روز پیش به بالای مقاومت کلیدی ۰.۰۷۰ دلاری رسیده بود، کمی بعد در سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰.۰۹ دلار) با مقاومت خریداران مواجه شد. خریداران تاکنون موقعیت خود را بالای ۰.۰۷۰ دلار حفظ کرده‌اند و این خود یک نشانه مثبت محسوب می‌شود.

نمودار قیمت وی چین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت بالا حرکت کند، خریداران بار دیگر برای عبور از مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه تلاش خواهند کرد. عبور قیمت از این سطح می‌تواند نشانه‌ای برای تغییر روند کلی بازار باشد. پس از آن هم وی چین این شانس را خواهد داشت که تا ۰.۱۰ دلار و بعد از آن ۰.۱۳ دلار رشد کند.

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت، نشان‌دهنده برتری خریداران است. از طرفی هم شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را بی‌اعتبار کند و پس از آن باید منتظر ادامه روند نزولی تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باشیم.

نمودار قیمت وی چین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای ۴ ساعته بازار وی چین، شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خنثی بوده و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محور میانی قرار گرفته است که نشان‌ می‌دهد تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار است. عبور از ۰.۰۸ دلار راه را برای ادامه روند صعودی تا بالای ۰.۰۹ دلار هموار خواهد کرد و پس از آن احتمالاً همین حرکت رو به بالا ادامه پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی، وی چین را بار دیگر به ناحیه ۰.۷۰ دلار می‌رساند. اگر خریداران بتوانند این سطح را به حمایت تبدیل کنند، این شانس را خواهند داشت که بار دیگر برای رساندن قیمت به ۰.۰۹ دلار تلاش کنند. شکسته‌شدن سطح ۰.۷۰ دلار هم بازار را در اختیار فروشندگان قرار خواهد داد.

تتا (THETA)

قیمت تتا، توکن اصلی بلاک چین تتا نتورک (Theta Network)، چند هفته‌ای است که بین ۲.۵۰ تا ۴.۴۰ دلار نوسان می‌کند. خریداران چند روز پیش برای شکستن مقاومت سقف این کانال تلاش کردند، اما موفق ظاهر نشدند که نشان می‌دهد فروشندگان همچنان از این سطح دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت تتا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

ماندن قیمت بالای ۳.۸۰ دلار نشان می‌دهد که معامله‌گران فعلاً تمایلی به فروش ندارند و منتظر پیگیری روند صعودی هستند. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در نزدیکی ناحیه اشباع خرید، نشان‌ می‌دهد خریداران در مسیر افزایش قیمت با مقاومت کمی مواجه هستند.

موفقیت خریداران در رساند قیمت به بالای ناحیه مقاومتی بین ۴.۴۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه، می‌تواند نشانه‌ای برای آغاز یک روند صعودی جدید باشد. پس از آن هم می‌توان به تشدید شتاب صعودی قیمت و رسیدن به سطح ۶ دلار امیدوار بود.

از سوی دیگر،‌ سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند راه را برای کاهش قیمت تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳.۱۷ دلار باز کند. پس از آن هم احتمالاً برای چند روز دیگر شاهد نوسان محدود قیمت در کانال روی نمودار خواهیم بود.

نمودار قیمت تتا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

آن‌طور که از نمودار ۴ ساعته تتا پیداست، خریداران چندین تلاش ناموفق برای عبور از سقف کانال در ۴.۴۰ دلار داشته‌اند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خنثی است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محور میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار است.

سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی می‌تواند شرایط بازار را برای کوتاه‌مدت به نفع فروشندگان تغییر دهد و در این صورت ممکن است قیمت تا ۳.۵۰ دلار پایین بیاید. گفتنی است که عبور از ۴.۴۰ دلار همواره به این معنی است که خریداران کنترل بازار را در دست گرفته‌اند.

ثور چین (RUNE)

قیمت ثور چین برای چند ماه گذشته درون یک مثلث نزولی در نوسان بوده و جهش چند روز پیش قیمت را به نزدیکی خط روند نزولی این مثلث رسانده است. انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن قیمت به ناحیه، فروشندگان مقاومت سختی از خود نشان دهند.

نمودار قیمت ثور چین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت پایین حرکت کند، ممکن است شاهد سقوط ثور چین تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۹.۷۵ دلار باشیم. این سطح از اهمیت ویژه برخوردار است، چراکه بازگشت قیمت پس از برخورد با آن می‌تواند نشانه‌ای برای مثبت‌ماندن احساسات معامله‌گران و افزایش فشار خرید در کف‌های قیمتی باشد.

این حرکت احتمال شکسته‌شدن مقاومت خط روند نزولی الگوی مثلث را بیشتر می‌کند. عبور قیمت از این سطح، الگوی مثلث نزولی را از دستور کار خارج می‌کند که خود یک نشانه صعودی محسوب می‌شود. پس از آن هم ثور چین این شانس را خواهد داشت که تا ۱۷ دلار رشد کند.

اعتبار این چشم‌انداز صعودی در صورتی از بین می‌رود که حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود. این اتفاق می‌تواند قیمت ثور چین را به ۷.۸۸ دلار برساند.

نمودار قیمت ثور چین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمودار ۴ ساعته هم قیمت با مقاومت سختی در نزدیکی ۱۳ دلار مواجه است و خریداران همچنان موقعیت خود را بالای ۱۱ دلار حفظ کرده‌اند. این سطح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه شکسته‌شدن آن می‌تواند قیمت را به حمایت بعدی در ۱۰ دلار برساند. از سوی دیگر، جهش قیمت از سطح ۱۱ دلار می‌تواند با تلاش دوباره خریداران برای عبور از ۱۳ دلار همراه شود.

آوی (AAVE)

قیمت آوی در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین) از مقاومت خط روند نزولی روی نمودار عبور کرد که نشانه مثبتی برای تغییر روند بازار است. فروشندگان یک‌بار تلاش کردند تا اصلاح صعودی قیمت را در سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۲۲۶ دلار متوقف کنند، اما خریداران در آن مقطع تسلیم نشدند.

نمودار قیمت آوی (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

فشار خرید در بازار آوی در تاریخ ۱ آوریل (۱۲ فروردین) تشدید شد و کندل قیمت از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه عبور کرد. اکنون حفظ موقعیت قیمت بالای این سطح می‌تواند نشانه‌ای برای یک حرکت صعودی جدید باشد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۲۶۲ دلار برسانند، این حرکت صعودی احتمالاً تا مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری ادامه پیدا خواهد کرد. فروشندگان احتمالاً از این ناحیه با قدرت دفاع خواهند کرد، اما شکسته‌شدن آن می‌تواند آوی را به ۳۵۰ دلار برساند.

سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را بی‌اعتبار کند و پس از آن فروشندگان برای پایین‌کشیدن قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۸۷ دلار تلاش خواهند کرد.

نمودار قیمت آوی (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار پیداست، معامله‌گران با نزدیک‌شدن قیمت به میانگین متحکر نمایی ۲۰ کندلی فشار خرید را بیشتر کرده‌اند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۲۶۱.۲۰ دلار برسانند، روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود این جهش جایی بین ۲۸۳ تا ۳۰۰ دلار با مقاومت مواجه شود.

واگرایی منفی بین قیمت و شاخص قدرت نسبی می‌تواند نشانه‌ای برای تضعیف شتاب صعودی آوی باشد و سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی هم به معنی خروج معامله‌گران از بازار است. این اتفاق ممکن است در ادامه با سقوط قیمت تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی همراه شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛‌ ۵ ارزی که باید این هفته زیر نظر داشته باشید

در این باره بیشتر بخوانید

  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • سقوط مجدد بازار یا بازیابی قیمت‌ها؟ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند
  • شکست خط روند نزولی در اینترنت کامپیوتر و هارمونی؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند
  • سقف تاریخیِ نیِر پروتکل و نوسان اتم و فانتوم در حوالی ATH؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند
  • تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.