کد خبر : 192398
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردین 1401 - 12:42

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ بررسی مهمترین حمایت‌ها و مقاومت‌ها

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ بررسی مهمترین حمایت‌ها و مقاومت‌ها

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ بررسی مهمترین حمایت‌ها و مقاومت‌هاقیمت بیت کوین در طول دو روز گذشته بین ۴۵٬۵۰۰ تا ۴۷٬۵۰۰ دلار در نوسان بوده است که نشان می‌دهد میان خریداران و فروشندگان رقابت سختی وجود دارد و هر کدام از آنها برای به‌دست‌گرفتن کنترل بازار تلاش می‌کنند.
داده‌های درون‌زنجیره‌ای شرکت تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد در طول ماه مارس (اسفند) در مجموع ۱۰۰٬۰۰۰ واحد بیت کوین از صرافی‌های متمرکز برداشت شده است. این حجم عظیم از برداشت بیت کوین در عرض یک ماه، تنها دو بار در طول تاریخ رخ داده است که یکی از آنها به مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) باز می‌گردد. با این حال، نمی‌توان گفت قرار است پس از این برداشت عظیم، قیمت بیت کوین بلافاصله افزایش پیدا کند. ضمن اینکه در طول سال ۲۰۲۰ هم، شتاب صعودی قیمت تنها در سه‌ماهه چهارم سال افزایش پیدا کرده بود.
دیدگاه معامله‌گران بازار ارز دیجیتال اکنون به دو دسته کلی تقسیم می‌شود؛ عده‌ای تصور می‌کنند قرار است قیمت بیت کوین تا ۴۴٬۸۰۰ و پس از آن ۴۳٬۰۰۰ دلار سقوط کند و از طرفی برخی انتظار دارند روند صعودی اخیر با رسیدن قیمت به مقاومت روانی ۵۰٬۰۰۰ دلاری پی..

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ بررسی مهمترین حمایت‌ها و مقاومت‌ها

قیمت بیت کوین در طول دو روز گذشته بین ۴۵٬۵۰۰ تا ۴۷٬۵۰۰ دلار در نوسان بوده است که نشان می‌دهد میان خریداران و فروشندگان رقابت سختی وجود دارد و هر کدام از آنها برای به‌دست‌گرفتن کنترل بازار تلاش می‌کنند.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای شرکت تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد در طول ماه مارس (اسفند) در مجموع ۱۰۰٬۰۰۰ واحد بیت کوین از صرافی‌های متمرکز برداشت شده است. این حجم عظیم از برداشت بیت کوین در عرض یک ماه، تنها دو بار در طول تاریخ رخ داده است که یکی از آنها به مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) باز می‌گردد. با این حال، نمی‌توان گفت قرار است پس از این برداشت عظیم، قیمت بیت کوین بلافاصله افزایش پیدا کند. ضمن اینکه در طول سال ۲۰۲۰ هم، شتاب صعودی قیمت تنها در سه‌ماهه چهارم سال افزایش پیدا کرده بود.

دیدگاه معامله‌گران بازار ارز دیجیتال اکنون به دو دسته کلی تقسیم می‌شود؛ عده‌ای تصور می‌کنند قرار است قیمت بیت کوین تا ۴۴٬۸۰۰ و پس از آن ۴۳٬۰۰۰ دلار سقوط کند و از طرفی برخی انتظار دارند روند صعودی اخیر با رسیدن قیمت به مقاومت روانی ۵۰٬۰۰۰ دلاری پیگیری شود.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

هم‌زمان با بالغ‌ترشدن بازار ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران جدیدی هم به این بازار جذب می‌شوند. تحقیقات آماری جدید صرافی جمینای (Gemini) نشان می‌دهد تعداد افرادی که برای اولین بار ارز دیجیتال می‌خرند در سال ۲۰۲۱، در کشورهای هند، برزیل و هنگ کنگ، ۵۰ درصد رشد داشته است. تعداد سرمایه‌گذاران اهل آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه، ایالات متحده آمریکا و اروپا که برای اولین بار در سال گذشته ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند نیز ۴۰ درصد رشد داشته است.

آیا این آمارهای امیدوارکننده می‌توانند در کوتاه‌مدت هم با جهش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال همراه باشند؟ برای پاسخ به این سؤال، در ادامه نمودار ۱۰ ارز دیجیتال مطرح بازار را بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین (BTC)

سایه بلند کندل‌های قیمت بیت کوین در دو روز گذشته، نشان می‌دهد که تعدادی از معامله‌گران با نزدیک‌شدن قیمت به میانگین متحرک نمایی ساده (SMA) ۲۰۰ روز در ۴۸٬۲۶۶ دلار، در حال فروش دارایی خود هستند. با این حال، خریداران هنوز اجازه نداده‌اند که قیمت بیت کوین به زیر حمایت کلیدی ۴۵٬۵۰۰ دلاری سقوط کند.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

نوسان محدود بیت کوین در روزهای اخیر، به‌ احتمال زیاد برای مدت زیادی دوام نخواهد آورد. سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (سطح ۴۴٬۴۶۷ دلار) راه را برای پایین‌آمدن بیت کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (سطح ۴۱٬۶۸۹ دلار) باز خواهد کرد. چنین حرکتی می‌تواند چشم‌انداز صعودی بازار را به‌طور کلی بی‌اعتبار کند.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی یا پس از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌سمت بالا حرکت کند، به این معنی است که فشار خرید در کف‌های قیمت بیشتر می‌شود. چنین اتفاقی شانس خریداران را برای عبور از میانگین متحرک نمایی افزایش می‌دهد و پس از آن باید منتظر جهش قیمت تا ۵۲٬۰۰۰ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۴۸٬۲۶۶ – ۵۲٬۰۰۰
  • حمایت‌‌ها: ۴۵٬۵۰۰ – ۴۴٬۴۶۷ – ۴۱٬۶۸۹

اتریوم (ETH)

کندل قیمت اتریوم دو روز پیش از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه عبور کرده بود؛ اما خریداران در رسیدن به سطوح بالاتر ناموفق ظاهر شدند. ظاهراً فروشندگان تلاش می‌کنند با بازگرداندن قیمت به زیر این سطح، خریداران را در یک تله گاوی گرفتار کنند.

نمودار قیمت اتریوم (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر قیمت به زیر ۳٬۴۱۱ دلار سقوط کند، فروشندگان در ادامه برای پایین‌کشیدن آن تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳٬۱۹۷ دلار تلاش خواهند کرد. خریداران باید با قدرت از این سطح حمایت کنند، چراکه شکسته‌شدن آن می‌تواند چشم‌انداز صعودی اخیر اتریوم را به‌کلی بی‌اعتبار کند.

بازگشت قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، خریداران را بار دیگر برای رساندن قیمت به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه و تثبیت موقعیت‌شان در آن ناحیه تشویق خواهد کرد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است در ادامه قیمت تا ۴٬۰۰۰ دلار هم رشد کند.

از طرفی، شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فشار فروش را تشدید کرده و پس از آن باید منتظر کاهش قیمت اتریوم تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲٬۸۹۵ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۴٬۰۰۰
  • حمایت‌‌ها: ۳٬۴۱۱ – ۳٬۱۹۷ – ۲٬۸۹۵

همچنین بخوانید: آشنایی با ۱۰ الگوی نموداری تحلیل تکنیکال که هر معامله‌گری باید بداند

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در طول چند روز گذشته با قیمتی نزدیک به ۴۴۵ دلار در نوسان بوده است و خریداران با اینکه چندین بار قیمت را به بالای این سطح رساندند، موفق به جهش تا سطوح بالاتر از آن و رسیدن به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه نشدند. این موضوع نشان می‌دهد که با اوج‌گیری قیمت، تقاضا برای خرید بایننس کوین به‌ میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

فروشندگان اکنون برای رساندن قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۲۱ دلار تلاش می‌کنند که البته حمایت مهمی هم محسوب می‌شود. بازگشت روبه‌بالای قیمت پس از برخورد با این سطح، خریداران را تشویق خواهد کرد که یک‌بار دیگر برای عبور از مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه و رساندن قیمت به ۵۰۰ دلار تلاش کنند.

از سوی دیگر، اگر حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از دست برود، به این معنی است که بخشی از معامله‌گران کوتاه‌مدت مشغول ذخیره سود و خروج از بازار هستند. این اتفاق می‌تواند قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین بکشد و اگر این حمایت هم از دست برود، می‌توان گفت عبور قیمت از ۴۴۵ دلار یک تله گاوی بوده است.

  • مقاومت‌ها: ۴۴۵ – ۵۰۰
  • حمایت‌: ۴۲۱

سولانا (SOL)

روند بازیابی قیمت سولانا با فاصله کمی از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه متوقف شده که مشخصاً به معنای افزایش فشار فروش در اوج‌های قیمتی است. فروشندگان نیز اکنون برای رساندن قیمت به ۱۲۲ دلار تلاش می‌کنند.

نمودار قیمت سولانا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر قیمت در ادامه پس از برخورد با ۱۲۲ دلار به‌سمت بالا بازگردد، خریداران یک‌بار دیگر این شانس را پیدا می‌کنند که برای عبور از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه تلاش کنند. موفقیت آنها در انجام این کار می‌تواند سولانا را به مقاومت روانی ۲۰۰ دلاری برساند. ضمن اینکه شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه اشباع خرید هم نشان‌دهنده برتری خریداران است.

از طرفی، اگر در ادامه قیمت به زیر ۱۲۲ دلار سقوط کند،‌ راه برای ریزش بیشتر تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باز خواهد شد. این سطح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه شکسته‌شدن آن می‌تواند با سقوط قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۹۶ دلار همراه باشد.

  • مقاومت‌ها: ۱۲۲ – ۲۰۰
  • حمایت‌: ۹۶

ریپل (XRP)

خریداران ریپل در تلاش‌اند قیمت را به بالای مقاومت ۰.۸۶ دلاری هدایت کنند و در مقابل فروشندگان هم مقاومت می‌کنند. شکست فروشندگان در عبور از این ناحیه می‌تواند باعث تشویق معامله‌گران کوتاه‌مدت به خروج از بازار و سقوط قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۷۸ دلار شود.

نمودار قیمت ریپل (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر قیمت پس از برخورد با میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به‌سمت بالا بازگردد،‌ نشان‌دهنده تشدید فشار خرید در کف‌های قیمتی است. این اتفاق می‌تواند ریپل را برای چند روز دیگر بین میانگین‌های متحرک ساده ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه نگه دارد.

خنثی‌بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محور میانی هم نشانه‌ای دیگر برای ادامه نوسان محدود قیمت در کوتاه‌مدت است.

اگر خریداران در ادامه بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هدایت کنند، سطح ۰.۷۰ دلار به‌عنوان حمایت بعدی قیمت عمل خواهد کرد و از طرفی دیگر، عبور از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه می‌تواند ریپل را به مقاومت روانی ۱ دلاری برساند.

  • مقاومت‌ها: ۰.۸۶ – ۱
  • حمایت‌‌ها: ۰.۷۸ – ۰.۷۰

کاردانو (ADA)

کاردانو در تاریخ ۱ آوریل (۱۲ فروردین) یکی حرکت صعودی جدید را آغاز کرد و در ادامه در سطح ۱.۲۶ دلار با مقاومت فروشندگان مواجه شد.

نمودار قیمت کاردانو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در نزدیکی ناحیه اشباع خرید، نشان‌دهنده مقاومت اندک فروشندگان در مسیر افزایش قیمت است. اگر خریداران در ادامه موفق شوند قیمت را به بالای ۱.۲۶ دلار برسانند، راه برای جهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه و سپس ۱.۶۳ دلار هموار می‌شود.

از طرفی، اگر قیمت بار دیگر پس از برخورد با مقاومت ۱.۲۶ دلاری به‌سمت پایین بازگردد، احتمالاً باید منتظر سقوط کاردانو تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم. شکسته‌شدن این سطح نیز می‌تواند قیمت را تا حمایت روانی ۱ دلاری پایین بکشد.

  • مقاومت‌ها: ۱.۲۶ – ۱.۶۳
  • حمایت‌‌‌ها: ۱

لونا (LUNA)

لونا، توکن اصلی شبکه ترا (Terra)، روز دوم آوریل (۱۳ فروردین) مقاومت ۱۱۱ دلاری را پشت سر گذاشت و یک روز بعد به اوج تاریخی جدید خود در ۱۱۸ دلار رسید و اکنون به نظر می‌رسد خریداران همچنان کنترل بازار را در دست دارند.

نمودار قیمت لونا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

واگرایی منفی بین شاخص قدرت نسبی و قیمت، می‌تواند نشانه‌ای برای تضعیف شتاب صعودی لونا باشد و در ادامه قیمت را با اصلاحی جزئی یا نوسان محدود مواجه کند.

سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۰۰ دلار ممکن است بخشی از معامله‌گران را که در قیمت‌های پایین‌تر وارد بازار شده بودند، تشویق به فروش کند. این اتفاق می‌تواند با سقوط قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۸۴ دلار همراه باشد.

از طرفی، بازگشت صعودی قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان‌دهنده فعالیت خریداران نزدیکی حمایت ۱۰۰ دلاری است. پس از آن خریداران برای رساند قیمت به اوج ۱۱۸ دلاری تلاش خواهند کرد و اگر موفق به انجام این کار شوند، ۱۲۵ و ۱۵۰ دلار اهداف بعدی قیمت خواهند بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۱۸ – ۱۲۵ – ۱۵۰
  • حمایت‌‌ها: ۱۰۰ – ۸۴

اولنچ (AVAX)

قیمت اولنچ در روزهای اخیر چندین بار از مقاومت ۹۸ دلاری عبور و بار دیگر به زیر این سطح سقوط کرده است که نشان می‌دهد فروشندگان در این سطح فعال هستند.

نمودار قیمت اولنچ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

فروشندگان اکنون در تلاش‌اند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۸۹ دلار پایین بکشند که سطح مهمی هم محسوب می‌شود؛ چراکه بازگشت صعودی قیمت در آن ناحیه می‌تواند به معنای تشدید فشار خرید در کف‌های قیمتی باشد.

چنین اتفاقی می‌تواند احتمال عبور از محدوده مقاومتی بین ۹۸ تا ۱۰۰ دلار را بیشتر کند و اولنچ را به هدف بعدی در ۱۲۰ دلار برساند.

اگر قیمت بر خلاف این سناریو کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، حمایت بعدی قیمت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روز (۸۲ دلار) خواهد بود. پس از آن هم باید منتظر نوسان محدود قیمت برای چند روز آینده باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۹۸ – ۱۰۰ – ۱۲۰
  • حمایت‌‌ها: ۸۹ – ۸۴ – ۸۲

پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات چند روز پیش از مقاومت ۲۳ دلاری عبور کرد؛ اما خریداران موفق به حفظ موقعیت خود بالای این سطح نشدند. این موضوع نشان می‌دهد فروشندگان هنوز تسلیم نشده‌اند و با هر افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند.

نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

فروشندگان اکنون در تلاش‌اند تا قیمت را زیر ۲۳ دلار نگه دارند و خریدارانی را که پس از شکست این مقاومت وارد بازار شده‌اند، در تله گاوی گرفتار کنند. در صورتی نزولی‌شدن بازار، سطح ۲۱ دلار اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

شکسته‌شدن حمایت ۲۱ دلاری می‌تواند پولکادات را به ۱۹ دلار برساند و اگر قیمت پس از برخورد با این سطح مجدداً به‌سمت بالا بازگشت، احتمالاً باید برای چند روز دیگر شاهد نوسان محدود پولکادات بین ۱۹ تا ۲۳ دلار باشیم.

از طرفی هم اگر قیمت از ۲۴ دلار عبور کند، شانس پولکادات برای جهش تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۲۹ دلار بیشتر می‌شود.

  • مقاومت‌ها: ۲۳ – ۲۴ – ۲۹
  • حمایت‌‌ها: ۲۱ – ۱۹

دوج کوین (DOGE)

قیمت دوج کوین دو روز پیش پس از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۱۳ دلار به‌سمت بالا بازگشت که نشان می‌دهد خریداران با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت نیز نشان‌دهنده برتری خریداران است.

نمودار قیمت دوج کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

افزایش فشار خرید روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) نیز ادامه پیدا کرد و خریداران تلاش کردند قیمت را به ناحیه مقاومتی بین ۰.۱۷ دلار تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۰.۱۸ دلار نزدیک کنند. با این حال، همان طور که از سایه بلند کندل روز قبل پیداست، فروشندگان با اوج‌گیری قیمت فعال‌تر شده‌اند.

سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند دوج کوین را برای چند روز دیگر در کانال بین ۰.۱۰ تا ۰.۱۷ دلار نگه دارد. خریداران هم برای تغییر این روند، باید قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ دلاری هدایت کنند.

  • مقاومت‌ها: ۰.۱۷ – ۰.۱۸
  • حمایت‌‌ها: ۰.۱۳ – ۰.۱۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ بررسی مهمترین حمایت‌ها و مقاومت‌ها

در این باره بیشتر بخوانید

  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ فشار فروش مسیر بعدی بازار را تعیین خواهد کرد یا خروج قیمت از نوسانات خنثی؟
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ روند کاهش نوسانات بازار چگونه به پایان خواهد رسید؟
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نوسان محدود قیمت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت‌ ارزهای دیجیتال؛ موقعیت خوب آلت کوین‌ها برای جهش

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.