کد خبر : 209422
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 13:36
دیدگاه‌ها برای تاثیر نرخ دلار بر قیمت دوچرخه (لیست قیمت دوچرخه در بازار) بسته هستند

تاثیر نرخ دلار بر قیمت دوچرخه (لیست قیمت دوچرخه در بازار)

تاثیر نرخ دلار بر قیمت دوچرخه (لیست قیمت دوچرخه در بازار)

 اگر بخواهیم در یک جمله مشخص و واضح توضیح دهیم باید گفت: قیمت دوچرخه شامل آنچه که در تمام فرآیند طراحی و ساخت تا ارائه دوچرخه در فروشگاه صرف می‌شود به انضمام سود فروشنده است. قیمت دوچرخه یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در هنگام خرید است و در بسیاری از موارد می‌تواند عاملی بازدارنده برای خرید

 اگر بخواهیم در یک جمله مشخص و واضح توضیح دهیم باید گفت: قیمت دوچرخه شامل آنچه که در تمام فرآیند طراحی و ساخت تا ارائه دوچرخه در فروشگاه صرف می‌شود به انضمام سود فروشنده است. قیمت دوچرخه یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در هنگام خرید است و در بسیاری از موارد می‌تواند عاملی بازدارنده برای خرید دوچرخه باشد. به طور مثال بالا بودن قیمت برخی از مدل‌ها می‌تواند آن‌ها را از دایره انتخاب خریداران خارج کند. در گذشته کمبود عرضه و بالا بودن تقاضا، دوچرخه را به یک کالای لاکچری تبدیل کرده بود که تنها اشراف زادگان توان خرید و استفاده از آن را داشتند. اما امروزه با افزایش تعداد تولید کنندگان دوچرخه در سطح جهان، نرخ این کالا تقریباً ساماندهی شده و دوچرخه به کالایی در دسترس برای همه اقشار جامعه تبدیل شده است.

گستره قیمت دوچرخه در بازار

گستره قیمت دوچرخه در بازار بسیار وسیع است. نرخ دوچرخه در برندهای مختلف و مدل‌های گوناگون متفاوت است. برند تولید کننده، نوع و برند قطعات مصرفی و سیستم‌های به کار رفته در دوچرخه از جمله سیستم ترمز، دنده و تعلیق، جنس تنه دوچرخه و غیره از مهم‌ترین عواملی هستند که بر قیمت دوچرخه تأثیر می‌گذارند. قیمت انواع دوچرخه در رده کودک و بزرگسال نوسان دارد و هر ساله رو به افزایش است. در ادامه به یکی از مهم‌ترین علل این افزایش قیمت اشاره‌ای خواهیم کرد.

علت افزایش قیمت دوچرخه در بازار

همان طور که اشاره شد قیمت دوچرخه در بازار به صورت سالانه افزایش می‌یابد. به همین دلیل تقاضا برای خرید دوچرخه در بازار به شدت نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است. استمرار نوسانات ارزی در بستر بازار یکی از علل افزایش نرخ اغلب اجناس در بازار دوچرخه است. بنابراین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش تقاضا برای خرید دوچرخه، افزایش نرخ ارز و تأثیر آن بر قیمت این دسته از کالاهای وارداتی است.

تقاضای عمومی برای خرید دوچرخه در فصول مختلف تغییر چندانی ندارد. تنها دلیل افزایش مشکلات برای خرید و فروش دوچرخه در بازار، افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر گزارش شده است. اکثر محصولات موجود در بازار دوچرخه و موتور سیکلت وارداتی هستند. به همین دلیل این صنف به شدت تحت تأثیر افزایش نرخ ارز در سال‌های اخیر قرار گرفته است.

افزایش قیمت دوچرخه

 

تأثیر نرخ ارز بر قیمت دوچرخه

تنها 30 درصد از تجهیزات دوچرخه تولید داخلی بوده و 70 درصد از آن ها وابسته به واردات و بازار خارجی هستند. نا هماهنگی در ارگان‌های دولتی برای ترخیص تجهیزات وارداتی در گمرک و تأخیر در آزادسازی اجناس نیز بر قیمت آن‌ها در بازار تأثیر می‌گذارند. بنابراین قیمت دوچرخه بلافاصله تعدیل نمی‌شود و این اتفاق با فاصله زمانی رخ می‌دهد. در نتیجه می‌توان گفت مهم‌ترین عامل تأثیر گذار بر قیمت دوچرخه در ایران علاوه بر برند تولید کننده، سطح تکنولوژی به کار رفته، میزان پیشرفتگی قطعات و سایز دوچرخه، نرخ ارز است.

افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید دوچرخه

دوچرخه سواری یک ورزش مهارت محور و تجهیزات محور است. لازمه موفقیت در این رشته خرید دوچرخه‌های با کیفیت، ایمن و حرفه ای است. اما افزایش نرخ ارز و به دنبال آن افزایش قیمت دوچرخه تأثیر چشمگیری در میزان تمایل برای انجام این ورزش داشته است. تمام دوچرخه‌های با کیفیت و استاندارد وارداتی هستند. قیمت دوچرخه‌های برند وارداتی در سال‌های اخیر بیش از 100 درصد افزایش داشته‌ است. بر این اساس تنها قشر خاصی توان خرید دوچرخه‌های برند و گران قیمت را دارند. کاهش قدرت خرید قشر متوسط جامعه منجر به کاهش تقاضا و فروش دوچرخه در بازار شده است.

لیست قیمت دوچرخه بزرگسال در بازار

زمانی که برای خرید دوچرخه بزرگسال به بازار می‌روید، متوجه تفاوت قیمت در میان تولیدات یک برند خواهید شد. همچنین محصولات هر برند به دلیل نوع طراحی انحصاری، قطعات و متریال به کار رفته، با تولیدات برند دیگر تفاوت قیمت دارند. قیمت نهایی یک دوچرخه جبران کننده هزینه‌هایی است که سازنده در طول مراحل طراحی و ساخت متحمل شده است. در نتیجه می‌توان گفت قیمت انواع دوچرخه بزرگسال عمدتاً تحت تأثیر فرآیند تولید توسط برند سازنده است.

ساخت فریم از مهم‌ترین مراحل در پروسه تولید دوچرخه است. طراحی و جنس فریم در قیمت گذاری دوچرخه تأثیر بسیار زیادی دارد. طراحی اصولی دوچرخه بر اساس استانداردهای جهانی نیازمند به کارگیری نیروهای متخصص در این حوزه و افراد مسلط بر علم هندسه و طراحی است. همچنین اغلب قسمت‌های مونتاژ و ساخت فریم به وسیله نیروی انسانی انجام می‌شود. بنابراین نیروی انسانی و هزینه زیادی صرف طراحی و ساخت فریم دوچرخه می‌شود.

قیمت دوچرخه‌ بزرگسال در مدل‌های مختلف از یک برند به دلیل تفاوت در نوع طراحی و قطعات متفاوت است. همچنین محصولات مشابه با تجهیزات فنی یکسان در برندهای گوناگون قیمت‌های مختلفی دارند. زیرا هدف از ساخت، تکنولوژی‌های انحصاری، نوع طراحی و قطعات مورد استفاده توسط برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. شما در خرید دوچرخه‌های برند هزینه‌ای که صرف دستیابی به بالاترین کیفیت شده است را می‌پردازید. در واقع با خرید یک دوچرخه برند، از کیفیت بالا، قطعات قابل اعتماد، سواری مطلوب، دوام و ماندگاری بالا، راحتی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری کم بهره مند خواهید شد. در ادامه لیستی از قیمت دوچرخه‌های پر فروش رده بزرگسال از بهترین برندها را مشاهده می‌کنید.

 

مدل و برند دوچرخه بزرگسال قیمت دوچرخه (تومان)
دوچرخه کوهستان جاینت تالون 3 لیمیتد سایز 27.5 22.690.000
دوچرخه کوهستان انرژی 27.5 مدل MANTIS 18.190.000
دوچرخه اورلرد 27.5 کوهستان مدل OVERLORD OL27501-D 9.390.000
دوچرخه جاینت سایز 26 مدل اویه | (2022) Giant 26 Oyea 11.650.000
دوچرخه ویوا سایز 26 مدل بلیز | 2683 VIVA 26 BLAZE 11.640.000
دوچرخه کوهستان دومنظوره فلش سایز 26 مدل Flash ULTRA 6 8.050.000
دوچرخه کوهستان اورلرد سایز 29 مدل Overlord 29 Panamera Atx 1.0_D 9.690.000
دوچرخه کوهستان جاینت 29 رینکون 2 | (2022) RINCON 2 29 19.820.000

دوچرخه‌های بزرگسال در سبک‌های مختلف از یک پروسه هزینه بر عبور می‌کنند. در نهایت قیمت این محصولات با توجه به مشخصات آن‌ها ارزیابی می‌شود. به طور مثال هدف از ساخت دوچرخه شهری و دوچرخه کوهستان متفاوت است. در ساخت دوچرخه‌های شهری، راحتی، استحکام بدنه و وزن کم در اولویت است. در حالی که در ساخت دوچرخه کوهستان استحکام بدنه، وزن کم، سرعت و ایمنی بالا مورد توجه قرار می‌گیرد. انطباق با شرایط کوهستان قطعاً تجهیزات بیشتری می‌طلبد. به همین دلیل قیمت دوچرخه‌های سبک کوهستان بالاتر از نمونه‌های شهری است.

قیمت خرید دوچرخه کودک

 

لیست قیمت دوچرخه کودک در بازار

سطح تجهیزات به کار رفته در تولید دوچرخه‌های کودک بسیار کمتر از رده بزرگسال است. در نتیجه قیمت آن‌ها بیشتر متأثر از برند تولید کننده، کیفیت ساخت و بدنه، سایز و مدل آن‌ها است. قیمت دوچرخه‌های رده کودک در مقایسه با رده بزرگسال از ثبات بالاتری برخوردار است. زیرا انرژی، زمان، قطعات و نیروی متخصصی که برای تولید دوچرخه‌های کودک به کار گرفته می‌شوند کمتر از دوچرخه‌های بزرگسال است. در ادامه لیستی از قیمت دوچرخه کودک از بهترین برندها را مشاهده خواهید کرد.

 

مدل و برند دوچرخه کودک قیمت دوچرخه (تومان)
دوچرخه بچه گانه قناری 12 مدل فیری استایل| CANARY Free Style 12 4.290.000
دوچرخه کودک جاینت مدل انیماتور اف/دبلیو 12 |(2014) Giant Animator F/W 12 5.290.000
دوچرخه کودک المپیا سایز 12 مدل Olympia 12200 2.840.000
دوچرخه بچه گانه قناری سایز 16 مدل فلاینگ بیر | CANARY Flying Bear 16 6.090.000
دوچرخه کودک تراویس سایز 16 مدل Travis 16-02 2.740.000
دوچرخه کودک راپیدو سایز 20 مدل آر 93|Rapido R93 20 3.150.000
دوچرخه کودک بلست سایز 20 | Blast 20 Candy 3.600.000
دوچرخه 24 کوهستان مونرو مدل فیوچر | Monro 24 Future 6.400.000
دوچرخه ویوا سایز 24 مدل 2427 VIVA FASHION 10.310.000

 

خرید انواع دوچرخه ارزان قیمت از آریا چرخ

فروشگاه دوچرخه آریا چرخ بهترین مرکز برای خرید دوچرخه از معتبرترین برندهای جهان است. امکان خرید غیر حضوری از سایت اینترنتی این مجموعه برای تمام مشتریان در سراسر ایران میسر شده است. در سایت این مجموعه می‌توانید مشخصات و قیمت دوچرخه از برندهای مختلف را مشاهده کنید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.