کد خبر : 209156
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 22:07
دیدگاه‌ها برای تابلو برق چیست بسته هستند

تابلو برق چیست

تابلو برق چیست

همه ما تاکنون در کنار کوچه و خیابان یا مغازه تابلوهای دیده‌ایم. تابلو برق ها دستگاه الکتریکی هستند که در کارخانه جات شرکت های بزرگ و کوچک بیمارستان ها و فروشگاه های بزرگ نصب می گردد. این محصول جنبه تبلیغاتی دارد. تابلو برق با استفاده از استانداردهای بین المللی ساخته شده است و در مسیر

همه ما تاکنون در کنار کوچه و خیابان یا مغازه تابلوهای دیده‌ایم. تابلو برق ها دستگاه الکتریکی هستند که در کارخانه جات شرکت های بزرگ و کوچک بیمارستان ها و فروشگاه های بزرگ نصب می گردد. این محصول جنبه تبلیغاتی دارد. تابلو برق با استفاده از استانداردهای بین المللی ساخته شده است و در مسیر جریان برق برود قرار دارد. از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد در برابر شوک های الکتریکی و ولتاژ بسیار مقاوم تابلو برق ها یک محفظه هستند که معمولا از جنس فلز یا غیر فلز ساخته شده اند.

تابلو حفاظتی قطع برق مجوزها قطعات نمایشگر تجهیزات کنترلی سیم کشی های داخلی درون آن قرار می گیرد. معمولا طراحی تابلو برق ها بر طبق استانداردهای بین‌المللی انجام می گیرد تابلو برق کاربرد بسیار زیادی دارد و اگر قطعه از آن دچار خرابی شود دیگر به درستی کار نمی کند در این مجموعه شما را با انواع تابلو برق و کارایی هر کدام اشنا می کنیم. بنابراین برای اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم متن زیر را تا انتها بخوانید.

 

انواع تابلو برق و کارایی هر کدام

تابلو برق های ایستاده یا چند منظوره همان طور که از نامش مشخص است به صورت ایستاده قرار می گیرد و تجهیزات کنترلی کلید و پریز کاری آن قرار می‌گیرد و بعد به دیواری به دو گروه روکار و توکار نصب می شود. دسته بندی می شود تابلو برق های قفسه بندی شده یا راک از جمله تابلوبرق هایی هستند که به منظور محفظه و نزدیکی به برق و کابل ها استفاده می شود.

تابلو برق های از جمله تابلو برق هایی هستند که درون یک شیشه محافظه‌کاران قرار می‌گیرد و تجهیزات از بیرون قابلیت دیدن را دارد. نوع دیگری از تابلو برق ها تابلو برق های مدل کشویی است. این تابلو برق به گونه‌ ای ساخته شده‌اند که نظم و ترتیب به افراد می‌دهد و انواع تابلو برق ها بسیار گران هستند.

این تابلو برق مدل کشوئی قابلیت توزیع بسیار بالایی دارد. این تابلو برق ها در تابلوها نصب می گردد و دسترسی بسیار بالایی دارد تابلو برق اصلی از قسمت ترانس اصلی اتصال می آورد و فشار کمتری را وارد می کند. تابلو برق نیمه است که زیر مجموعه تابلوهای اصلی می باشد و برای ساختمان های کوچک برق را تعبیه می‌کند. تابلو برق کنترلی از تجهیزات گوناگونی ساخته می شود این تابلو برق سیستم منتقل می‌شود.

 تابلو برق صنعتی جریان ورودی و خروجی را کنترل می کند. تابلو برق ها همچنین از نظر سطح ولتاژ با یکدیگر فرق می کند تابلو برق فشار ضعیف ولتاژ برق کمتر از ۱۰۰۰ ولت را دارا می باشد. معمولا برای تجهیزات و دستگاه های فشار ضعیف کار می کند تابلو برق فشار متوسط این تابلو برق ها با استفاده از رله و اندازه گیری استفاده می‌شوند تابلو برق فشار قوی که همان‌طور که از نامش مشخص است قدرت بالایی دارد و بین 10 تا ۴۰ هزار ولت را در خود نگه می دارد.

تابلو برق ها محفظه هایی هستند که از جنس فلز ساخته می‌ شود در آنها از ترانس ها و لوازم اندازه گیری استفاده می گردد تابلوهای برق از نظر محل نصب با یکدیگر متحد هستند. تابلوهای داخل یا تابلوهای خارجی نیز مدل های مختلفی دارند و همچنین تابلو برق از لحظه ایستایی با هم متفاوت هستند این تابلو برق آب بر روی به صورت مختلفی نصب می گردد.

تابلو برق چیست2

تجهیزات الکتریکی تابلو برق

تابلو برق ها از تجهیزات الکتریک بسیار متفاوت ساخته شده است. انواع کلید و سوئیچ های کلید سوئیچ ها در تابلو برق ها وجود دارند که به عمل قطع و وصل را انجام می‌دهد که کنتاکتور اصلی ترین قسمت تابلو برق هستند. متال یکی از انواع کلید هایی که وقتی دما بالا میرود و دما افزایش پیدا می‌کند و نشان می‌دهد ترانس ها وظیفه کاهش افزایش برق را به عهده دارد. رله بخش اصلی در تابلو برق به حساب می‌آید که انتقال ولتاژ جریان انجام می دهند. تابلو برق از فلز رسانا ساخته شده است و به بخش‌هایی مثل ترانسفورماتور و ژنراتور تقسیم می شود.

 

وایرینگ تابلو برق

تابلو برق برق ها از یک قسمتی به نام وایرینگ ساخته شده اند که وایرینگ به معنی سیم کشی است و به هرگونه سیم کشی گفته می شود. وایرینگ ها به انواع اقسام مختلف دارد و به صورت مختلف استفاده می شود.

تابلو برق چیست3

سلول تابلو برق چیست

سلول تابلو برق یک چهارچوب اسکلت عمودی است که به وسیله پیچ و مهره و با استفاده از جوشکاری به یکدیگر وصل شده است. این اسکلت محکم است و در سیستم توزیع کنترل قدرت از آن استفاده می گردد. تابلو برق به سه بخش مساوی تقسیم می شوند بخش ورودی برق و بخش کنتور و بخش خدمات تابلو برق از قسمت های اصلی ساخته می شوند که همه این قسمت ها مفید هستند. ما در این مقاله تلاش کردیم که همه سوالاتی که در ذهن شما عزیزان به وجود آمده است را برایتان شرح دهیم.

تابلو برق ها و دستگاه های الکتریکی و تجهیزات برقی به حساب می‌آید که با استفاده از یک از کنترل توزیع برق و یک محافظ به وجود می‌آید تابلو برق ها مدل های خاصی دارند که بر اساس متراژ یک ساختمان استفاده می گردد. تابلو برق ها به صورت ورودی و غیر وذودی صورت می گیرد.

تابلو برق ها بر اساس استانداردهای جهانی و داخلی صورت می‌گیرد و از قطعات مختلف استفاده می گردد همچنین از کلید و سوئیچ ها و پرتعدادترین ها ساخته می شود برای قطع و وصل کردن جریان برق این تابلو برق استفاده می شود تابلو برق ها از بهترین نوع قسمت های هر ساختمان به حساب می آید اگر تابلو برق نباشد مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می آورد. تابلو برق ها قسمت اصلی در هر ساختمان به حساب می آید اگر ساختمان آتش بگیرد تابلو برق ها به گونه ای ساخته شده اند که در برابر حریق و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند.

تابلو برق ها در مدل های مختلفی وجود دارند. برای نصب تابلو برق ها باید توسط افراد ماهر صورت بگیرد و افراد به صورت خودسرانه نمی‌توانند این تابلو برق ها را نصب کنند بنابراین در هنگام تهیه و نصب تابلو برق به آن نشان استاندارد که بر روی آنها وجود دارد دقت کنید تا بتوانید یک تابلو برق عالی و با کیفیت داشته باشید.

 

شرکت مهندسی تکین تابلولیان​

شرکت تکین تابلو لیان- تولید کننده انواع تابلوهای فشار متوسط و فشار ضعیف فیکس و کشویی تا سطح ولتاژ ۳۶ کیلو ولت – در تمامی شاخه های مختلف صنعت و ساختمان مانند صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، فولاد ، خودرو ، صنایع غذائی ، سد سازی ، نساجی ، وزارت نیرو ، صدا و سیما ، مخابرات ، صنایع دفاع ، فرودگاه و … از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز نموده و با اتکا به تجربه مؤسسین خود (که هر یک حداقل پانزده سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارا می باشند) فرآیند تجهیز و راه اندازی را به سرعت انجام داده و قدم به عرصه تولید نهاده است..

راه های تماس

[email protected] || [email protected]

دفتر مرکزی: ۰۲۱۷۷۵۸۴۹۲۱ – ۷۶۲۶۷۱۶۲ ۰۲۱|| کارخانه: ۰۲۱۷۶۲۶۴۶۷۰

پاسخگویی ۲۴ساعته و اضطراری : ۰۹۲۰۷۹۳۹۱۲۸

تهران – جاده آبعلی – منطقه صنعتی کمرد – روبروی پمپ بنزین کمرد خیابان سنگ لشگری – پلاک ۹ – شرکت مهندسی تکین تابلو لیان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.