کد خبر : 120836
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 - 17:08

بیمه کارگران ساختمانی چیست؟

بیمه کارگران ساختمانی چیست؟

درباره بیمه کارگران ساختمانی چه می‌دانید؟ مخاطبان این بیمه نامه چه کسانی هستند؟ آیا با قوانین بیمه کارگران ساختمانی آشنا هستید؟ حق بیمه آن چقدر است؟ شرایط خریداری بیمه کارگران ساختمانی چیست؟   کارگران به عنوان نیروی فعال همواره در صنعت ساخت و ساز این مرز و بوم سهم قابل توجهی دارند. این نیروهای کار

درباره بیمه کارگران ساختمانی چه می‌دانید؟ مخاطبان این بیمه نامه چه کسانی هستند؟ آیا با قوانین بیمه کارگران ساختمانی آشنا هستید؟ حق بیمه آن چقدر است؟ شرایط خریداری بیمه کارگران ساختمانی چیست؟

 

کارگران به عنوان نیروی فعال همواره در صنعت ساخت و ساز این مرز و بوم سهم قابل توجهی دارند. این نیروهای کار انسانی در ساخت و ساز شهرها و روستاها بسیار مفید عمل می‌کنند و حق آن‌ها این است که از مزایا و حقوق ابتدایی خود برخوردار باشند.

 

اما متاسفانه در بیشتر مواقع شاهد این موضوع هستیم که این افراد حقوق پایه بسیار کمی دارند و خدماتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد بسیار محدود است. یکی از نکاتی که کارگران ساختمانی به حقوق اولیه خود دست می‌یابند مربوط به بیمه و مزایای آن است.

 

بیمه کارگران ساختمانی می‌تواند با ارائه پوشش‌های بیمه‌ای متنوع برای این افراد بسیار کارآمد و مفید باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی قوانین بیمه کارگران ساختمانی و نکات مربوط به آن بپردازیم.

مزایای متنوع بیمه فرهنگیان

بیمه فرهنگیان، بیمه‌ای است که معلمان و افراد شاغل در آموزش و پرورش می‌توانند آن را خریداری کرده و از مزایای گوناگون آن در زمینه‌های متنوع استفاده کنند. هزینه‌های دندانپزشکی، چشم پزشکی و دیگر هزینه‌های درمانی از جمله مهم‌ترین مزایای بیمه فرهنگیان به حساب می‌آید.

خرید بیمه زندگی نوعی آینده نگری به حساب می آید.

از شرکت‌های بیمه مهمی که این بیمه را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهد می‌توان به شرکت آتیه سازان اشاره کرد. همانطور که می‌دانید هیچ بیمه نامه‌ای به طور ۱۰۰ درصدی هزینه‌های درمان را پرداخت نمی‌کند و معمولاً بسته به نوع بیمه نامه و مزایای آن درصد پرداختی متفاوت است.

 

بیشتر هزینه‌هایی که توسط بیمه فرهنگیان ارائه داده می‌شود ۵۰ درصد کل هزینه‌ها را در بر می‌گیرد. البته برخی از خدمات در مراکزی که با بیمه فرهنگیان قرارداد دارند به صورت رایگان انجام می‌شود. به طور مثال رادیولوژی،

ام آر آی، اسکن، آنژیوگرافی، تست ورزش، تست قلب و عضله و نوار مغزی از جمله این خدمات می‌باشد.

 

اقدامات سرپایی مثل بخیه و تزریقات نیز با ارائه بیمه فرهنگیان تقریباً رایگان محاسبه می‌شود. هزینه‌های مربوط به زایمان نیز تا سقف ۳ میلیون توسط این بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. از دیگر مزایای بیمه فرهنگیان این است که شما می‌توانید برای انجام عمل‌های چشم تا سقف ۳ میلیون برای هر کدام از چشم‌ها هزینه دریافت کنید.

 

پوشش‌های بیمه تکمیلی

پوشش‌های بیمه  تکمیلی بدین‌ شکل است که در صورت بروز بیماری‌ها خدماتی را ارائه می‌دهد یا برای دریافت خدمات پزشکی خدماتی را به بیمه‌گذاران خود ارائه می‌دهد. پوشش‌های بیمه تکمیلی در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است. برخی از شرکت‌های بیمه، پوشش‌های اختیاری و فرعی هم علاوه بر پوشش‌های اصلی ارائه می‌دهند. پوشش‌هایی که در بیمه تکمیلی ارائه می‌شود، عبارت است از:

پرداخت هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی

پرداخت هزینه‌های جراحی‌های مهم مربوط به سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان

جبران هزینه‌هایسزارین طبیعی و سزارین

هزینه‌های پاراکلینیکی مثل هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، اسکن، آندوسکوپی، ام‌آر‌آی، اکوکاردیوگرافی، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب NCV، نوار مغز EEG، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم.

توکو برای بیمه زندگی شرایط ویژه ای قائل شده است.

پرداخت هزینه‌های جراحی عیوب انکساری چشم

پرداخت هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)

شرایط بیمه تکمیلی اصناف

بیمه تکمیلی گروهی فقط برای شرکت‌ها و سازمان‌ها صادر نمی‌شود، بلکه تمام گروه‌ها و اصناف در صورت تمایل می‌توانند برای خود و اعضای خانواده‌شان این بیمه را خریداری کنند. بیشتر شرکت‌های بیمه  بیمه تکمیلی اصناف را ارائه می‌دهند اما شرایط این بیمه نامه در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

بیمه2

اگر شما مدیر یک صنف یا اتحادیه هستید و قصد دارید بیمه تکمیلی را برای خودتان و کارگران‌تان خریداری کنید می‌توانید به سایت توکو مراجعه کنید و از کارشناسان متخصص توکو راهنمایی‌های  لازم را دریافت کنید.

چرا خریداری بیمه دانشجویی تامین اجتماعی ضروری است؟

تصور کنید زمانی که در سنین جوانی برای اولین بار برای گذراندن واحدهای درسی، پا به دانشگاه گذاشته‌اید. معمولا در این سنین، افراد فاقد حقوق پایه هستند و قادر به داشتن شغل و برخورداری از مزایای سابقه کار نخواهند بود. اما جالب است بدانید بیمه دانشجویی تامین اجتماعی بستری را فراهم کرده که به شما این امکان را می‌دهد تا در سنین جوانی نیز برای آینده خود قدم‌های ارزشمندی بردارید.

 

با خریداری بیمه دانشجویی تامین اجتماعی در سنین جوانی، زمانی که پا به دانشگاه گذاشته‌اید، با پرداخت حق بیمه علاوه بر برخورداری از مزایای متعدد سابقه بازنشستگی نیز برای شما محاسبه می‌گردد. به این ترتیب می‌توانید قبل از ورود به بازار کار و استخدام در سازمان‌های دولتی و غیردولتی سابقه بیمه پردازی خود را زیاد کنید.

مزایای بیمه تکمیلی شرکتی برای کارکنان شرکت‌ها

بیمه تکمیلی شرکتی مزایای گوناگونی برای کارکنان شرکت‌ها فراهم کرده است. با توجه به درخواست افراد، پوشش‌های درمانی متنوعی در این بیمه نامه وجود دارد. به طور کلی از مهم‌ترین مزایای بیمه تکمیلی شرکتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برخورداری از پوشش‌های درمانی مختلف

برخورداری از خدمات و پوشش‌های متنوع بیمه‌ای بدون سقف برای گروه‌هایی که تعداد اعضای آن بالا است

امکان پرداخت حق بیمه به صورت اقساط ماه به ماه و یا به صورت کسر از حقوق

امکان تحت پوشش قرار دادن همسر، فرزندان و سایر افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی( لازم به ذکر است برای فرزندان پسر تا سن ۲۲ سالگی به همراه ارائه گواهی اشتغال به تحصیل شرط است. همچنین دانشجویان پزشکی پسر با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل تا سن ۲۶ سالگی تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. برای فرزندان دختر نیز تا زمان ازدواج امکان بهره‌مندی از مزایای این بیمه نامه فراهم شده است).

امکان خریداری بیمه تکمیلی شرکتی برای شرکت‌ها و سازمان هایی که تعداد اعضای آن کمتر از ۵۰ نفر است نیز وجود دارد. خرید بیمه عمر بهترین هدیه ای است که میتوانید به خودتان بدهید.

بهترین بیمه تکمیلی زایمان از نظر سقف پوشش کدام است؟

هزینه‌های عمل زایمان سزارین و زایمان طبیعی بدون استفاده از بیمه زیاد است. بیمه‌ای که پوشش زایمان را  ارائه می‎دهد بسیار حائز اهمیت است. درست است که برای دریافت پوشش بیشتر باید حق بیمه‌ی بیشتری پرداخت کرد، اما هزینه‌های و خدمات درمانی قطعا بهتر تامین خواهند شد.

بیمه3

نکته ای که باید برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی زایمان از نظر سقف پوشش، به آن دقت کنید، این است که متناسب با افزایش سقف زایمان، حق‌بیمه‌ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد.

 

بهترین بیمه تکمیلی زایمان از نظر انجام چکاپ اجباری کدام است؟

جالب است بدانید که بعضی از شرکت‌های بیمه برای فروش بیمه درمان تکمیلی انفرادی، انجام آزمایش و چکاپ پزشکی را اجباری کرده‌اند تا بعد از انجام آزمایش و آماده شدن نتیجه‌ی آزمایش معلوم می‌شود که فرد می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد یا نه. اما برخی شرکت‌های بیمه انجام این آزمایشات را واجب نکرده‌اند و به تکمیل پرسشنامه‌ای توسط فرد کافی است. پس از تکمیل پرسشنامه در صورت لزوم فرد باید آزمایش پزشکی بدهد، در غیر این صورت بیمه صادر خواهد.  چکاپ و آزمایش فوق‌الذکر در شرکت بیمه تعاون و سامان اجباری نیست اما در بیمه sos اجباری است

پوشش‌های بیمه دانش آموز چیست؟

بیمه حوادث دانش آموزی پوشش‌های متنوعی را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین پوشش.های بیمه دانش آموزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تعهدات در بخش حادثه و درمان مازاد

جبران غرامت فوت ناشی از حادثه

جبران غرامت نقص عضو ناشی از حوادث

هزینه درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه

هزینه درمان اعمال جراحی ناشی از بیماری مازاد بر سهم بیمه پایه

هزینه خرید و پیوند کلیه

جبران هزینه‌های کاشت حلزون برای ۱۰۰ نفر به صورت متمرکز در کل کشور

جبران کمک هزینه خرید ۲۰۰ دستگاه ویلچر به صورت متمرکز در کل کشور

جبران کمک هزینه خرید ۲۰۰ دستگاه سمعک به صورت متمرکز در کل کشور

اینترنت چگونه منجر به رشد استارت آپ‌ها شد؟
برای بیمه عمر توکو بهترین انتخاب است.

زمانی که تکنولوژی و فناوری‌های جدیدی مثل اینترنت روی کار آمد تاثیر آن در زمینه‌های گوناگون کاملاً مشهود شد. از مهم‌ترین تاثیراتی که اینترنت در اتصال مردم جهان در نقاط مختلف به یکدیگر داشت در زمینه رشد استارت آپ‌ها بود.

اینترنت باعث شد که فاصله مکانی دیگر اهمیتی نداشته باشد و افراد به سادگی بتوانند ایده‌ها، محصولات و کسب و کارهای خود را در سراسر جهان ارتقا دهند. در واقع استارت آپ‌ها در زمان پیدایش اینترنت شکل جدیدی به خود گرفتند و بیش از پیش ارتقا یافتند.

اما در کنار رشد و پیشرفت استارت آپ‌ها به کمک اینترنت، ناگهان گرفتاری‌های دیگری برای صاحبان کسب و کارهای جدید شکل گرفت. دزدی اطلاعات، دزدیده شدن ایده‌ها، حملات سایبری، پخش شدن اطلاعات محرمانه و… باعث شد برخی از کسب و کارها متحمل ضرر و زیان بسیاری شوند.

در همین نقطه از زمان نیاز جدیدی در زمینه استارت آپ‌ها شکل گرفت و آن هم بیمه استارت آپ بود. این نیاز از همان زمان تا امروز ادامه دار است و افراد بسیاری در صددند تا با داشتن بیمه استارتاپ از کسب و کار خود حمایت کنند.

 

در انتها می توان گفت که بازنشستگی دوران آرامش و استراحت زندگی هر فرد است که می تواند با انتخاب درست وصحیح یک بیمه مناسب به دورانی بدون استرس تبدیل شود .دورانی که درکنار استراحت میتوانید آینده خود و خانواده تان را به بهترین شکل ممکن رغم بزنید و درکنار تمامی این ها نگران  پرداخت هزینه های درمانی و سایر هزینه های غیرقابل پیش بینی، نباشید.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصان تی توکو در ارتباط باشید. پلتفرم توکو ارائه دهنده خدمات خرید بیمه عمر و بیمه بازنشستگی و بیمه زندگی و سایر بیمه ها بصورت آنلاین می باشد که برای شما امکانات ویژه ای در نظر دارد

همانطور که گفته شد وظیفه و کاربرد بیمه، جبران خسارت هنگام وقوع حادثه و پذیرش ریسک بیمه‌گذاران است.

بیمه‌ تکمیلی،  در شرکت‌های مختلف بیمه در قالب طرح‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود. انواع بیمه تکمیلی معمولاً پوشش‌های ثابتی دارند اما سقف تعهدات آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. هر چه سقف تعهدات یک بیمه تکمیلی بیشتر باشد، بیمه در صورت بروز حادثه، هزینه بیشتری پرداخت می‌کند.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال و شبهه در مورد بیمه تکمیلی و انواع آن می‌توانید از مشاوران توکو راهنمایی بگیرید و همچنین می‌توانید به سایت توکو مراجعه کنید و مطالب مرتبط با بیمه تکمیلی و انواع آن را مطالعه بفرمایید.

همانطور که در بالا توضیح داده شد بیمه درمان تکمیلی راه حلی است که بیمه‌ گذاران با استفاده از آن و با حق‌بیمه‌ ناچیزی که پرداخت می‌کنند، حدود 70 تا 90 درصد هزینه‌های درمانی خود را به شرکت‌های بیمه منتقل می‌کند و تنها 10 تا 30 درصد آن را خودشان پرداخت می‌کنند. شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را با خدمات و امکانات کاربردی ارائه می‌دهند. بیمه درمان تکمیلی هم یکی از بیمه‌ نامه‌های مهم و کاربردی است که داشتن آن برای هر شخصی ضروری است. اما با وجود تنوع در پوشش‌ها و خدمات بیمه‌ای ممکن است انتخاب مناسب‌ترین و بهترین بیمه تکمیلی که متناسب با شرایط فردی شما باشد،  دشوار است، تیم توکو این مشکل را برای شما حل کرده است شما می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین از راهنمایی‌های کاربردی مشاوران توکو استفاده کنید و بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.

طبق قوانین تامین اجتماعی فرد پس از ۲۵ تا ۳۰ سال پرداخت حق بیمه بازنشستگی می‌شود و مستمری ماهانه و حقوق بازنشستگی به او تعلق می‌گیرد.

تمامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل چه در داخل و چه خارج از کشور مجازند با ارائه کارت دانشجویی معتبر و کد بیمه در یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی اقدام به خریداری بیمه دانشجویی کنند. در این بیمه نامه، پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه می‌باشد. با خریداری بیمه دانشجویی تامین اجتماعی دفترچه بیمه تامین اجتماعی نیز به شما تعلق می‌گیرد. به این ترتیب امکانات رایگان درمانی و بهداشتی بسیاری نیز برای شما فراهم خواهد شد. در صورتی که برای دریافت کد بیمه و  خریداری بیمه دانشجویی به مشاور نیاز دارید می‌توانید با متخصصان ما در تیم توکو ارتباط برقرار کنی

همانطور که در این مطلب مطالعه فرمودید بیمه تکمیلی شرکتی پوشش‌های درمانی مختلفی را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهد و مزایای بسیار زیادی دارد. در صورتی که در رابطه با این بیمه‌نامه سوال دارید و یا قصد خریداری آن را دارید می‌توانید از مشاوران مجرب و متخصص توکو راهنمایی دریافت کنید.

یکی از خوشامدترین اتفاق زندگی هر زوجی به دنیا آوردن یک فرزند است. البته این اتفاق خوب برای زوج‌های جوان هزینه‌های اضافی برای اقتصاد خانواده به همراه دارد. همانطور که در بالا گفته شد افرادی که باردار نیستند می‌توانند از پوشش‌ها و خدمات بیمه تکمیلی زایمان استفاده کنند. هیچ فرد بارداری نمی‌تواند بعد از دوره بارداری بیمه تکمیلی را خریداری کند و از پوشش‌های آن استفاده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.