کد خبر : 209229
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 17:24
دیدگاه‌ها برای بورس مسکن چیست؟ هزینه بازسازی مسکن در تهران 1402 بسته هستند

بورس مسکن چیست؟ هزینه بازسازی مسکن در تهران 1402

بورس مسکن چیست؟ هزینه بازسازی مسکن در تهران 1402

بدون اغراق می توان یکی از دغده های اصلی مردم امروز را خرید مسکن و داشتن خانه و ساختمانی از خود دانست. از آنجایی که قیمت مسکن روز به روز به دلایل مختلف مانند گران شدن دلار و … بالا می رود این خواسته و هدف برای خیلی از مردم دست نیافتنی شده است. از

بدون اغراق می توان یکی از دغده های اصلی مردم امروز را خرید مسکن و داشتن خانه و ساختمانی از خود دانست. از آنجایی که قیمت مسکن روز به روز به دلایل مختلف مانند گران شدن دلار و … بالا می رود این خواسته و هدف برای خیلی از مردم دست نیافتنی شده است. از همین رو در چند وقت اخیر بازاری به عنوان بورس مسکن راه اندازی شده است که در آن افراد توانایی خرید مسکن را پیدا کرده و این خواسته را به خود نزدیک تر از پیش می بینند. بسیاری از افراد به بازسازی ساختمان با هزینه کم در تهران روی آورده و با سرمایه گذاری روی آن قصد فروش آن در بورس مسکن را دارند تا به سود برسند و بسیاری دیگر علاقه مند به خرید متر متر خانه با قیمت امروز می باشند تا در نهایت بتوانند به زودی صاحب خانه ای برای خود شوند. در این مقاله با چگونگی بازار بورس و ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

بورس مسکن چیست؟

بورس مسکن را می توان یکی از راه هایی دانست که به واسطه آن بازار مسکن کنترل می شود. درواقع می توان گفت اگر بورس سهام را راه اندازی کنید می توانید توسط آن سهام خرید یک واحد مسکونی را به دست آورده و یا به فروش برسانید. همچنین می توانید ساختمانی را که هنوز ساخته نشده است را خریداری نموده با این تفاوت که هزینه ای که می پردازید هزینه ی امروز است نه هزینه ی زمانی که ساخته می شود و همین نکته شما را از تورم قیمت ساختمان نجات می دهد. بورس مسکن برای کسانی که هم اکنون توانایی خرید مسکن ندارند راه اندازی شده است که به واسطه آن می توانند سرمایه گذاری خود را شروع کرده و در نهایت موفق به خرید مسکن شوند. درواقع با استفاده از اوراق سلف مسکن در بورس مسکن می تواند به صورت متراژی خانه خریداری نمود و یا به صورت متراژی در سود فروش واحدهای مسکونی سهیم شد. لازم است بدانید که در بورس مسکن هر سهم برابر یک متر مربع می باشد.

بورس مسکن چیست؟ هزینه بازسازی مسکن در تهران 1402

دلیل اهمیت بورس مسکن چیست؟

امروزه اگر شخصی بخواهد یک واحد مسکونی را در شهر تهران خریداری نماید باید به طور میانگین برای هر متر بیشتر از 24 میلیون تومان پرداخت کند که این حتی برای یک خانه ی 50 متری نیز رقمی نجومی شده و به همین علت بسیاری از افراد توانایی خرید آن را ندارند. به همین بورس مسکن به عنوان یک پیشنهاد برای سرمایه گذاری در مسکن روی کار آمده و با توجه به اینکه می توان در آن حتی 500 هزار تومان هم سرمایه گذاری نمود و به سود رسید روش مناسب و کاربردی برای کسانی محسوب می شود که قصد خرید خانه را دارند.
چه مباحثی در بورس مسکن وجود دارد؟

در بورس مسکن دو مبحث کلی وجود دارد که این مباحث عبارتند از:

  • عرضه نمودن املاک و همچنین دارایی های مازاد شرکت های دولتی که با توجه به قانون این شرکت ها باید برای از بین رفتن موانع تولید املاک و دارایی ای مازاد خود را در بورس مسکن سرمایه گذاری نمایند. برای مثال می توان گفت بانک ها به صورت حتمی باید تمای دارایی های خود که غیر مولد بوده را در این بازار سرمایه گذاری کرده و به فروش برسانند. اگر این کار این انجام ندهند از طرف دولت با مالیات های بسیار سنگین رو به رو خواهند شد.
  • باید صندوق های مربوط به ساختمان و زمین ها راه اندازی شوند که آن ها به عنوان منابعی مالی برای ساختمان سازی به شمار می روند. با استفاده از این صندوق ها می توان نقدینگی افراد را به سمت ساختمان سازی هدایت نمود. این طرح در اصل همکاری ای میان وزارت شهرسازی و راه و سازمان بورس می باشد که نقدینگی لازم را با استفاده از فروش سهام در بورس مسکن تامین می کند.

بورس مسکن چیست؟ هزینه بازسازی مسکن در تهران 1402

مزایای بورس مسکن چیست؟

مسکن را بعداز نفت می توان بزرگترین وجه اقتصادی کشور دانست که افراد زیادی سالانه سرمایه خود را روی آن می گذارند و به همین دلیل پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و جلب نظر فعالان اقتصاد دارد. به همین دلیل بورس مسکن راه اندازی شده است. حال باید توجه داشت که بورس مسکن دارای مزایایی می باشد که بعضی از این مزایا عبارتند از:

  • همانطور که گفته شد خرید ساختمان و مسکن برای اغلب مردم امروزه یکی از موارد سخت زندگی محسوب می شود و به همین دلیل از جمله مزایای بورس مسکن را میتوان این قابلیت آن دانست که به مردم اجازه می دهد تا متر متر خانه مورد نظر خود را در آن خریداری نمایند و مشکل مسکن آن ها کم کم حل شود.
  • با توجه به خرید متری مسکن در این بازار شفافیت آن بیشتر می باشد و به همین دلیل سازماندهی آن نیز بهتر خواهد بود. در نتیجه قیمت های بیان شده منطقی بوده و ساختمان ها به ارزش واقعی خود در این بازار فروخته می شوند.
  • در بورس مسکن مشکلاتی مانند نبود پیمانکار و شرکت های سرمایه گذار و … همه و همه رفع می شود و تمامی قیمت ها و عملکردها به صورت مثبت و منطقی جلو می رود.
  • و …

ویژگی های بورس مسکن چیست؟

  • از آنجایی که مسکن دومین و یکی از مهمترین بخش های سرمایه گذاری کشور به شمار می رود افراد زیادی روی این قضیه سرمایه گذاری خواهند نمود.
  • سرمایه در بورس مسکن به این گونه تهیه می شود که 50 درصد آن با استفاده از پذیره نویسی در دست مردم قرار گرفته و 25 درصد آن در اختیار انواع نهادها و موسسات دولتی می باشد و 25 درصد دیگر را به بخش های خصوصی واگذار می کنند.
  • موسسان این بورس در مراحل اولیه فعالان این صنعت بوده و در مراحل بعدی می توان دیگر سرمایه گذارها را جذب نمود.
  • بعد از بخش فیزیکی این بورس آپارتمان ها نیز معامله خواهند شد.
  • اموالی که غیرمنقولی می باشد در دسته کاهای پذیرفته شده قرار گرفته و در تالارهای فرعی معامله می شوند ولی املاک و … در تالارهای مربوط به بورس کالا و به شکل حراج انجام می شوند.
  • املاکی که مازاد شرکت های دولتی می باشند در بورس املاک به فروش می رسند.
  • از آنجایی که ممکن است قیمت زمین بالا ورد و در نتیجه قیمت ساخت و ساز نیز بیشتر شود این بورس می تواند هزینه ی لازم را تامین نماید.
  • می تواند بازسازی ساختمان با هزینه کم در تهران را انجام داد و آن را همچون ساختمانی امروزی در بورس مسکن به فروش رساند و یا روی آن سرمایه گذاری نمود.
  • امکان شرکت نمودن شرکت هایی مانند شرکت آب، گاز و … و منتشر کردن اوراق ها و حق انعشاب ها و پیش فروش آن ها برای تامین منابع مالی پروژه های مربوط به ساخت و ساز.
  • امکان پیش فروش و پیش خرید مسکن با قیمت و تورم امروز
  • و …

بورس مسکن چیست؟ هزینه بازسازی مسکن در تهران 1402

سرمایه دار شدن با استفاده از بورس مسکن چگونه امکان پذیر است؟

همانطور که گفته شد بورس مسکن به شما این اجازه را می دهد که متر متر ساختمان ها و خانه ها را با قیمت و تورم امروز بخرید حتی اگر قرار است در آینده صاحب آن شوید. این نکته یکی از جمله مواردی است که روی سرمایه ی شما تاثیر مثبت خواهد داشت چرا که شما آن را به قیمت امروز خریده و به قیمت فردا می توانید به فروش برسانید. از طرفی بازار مسکن یکی از مهمترین بازارهای سرمایه گذاری در ایران شناخته شده و همین امر نشان دهنده فعالان زیاد در این حوزه بوده و به دنبال همین نکته سرمایه گذاران زیادی نیز در بورس آن یعنی بورس مسکن وجود خواهد داشت. هر چقدر که سرمایه گذاری بیشتر باشد امکان به سود رسیدن نیز بیشتر است و شما نیز می توانید با سرمایه گذاری های هر چقدر کوچک نیز در این سود شریک شوید. یکی از نکات مثبت این بورس که روی سرمایه دار شدن شما در ابتدا تاثیر مثبت دارد این است که سرمایه گذاران ابتدایی و اولیه فعال ترین افراد و شرکت ها در این زمینه می باشند که امکان موفقیت آن ها قطعی خواهد بود.

منبع: https://hiradana.com/

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.