کد خبر : 32568
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1399 - 11:33

بورس به روند صعودی بازگشت

بورس به روند صعودی بازگشت

بورس به روند صعودی بازگشتبراساس معاملات امروز بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۳ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۸۲۳ واحد کاهش به ۴۸۷ هزار و ۷۴۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۸۵۲ واحد افت به ۳۲۰ هزار و ۲۳ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۸۰۵ هزار واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۳۶۱ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با پنج هزار و ۱۷۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۸۰۱ واحد، ملی مس ایران (فملی) با سه هزار و ۶۰۲ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با یک هزار و ۴۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۹۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۵۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۴۲ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۵۹۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۴۶ واحد، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۴۴۰ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۶۱ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۳۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را..

بورس به روند صعودی بازگشت

براساس معاملات امروز بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۳ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۸۲۳ واحد کاهش به ۴۸۷ هزار و ۷۴۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۸۵۲ واحد افت به ۳۲۰ هزار و ۲۳ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۸۰۵ هزار واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۳۶۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با پنج هزار و ۱۷۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۸۰۱ واحد، ملی مس ایران (فملی) با سه هزار و ۶۰۲ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با یک هزار و ۴۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۹۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۵۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۴۲ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۵۹۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۴۶ واحد، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۴۴۰ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۳۶۱ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۳۶۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد مخابرات ایران (اخابر) با دو هزار و ۱۱۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با دو هزار و ۷۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۶۹۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۶۱۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۵۳۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۰۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۹۷ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۸۳۷ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۸۲۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک پارسیان، بانک تجارت، سرمایه گذاری شاهد، سرمایه گذاری غدیر و بانک صادران ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۶۱۸ هزار برگه سهم به ارزش ۲۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۱۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۱۲۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۸۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۶۲ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، اعتباری ملل (وملل)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصر) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، سهامی ذوب آهم اصفهان (ذوب)، پلیمر آریاساسول (آریا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، نفت پاسارگاد (شپاس) و توکاریل (توریل) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.