کد خبر : 105811
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 16:30

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین در سال ۲۰۲۱

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین در سال ۲۰۲۱

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین در سال ۲۰۲۱سایت کوین دسک در لیست بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین، ۲۳۰ دانشگاه را در سراسر جهان طبقه‌بندی کرده است. در این فهرست دانشگاه‌های آسیایی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند و دانشگاه‌های اروپایی توانسته‌اند نسبت به سال گذشته رتبه خود را بهبود ببخشند. در بین دانشگاه‌های ایالات متحده هم دانشگاه برکلی و ام‌آی‌تی بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند.
به گزارش کوین دسک دوره‌ها، نتایج تحقیقاتی، برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها در زمینه بلاک چین ارائه می‌شود (مثل باشگاه‌های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی)، خروجی دانشگاه و اشتغال دانشجویان، شهرت و هزینه تحصیلی از جمله عواملی است که در تهیه این فهرست تأثیرگذار بوده‌اند.
برای نگارش این فهرست ۲۳۰ دانشگاه بین‌المللی طبقه‌بندی شده است. این در حالی است که در سال گذشته، سایت کوین دسک تنها دانشگاه‌های آمریکایی را طبقه‌بندی کرده بود.
روی‌هم‌رفته، دانشگاه ملی سنگاپور جایگاه اول را از آن خود کرده است. مراکز تحقیقاتی متعدد، میزبانی چندین کنفرانس و همایش، انجمن‌های متعدد، مشارکت انجمن‌ها و برنامه کا..

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین در سال ۲۰۲۱

سایت کوین دسک در لیست بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین، ۲۳۰ دانشگاه را در سراسر جهان طبقه‌بندی کرده است. در این فهرست دانشگاه‌های آسیایی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند و دانشگاه‌های اروپایی توانسته‌اند نسبت به سال گذشته رتبه خود را بهبود ببخشند. در بین دانشگاه‌های ایالات متحده هم دانشگاه برکلی و ام‌آی‌تی بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند.

به گزارش کوین دسک دوره‌ها، نتایج تحقیقاتی، برنامه‌هایی که در دانشگاه‌ها در زمینه بلاک چین ارائه می‌شود (مثل باشگاه‌های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی)، خروجی دانشگاه و اشتغال دانشجویان، شهرت و هزینه تحصیلی از جمله عواملی است که در تهیه این فهرست تأثیرگذار بوده‌اند.

برای نگارش این فهرست ۲۳۰ دانشگاه بین‌المللی طبقه‌بندی شده است. این در حالی است که در سال گذشته، سایت کوین دسک تنها دانشگاه‌های آمریکایی را طبقه‌بندی کرده بود.

روی‌هم‌رفته، دانشگاه ملی سنگاپور جایگاه اول را از آن خود کرده است. مراکز تحقیقاتی متعدد، میزبانی چندین کنفرانس و همایش، انجمن‌های متعدد، مشارکت انجمن‌ها و برنامه کارشناسی ارشد این دانشگاه در زمینه فناوری مالی دیجیتال، از جمله دلایلی است که دانشگاه ملی سنگاپور توانسته است مقام اول را از آن خود کند.

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ، دانشگاه چینهوا و دانشگاه چینی هنگ‌کنگ به عنوان نمایندگان قاره آسیا در بین ده دانشگاه برتر این فهرست قرار گرفتند. مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن (از قاره استرالیا) در رتبه دوم قرار دارد. از طرفی، دانشگاه زوریخ، کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه صنعتی زوریخ هم نمایندگان قاره اروپا هستند.

دانشگاه برکلی (با رتبه سوم) و دانشگاه اِم‌آی‌تی (با رتبه پنجم) به‌عنوان بهترین دانشگاه‌های ایالات متحده معرفی شدند. دانشگاه کرنل، که در سال گذشته در مقام دوم قرار داشت، امسال به مقام هفدهم رسیده است. از طرفی دانشگاه استنفورد هم که قبلاً در مقام چهارم بود، امسال در مقام دوازدهم قرار دارد. دانشگاه هاروارد نیز که در گذشته پنجم بود، امسال رتبه ۴۹ را از آن خود کرده است. این امر نشان می‌دهد که رقابت دانشگاه‌ها امسال بسیار سخت‌تر بود و دانشگاه‌های بسیار مشهور در زمینه بلاک چین همیشه بهترین عملکردها را نداشتند.

رتبه دانشگاه امیتاز
۱ دانشگاه ملی سنگاپور ۱۰۰.۰۰
۲ مؤسسه سلطنتی فناوری ملبورن ۹۷.۶۵
۳ دانشگاه برکلی کالیفرنیا ۹۳.۲۶
۴ دانشگاه زوریخ ۹۱.۶۶
۵ مؤسسه فناوری ماساچوست ۹۱.۵۷
۶ دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ ۸۴.۳۰
۷ کالج دانشگاهی لندن ۸۱.۵۴
۸ دانشگاه چینهوا ۷۹.۲۰
۹ دانشگاه چینی هنگ‌کنگ ۷۵.۳۰
۱۰ دانشگاه صنعتی زوریخ ۷۵.۰۴
۱۱ دانشگاه صنعتی نانیانگ ۷۴.۹۸
۱۲ دانشگاه استنفورد ۶۸.۴۱
۱۳ دانشگاه نیوساوث ولز ۶۶.۲۹
۱۴ سیتی یونیورسیتی هنگ کنگ ۶۶.۱۳
۱۵ دانشگاه آکسفورد ۶۵.۴۷
۱۶ دانشگاه جیائو تونگ شانگهای ۶۵.۱۸
۱۷ دانشگاه کرنل ۶۳.۹۸
۱۸ دانشگاه فناوری دلفت ۶۳.۸۵
۱۹ دانشگاه هنگ‌کنگ ۶۱.۹۷
۲۰ دانشگاه سیدنی ۶۱.۴۸
۲۱ مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (سوئیس) ۶۰.۷۸
۲۲ دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین ۶۰.۱۰
۲۳ دانشگاه کمبریج ۵۸.۶۹
۲۴ دانشگاه علوم و فناوری هنگ‌کنگ ۵۸.۵۱
۲۵ دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس ۵۸.۴۰
۲۶ مؤسسه پیشرفته علم و فناوری کره ۵۷.۸۷
۲۷ دانشگاه سون یات سن ۵۷.۱۸
۲۸ دانشگاه بریتیش کلمبیا ۵۵.۸۰
۲۹ دانشگاه پکینگ ۵۴.۱۵
۳۰ دانشگاه ایالتی آریزونا ۵۱.۸۶
۳۱ دانشگاه فنی مونیخ ۵۱.۷۸
۳۲ دانشگاه ادینبرگ ۵۱.۷۷
۳۳ دانشگاه کارنگی ملون ۵۱.۹۵
۳۴ دانشگاه ملبورن ۵۰.۹۵
۳۵ مؤسسه پلی‌تکنیک ورسستر ۵۰.۷۷
۳۶ دانشگاه جورج‌تاون ۵۰.۴۰
۳۷ دانشگاه فودان ۴۹.۹۵
۳۸ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۴۹.۵۷
۳۹ دانشگاه کره ۴۸.۸۵
۴۰ کالج سلطنتی لندن ۴۸.۵۹
۴۱ دانشگاه نیویورک ۴۸.۵۵
۴۲ مؤسسه فناوری توکیو ۴۷.۳۷
۴۳ دانشگاه وارویک ۴۷.۱۹
۴۴ دانشگاه فوردهام ۴۶.۸۹
۴۵ دانشگاه کلمبیا ۴۶.۴۶
۴۶ دانشگاه ملی سئول ۴۵.۷۲
۴۷ دانشگاه ملک عبدالعزیز ۴۵.۵۹
۴۸ دانشگاه مانش ۴۴.۰۵
۴۹ دانشگاه هاروارد ۴۳.۸۹
۵۰ دانشگاه ججیانگ ۴۳.۳۷

اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین

کوین دسک برای دومین سال پیاپی فهرست بهترین دانشگاه‌های این عرصه را منتشر کرده است. در سال گذشته این سایت ۴۶ دانشگاه آمریکایی را بررسی و ۳۰ دانشگاه برتر را معرفی کرد. این در حالی است که امسال، ۲۳۰ دانشگاه بین‌المللی را بررسی کرده است.

نباید فراموش کرد که داده‌هایی که در این فهرست جمع‌آوری شده است، داده‌های بسیار خوبی هستند. نکته قابل‌توجهی که در بین این داده‌ها وجود ندارد، این است که تحقیقات و آموزش تنها در صورتی بهبود می‌یابد که ما بدانیم مؤسسه‌های دانشگاهی چه چیزی را ارائه می‌دهند. کوین دسک در این رابطه می‌نویسد:

این سایت امیدوار است که این طبقه‌بندی‌ها باعث شود تا دانشگاه‌ها تصمیم بگیرند بهترین شیوه‌های آموزشی و برنامه‌های دانشگاهی خود را به اشتراک بگذارند. به همین خاطر علاوه بر اینکه ۵۰ تا از بهترین دانشگاه‌ها را برای تحصیل در حوزه بلاک چین معرفی کرده است، از آن‌ها و دیگر دانشگاه‌ها دعوت کرده است تا برنامه‌هایشان را با جهان به اشتراک بگذارند. چرا که مردم، در سراسر جهان، دوست دارند به صحبت‌های آن‌ها گوش دهند.

هدایت این تحقیق بر عهده روبن یانگ بلوم (محقق دانشگاه استنفورد و MIT) و جو لاوتزنیزر (از کوین‌دسک) بود. آن‌ها برای ایجاد این طبقه‌بندی، منابع عمومی موجود را بررسی کردند. کاتالوگ دوره‌های مختلف، بروشور برنامه‌ها، رسانه‌های اجتماعی و صفحه اینترنتی انجمن Clarivate Web of Science از جمله این منابع بودند. علاوه بر این، این دو یک نظرسنجی آنلاین هم طراحی کردند که در آن دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر دست‌اندرکاران دانشگاهی می‌توانستند به دانشگاه خود و رقبای آن امتیاز دهند.

با توجه به اینکه هزینه تحصیل دانشگاه‌های مختلف بسیار متفاوت است، امسال این سایت برای بررسی بهترین دانشگاه‌ها معیار جدیدی را در این زمینه معرفی کرده است. در این معیار هزینه شهریه دانشگاه (بدون بورسیه یا وام) با میانگین هزینه زندگی در منطقه‌ای که دانشگاه در آن قرار دارد، مقایسه می‌شود.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در حوزه بلاک چین در سال ۲۰۲۱

در این باره بیشتر بخوانید

  • بررسی ضرورت قانون برای بیت کوین
  • برگزاری کلاس درس ارزهای دیجیتال و بلاک چین در دانشگاه صنعتی شریف !
  • از ایران تا لبنان، جایگاه بلاک چین و وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در خاورمیانه چیست؟
  • سه کاربرد ارز دیجیتال فراتر از پرداخت‌ها
  • چیزهایی که شرکت‌های رهگیری مبتنی بر بلاک چین نمی‌خواهند شما بدانید!

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.