کد خبر : 217377
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 12:19
دیدگاه‌ها برای بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چه باید کرد؟ بسته هستند

بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چه باید کرد؟

بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چه باید کرد؟

بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چه باید کرد که این سوال را خیلی از برندگان لاتاری 2025 از مشاورین موسسه ایرانیان لاتاری می پرسند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. همچنین به اهمیت شانس برنده شدن در لاتاری بپردازیم و نحوه انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را به طور کامل توضیح

بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چه باید کرد که این سوال را خیلی از برندگان لاتاری 2025 از مشاورین موسسه ایرانیان لاتاری می پرسند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

همچنین به اهمیت شانس برنده شدن در لاتاری بپردازیم و نحوه انجام مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری را به طور کامل توضیح دهیم.

پس تا پایان با ما همراه باشید.

تعریف لاتاری گرین کارت آمریکا

کشور آمریکا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی است، به همین دلیل اکثر متقاضیان همواره به دنبال روش های آسان مهاجرت به ایالات متحده بوده اند.

ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا، مانند ویزاهای تحصیلی و توریستی، یا برخی ویزاهای کاری، اقامت در آمریکا به مدت محدود را امکان پذیر می کنند، و از سوی دیگر، پروسه ی اخذ این نوع ویزاها آسان نخواهد بود.

اما ویزاهای مهاجرتی آمریکا، که پس از اخذ آن ها و ورود به ایالات متحده، به گرین کارت تبدیل می شوند، امکان زندگی، کار و تحصیل بدون محدودیت در هر شهر و ایالت دلخواه در آمریکا را فراهم می کنند.

از مهم ترین انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا، می توان به ویزاهای نخبگان، سرمایه گذاری و کارآفرینی و ویزاهای خانوادگی اشاره کرد.

برای اخذ ویزای نخبگان نیاز به احراز شرایط ویژه مثل داشتن رتبه و مدال علمی، ورزشی و … در سطح بین المللی است، یا برای دریافت ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی، برخورداری از سرمایه ی اولیه زیاد شرط اصلی خواهد بود،

و یا داشتن بستگان درجه اول در آمریکا که گرین کارت یا شهروندی این کشور را داشته باشند، پیش شرط ضروری درخواست ویزای خانوادگی آمریکاست.

همان طور که به نظر می رسد، به دلیل این که اکثر متقاضیان مهاجرت به آمریکا واجد شرایط ذکر شده نیستند، معمولا به دنبال راه آسان تر و یا ارزان تر برای رسیدن به اقامت دائم ایالات متحده می گردند.

برنامه مهاجرتی لاتاری تنوع نژادی آمریکا، همان راهیست که اکثر متقاضیان می توانند برای مهاجرت به آمریکا شانس خود را محک بزنند.

شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا

تنها شرط ثبت نام و شرکت در لاتاری گرین کارت یا قرعه کشی کارت سبز آمریکا، داشتن دیپلم دوازده ساله دبیرستان برای نفر اصلی ثبت نام کننده است.

با داشتن شرط دیپلم و انجام ثبت نام صحیح، در قرعه کشی گرین کارت شرکت داده می شوید بعد از اعلام نتایج لاتاری و در صورت برنده شدن، و طی موفقیت آمیز مراحل پس از برنده شدن در لاتاری، می توانید ویزای لاتاری تنوع نژادی را اخذ و به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کنید.

از آن جا که از بین میلیون ها نفر ثبت نام کننده در هر دوره، تنها حدود 120 هزار نفر تا 140 هزار نفر از کل دنیا، شامل حدود پنج هزار نفر از ایران،

در قرعه کشی گرین کارت آمریکا برنده می شوند، اهمیت و ارزش این روش مهاجرتی بیش از پیش نمایان می شود.

 

بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چه باید کرد؟

پس از برنده شدن در لاتاری، فقط با پرداخت هزینه هایی چون:

ترجمه مدارک، تزریق واکسن، سفر به کشور محل مصاحبه، تعرفه سفارت آمریکا، که در مجموع معادل حدودا 100 الی 150 میلیون تومان برای هر نفر خواهد بود، می توان ویزای مهاجرتی لاتاری و در نتیجه گرین کارت آمریکا را اخذ نمود.

این در حالیست که سایر روش های اخذ گرین کارت بسیار پیچیده تر و پرهزینه تر هستند.

همچنین، مدت زمان اخذ ویزا برای برندگان لاتاری، از ابتدا تا انتهای مراحل پس از برنده شدن در لاتاری، حدود یکسال و نیم است، که از نظر کوتاه بودن پروسه ی زمانی نیز به سایر روش های مهاجرت دائم به ایالات متحده، برتری دارد.

حالا که از اهمیت شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا و ضرورت حفظ این فرصت ارزشمند مهاجرتی آگاه شدید.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری

از آن جا که برنده شدن در لاتاری آمریکا، برای خیلی از ثبت نام کنندگان دست نیافتنی به نظر می رسد؛ پس از اعلام نتایج لاتاری، برندگان لاتاری معمولا آمادگی کافی برای ورود به این مسیر مهاجرتی را ندارند و در ابتدا دچار سردرگمی می شوند.

آماده نبودن برای شروع یک پرونده مهاجرتی، زمان محدود، و عدم آشنایی با مراحل پس از برنده شدن در لاتاری آمریکا، هر ساله بسیاری از برندگان لاتاری را دچار اضطراب می کند.

پس اگر برنده لاتاری هستید و یا خود را یکی از برندگان دوره بعد تصور می کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید!

 

بعد از برنده شدن در لاتاری آمریکا چه باید کرد؟

تکمیل فرم DS-260، اولین و موثرترین قدم!

فرم DS-260 یک فرم آنلاین است که مختص ویزاهای مهاجرتی آمریکاست.

هر برنده لاتاری و تمام زیرمجموعه های او که قصد اخذ ویزا دارند، نیز باید این فرم را با دقت و با رعایت اصول ویژه پرونده های مهاجرتی، تکمیل کنند.

اطلاعات هویتی، آدرس های قبلی، سوابق شغلی و تحصیلی در این فرم خواسته می شوند و در پایان، انتخاب سفارت هم در این فرم انجام می شود.

سه سفارت آمریکا در کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان، به طور ویژه به برندگان ایرانی خدمات ارائه می کنند.

در سال های اخیر، رفتار و عملکرد این سفارت ها در قبال برندگان ایرانی لاتاری مدام در حال تغییر بوده تا حدی که منجر به از دست رفتن شانس دعوت به مصاحبه برای بسیاری از برندگان ایرانی شده است.

به همین دلیل، انتخاب سفارت مناسب با شرایط هر پرونده از جمله کیس نامبر، وضعیت تحصیلی و شغلی، وضعیت سربازی و … می تواند کلیدی ترین عامل اخذ ویزا برای برندگان ایرانی لاتاری تلقی شود.

بنابراین، تکمیل یا سابمیت این فرم نیاز به تجربه و تخصص دارد، چون هر نوع اطلاعات مبهم، ناکافی و یا نادرست در فرم DS-260، می تواند منجر به رد شدن برنده در مصاحبه و یا درگیری با پروسه زمان بر AP شود.

برای تکمیل فرم DS-260 به این اطلاعات نیاز است:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • آدرس های از 16 سالگی به بعد با ذکر تاریخ (به طور تقریبی)
  • یک آدرس در آمریکا
  • اطلاعات هویتی والدین، همسر فعلی و همسر(های) قبلی، و تمام فرزندان
  • اطلاعات ویزاهای رد شده (ریجکت شده) آمریکا، ویزاهای صادر شده آمریکا، و سوابق سفر به آمریکا
  • اطلاعات شغلی 10 سال گذشته (نام محل کار، آدرس، عنوان شغلی و …)
  • اطلاعات تحصیلی از دیپلم به بالا (نام محل تحصیل، آدرس، رشته و مقطع و تاریخ شروع و پایان)
  • سوابق سفر 5 سال گذشته
  • اطلاعات سربازی برای آقایان

جمع بندی

همانطور که اشاره داشتیم، تمام اطلاعات فوق باید با روش درست و طبق اصول مهاجرتی در فرم DS-260 درج شوند تا بتوان سایر مراحل پس از برنده شدن در لاتاری را بدون مشکل طی کرد.

متاسفانه برخلاف تصور بسیاری از برندگان لاتاری، دانش زبان انگلیسی برای تکمیل یک فرم مهاجرتی و پیش بردن یک پرونده مهاجرتی کافی نیست!

علاوه بر تسلط کافی به زبان انگلیسی، برای تکمیل تصحیح فرم DS-260 به تخصص و تجربه کافی در زمینه اخذ ویزاهای لاتاری آمریکا نیاز است.

توصیه می کنیم حتما پیش از سابمیت فرم DS-260 از مشاوره ایرانیان لاتاری (02128421057 و 02191031642) بهره مند شوید تا از بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.