کد خبر : 206092
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 18:46
دیدگاه‌ها برای بر روی کدام NFTها سرمایه گذاری کنیم؟ بسته هستند

بر روی کدام NFTها سرمایه گذاری کنیم؟

بر روی کدام NFTها سرمایه گذاری کنیم؟

واژه NFT مخفف عبارت None Fungible Token و به معنی توکن‌های غیر مثلی و یا غیر قابل معاوضه است. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که غیر قابل معاوضه به چه معناست. در حقیقت، NFT را نمی‌توان مانند اسکناس به طور مستقیم رد و بدل کرد. چراکه هیچ دو توکن غیرمثلی با

واژه NFT مخفف عبارت None Fungible Token و به معنی توکن‌های غیر مثلی و یا غیر قابل معاوضه است. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که غیر قابل معاوضه به چه معناست. در حقیقت، NFT را نمی‌توان مانند اسکناس به طور مستقیم رد و بدل کرد. چراکه هیچ دو توکن غیرمثلی با یکدیگر مشابه نیستند.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید بلیت سینما یا کنسرت را در نظر بگیرید. در یک کنسرت، هیچ دو بلیتی با یکدیگر کاملا مشابه نیستند و هر بلیت منحصر به فرد است چراکه اطلاعات مشخصی مانند نام خریدار، تاریخ کنسرت و شماره صندلی را شامل می‌شود. این اطلاعات سبب می‌شوند تا ارزش هر بلیط با دیگری متفاوت باشد.

چرا NFTها سرمایه گذاری خوبی محسوب میشوند؟

توکن‌های غیرمثلی می‌توانند یک سرمایه‌گذاری مالی، یک خرید هیجانی و احساسی یا یک کالای کلکسیونی باشد. این موضوع درست مانند جمع‌آوری تمبرهای پستی و یا سکه‌های قدیمی است.

در این میان گاهی اوقات دلیل احساسی خرید NFT باهدف تجاری مرتبط است. به عنوان مثال طرفداران وفادار برند نایکی ممکن است سعی کنند یکی از چند هزار مدل کفش مدل  جردن را در هنگام سقوط سهام شرکت خریداری کنند. بر همین اساس، اگر نایکی تصمیم بگیرد از کفش های پرطرفدار خود NFT بسازد، همان طرفداران سرسخت تلاش می‌کنند یکی از آن‌ها را نیز هنگام افت قیمت خریداری کنند.

به علاوه موارد یاد شده، صدور ان اف تی‌ها میتواند برای ساخت باشگاه مشتریان هم مفید باشد. به‌عنوان مثال، برخی از هنرمندانی که از آثار هنری خود یک نسخه NFT تولید می‌کنند، به خریداران امکان دسترسی انحصاری به یک کانال خصوصی برای گفتگو را می‌دهند که فقط خریداران NFT های آن هنرمند به آن دسترسی دارند، بنابراین این اتفاق باعث تشکیل یک باشگاه مشتریان برای آن آرتیست می‌شود.

اما سوال اینجاست که کدام NFTها ارزش سرمایه گذاری دارند و یک توکن غیرمثلی آینده دار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بر روی کدام NFTها سرمایه گذاری کنیم؟

ویژگی‌های NFT چیست؟

یک توکن NFT خوب، با اصالت است و ارزش تولید میکند:

توکن‌های NFT مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین هستند؛ بنابراین می‌توانید از اصالت NFT خود مطمئن شوید.

توکن‌های NFT غیر قابل تقسیم هستند:

با اینکه این موضوع به عنوان یک قانون تعیین نشده، اما بیشتر توکن‌های غیرمثلی به واحدهای کوچک‌تر قابل تقسیم نیستند! به عبارت دیگر، یا شما یک اثر هنری دیجیتال را می‌خرید، یا اصلا آن را نمی‌خرید. به همین سادگی!

یک NFT خوب باید کمیاب باشد:

ارزش و قیمت توکن‌های غیر قابل معاوضه به‌خاطر کمیاب بودن آن‌ها است. توسعه‌دهندگان NFTها هر اندازه که قصد داشته باشند می‌توانند از این توکن‌ها صادر کنند؛ این درحالی است که با محدود کردن تعداد آن‌ها باعث افزایش ارزش آن‌ها می‌شوند.

ان اف تی‌ها باید حافظ حق مالکیت باشند:

این مورد هم به استفاده‌ی  NFTاز پلتفرم‌های غیرمتمرکز اشاره می‌کند که در آن هیچ مالکی داده‌ای را پس از ثبت نمی‌تواند تغییر دهد.

قابل انتقال بودن NFT:

برخلاف توکن‌های قابل ترید و معاوظه، ان اف تی در بازارهای خاصی خرید و فروش می‌شوند. با این وجود، ارزش آن‌ها به خاص و منحصر به‌فرد بودنشان وابسته است.

منحصر بودن به فرد بودن توکن غیر مثلی:

آخرین ویژگی ان اف تی‌ها، منحصر به فرد بودن آن‌هاست. ان اف تی‌ها دارای زبانه‌ای (Tab) از اطلاعات ثابتی در مورد یکتا بودنشان هستند. به عبارت دیگر، این ویژگی به عنوان گواهی اصالت مورد استفاده قرار میگیرد.

کدام NFTها بیشترین سوددهی را دارند؟

در مورد سرمایه گذاری بر روی NFTها، توکن‌های غیر مثلی مطمئنی در بازار وجود دارند که بازگشت سرمایه خوبی را برای کاربران به ارمغان آورده‌اند. از جمله این رمزارزهای غیر قابل معاوضه می‎توان به پروژه‌هایی چون ارز Ape، پروژه چیلیز و یا انجین کوین اشاره کرد. در ادامه به ارزشی که هریک از این پروژه‌ها ایجاد کرده‌اند اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

APE Coin چیست؟

ارز ape با هدف کمک به رشد اکوسیستم ایپ ساخته شده است. این رمز ارز توسط سازمان غیرمتمرکز Ape Coin مدیریت شده و پشتیبانی بنیاد آن را در دست دارد. سازمان غیرمتمرکز و یا همان دائو ایپ کوین یک سازمان خودگردان غیر متمرکز است که تمام هولدرهای این ارز دیجیتال می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی آن شرکت کنند. به عبارت دیگر هولدرها نسبت به نحوه تخصیص سرمایه اکوسیستم و تعیین قوانین حاکمیتی تصمیم‌گیری می‌کنند. پس از رای‌دهی اعضای این دائو، بنیاد ایپ اجرای این تصمیمات را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار می‎دهد.

ارز CHZ پروژه چیلیز

ارز دیجیتال چیلیز مبتنی بر پلتفرم سوشیوز دات کام است. این ارز دیجیتال کاربران خود را قادر می‌سازد تا با تیم مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. تجربه کار با این سایت بسیار لذت‌بخش و هیجان انگیز است. کاربرانی که دارای توکن هواداری CHZ در هر باشگاهی هستند اجازه رای دادن دارند.

انجین کوین

انجین کوین یک انجمن بازی‌های ویدیویی و بستریست که امکان توسعه و تبادل کالاهای دیجیتال را فراهم می‌کند. هدف این انجمن به طور گسترده، صنعت بازی‌های ویدیویی غیرمتمرکز است و توانسته است با بنیانگذارانی که قصد مشارکت جدی در صنعت بازی‌های ویدیویی را دارند، مشارکت زیادی داشته باشد.

از کجا NFT بخرم؟

تمامی ان اف تی‌های نام برده شده در این مطلب را می‎توانید در پلتفرم معاملاتی موربیت خرید و فروش کنید. خبر خوب دیگر این است که موربیت برای تمامی رمزارزهای یاد شده کیف پو اختصاصی ارائه می‎دهد و دیگر نیازی نیست نگران ذخیره ارزهای خود باشید.

در صورت نیاز به مشاوره در رابطه با خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی با شماره 02191004243 تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.