کد خبر : 201669
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 18:53
دیدگاه‌ها برای بررسی پشت پرده کاردانو و اطلاعات مربوط به این توکن بسته هستند

بررسی پشت پرده کاردانو و اطلاعات مربوط به این توکن

بررسی پشت پرده کاردانو و اطلاعات مربوط به این توکن

از نظر ارزش بازار کاردانو جزو بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کاردانو با این هدف ساخته شد تا نسل بعدی و توسعه یافته اتریوم با بلاک چینی منعطف، پایدار و مقیاس‌پذیر برای اجرای قراردادهای هوشمند باشد. همچنین این ارز امکان توسعه طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز، توکن‌های جدید کریپتو، بازی‌ها و مواردی از این دست

از نظر ارزش بازار کاردانو جزو بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کاردانو با این هدف ساخته شد تا نسل بعدی و توسعه یافته اتریوم با بلاک چینی منعطف، پایدار و مقیاس‌پذیر برای اجرای قراردادهای هوشمند باشد. همچنین این ارز امکان توسعه طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز، توکن‌های جدید کریپتو، بازی‌ها و مواردی از این دست را فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این رمزارز، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه کاردانو

نسل اول رمزارزها در سال 2009 و پس از ظهور بیت کوین شکل گرفت، نسل بعدی در سال 2015 و با انتشار اتریوم به وجود آمد. برای غلبه بر مشکلات نسل‌های پیشین، نسل سوم رمزارزها عرضه شدند که کاردانو متعلق به این نسل است. این پروژه در سال 2015 آغاز شده و در سال 2017 وارد بازار شد.

کاردانو چیست؟

کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که با هدف برطرف کردن مشکلات نسل‌های قبلی رمزارزها ارائه شد. معماری و ساختار کاردانو این امکان را فراهم می‌کند که بتوان قراردادهای هوشمند را در آن پیاده سازی کرد. به همین جهت، شبکه‌ای سازگارتر و مقیاس پذیرتر محسوب می‌شود. همچنین مانند اتریوم که رمز ارز بومی شبکه اتریوم است، رمزارز آدا (ADA)، رمزارز بومی شبکه کاردانو است.

بلاک چین کاردانو

همانطور که گفتیم، مانند بلاک چین اتریوم، بلاک چین کاردانو نیز بستری برای قرارگیری قراردادهای هوشمند است. کاردانو این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به واسطه، افراد معاملات خود را انجام دهند. سیستم به این شکل عمل می‌کند که شرایطی برای طرفین در قرارداد معین شده و با محقق شدن آن شروط، موارد دیگری که در شبکه قید شده به صورت خودکار انجام می‌شود. همچنین نکته قابل توجه این است که این شبکه غیرمتمرکز بوده و تحت نظارت هیچ شبکه و یا شخص و حکومتی نیست.

ساختار بلاکچین کاردانو

بلاک چین کاردانو، دو لایه اصلی دارد:

لایه اجماع کاردانو CSL: که برای انتقال توکن‌های ADA به کیف پول یا صرافی مورد استفاده قرار گرفته و تقریباً کامل شده است.

لایه محاسباتی کاردانو CCL: این لایه کاربران را قادر می‌سازد تا قراردادهای هوشمند ایجاد کنند. البته CCL هنوز در حال توسعه بوده و به‌صورت کامل در دسترس نیست.

الگوریتم اجماع در بلاکچین

الگوریتم‌های مختلفی برای اجماع وجود دارد. در حال حاضر بیشتر ارزهای دیجیتال از الگوریتم گواه اثبات کار (POW) استفاده می‌کنند. مشکل اینجاست که با افزایش سختی شبکه، مصرف انرژی نیز بیشتر می‌شود. اما کاردانو از یک الگوریتم جدید به نام Ouroboros برای اجماع استفاده می‌کند که نسبت به بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزهایی که از الگوریتم گواه کار استفاده می‌کنند، مصرف برق کمتری داشته و به محیط زیست آسیب کمتری می‌زند. به خاطر مصرف برق کمتر، ارز دیجیتال کاردانو به‌عنوان رمزارز دوست دار محیط زیست شناخته می‌شود.

مزایای معماری بلاک چین کاردانو

  • جدا کردن لایه محاسبات و اجماع در شبکه کاردانو باعث شده تا لایه محاسباتی انعطاف بیشتری در مقایسه با نسل‌های قبلی مثل اتریوم داشته باشد.
  • کارمزد تراکنش‌ها در مقایسه با سایر بلاکچین‌ها کمتر است.
  • شما به عنوان کارفرما و طرف دیگر به عنوان مجری، بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای به صورت هوشمند با یکدیگر قرارداد بسته‌اید و پس از اتمام کار، هزینه توسط شما پرداخت شده و در لایه اجماع بلاکچین کاردانو، ذخیره می‌شود

بررسی پشت پرده کاردانو و اطلاعات مربوط به این توکن

روش‌های کسب کاردانو

راحت‌ترین روش برای به دست آوردن این ارز، خرید کاردانو از صرافی‌های داخلی و خارجی است. با توجه به شرایط تحریمی انتخاب صرافی‌های داخلی و مطمئن مثل والکس، تصمیم مناسب‌تری است. می‌توانید قیمت کاردانو و سایر ارزهای دیگر را در این صرافی مشاهده کنید.

 

 بهترین کیف پول‌های کاردانو

پس از خرید کاردانو، باید آن را به کیف پول خود انتقال دهید. کیف پول‌هایی که از کاردانو پشتیبانی کنند، محدود هستند. آسان‌ترین راه برای ارسال و دریافت این ارز دیجیتال استفاده از کیف پول رسمی کاردانو، ددالوس است. همچنین کیف پول‌های Exodus و Atomic نیز از آن پشتیبانی کرده و امکان نگهداری و مشاهده قیمت کاردانو را فراهم می‌کنند.

تاریخچه قیمت کاردانو

رشد قیمت 6 هزار درصدی در کوتاه مدت، نشان دهنده استقبال خوب از این رمزارز در زمان عرضه عمومی است. اما پس از آن، این ارز با یک دوره رکود طولانی مواجه شده است. از نظر کارشناسان بازار، این رمزارز آینده بسیار خوبی داشته و به‌زودی، شاهد رشد قیمت کاردانو خواهیم بود.

خرید کاردانو

صرافی ارز دیجیتال والکس، یکی از معتبرترین صرافی‌هایی است که می‌توانید از آن برای خرید کاردانو استفاده کنید. بعد از افتتاح حساب کاربری و احراز هویت در این صرافی، قیمت کاردانو و سایر ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده بوده و امکان خرید و فروش آن وجود دارد.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که کاردانو بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال از نوسانات هیجانی دور بوده و در حال طی مسیر خود به شیوه‌ای اصولی است. توسعه دهندگان این پروژه از روز اول در حال کار برای رشد و توسعه این شبکه هستند. پروژه‌های متعددی که روی این پلتفرم توسعه یافته، گواه این موضوع بوده و با نگاهی به برنامه‌های آتی این پروژه، می‌توان انتظار آینده‌ای بسیار درخشان برای آن داشت.

منبع : بلاگ والکس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.