کد خبر : 208284
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 0:30
دیدگاه‌ها برای بررسی مهم ترین ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال بسته هستند

بررسی مهم ترین ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال

بررسی مهم ترین ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال

هر صرافی ارز دیجیتال ویژگی های خاص خودش را دارد و کاربران با توجه به اهمیتی که برای هر کدام از این ویژگی ها قائل هستند، یک پلتفرم را انتخاب خواهند کرد. برای مثال صرافی‌های متمرکز خرید کریپتوکارنسی با پول رایج را آسان می‌کنند و صرافی‌های غیر متمرکز از امنیت بهتر و کارمزدهای کمتر برخوردار

هر صرافی ارز دیجیتال ویژگی های خاص خودش را دارد و کاربران با توجه به اهمیتی که برای هر کدام از این ویژگی ها قائل هستند، یک پلتفرم را انتخاب خواهند کرد. برای مثال صرافی‌های متمرکز خرید کریپتوکارنسی با پول رایج را آسان می‌کنند و صرافی‌های غیر متمرکز از امنیت بهتر و کارمزدهای کمتر برخوردار هستند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی هایی که هر صرافی باید از آنان برخوردار باشد را به شما معرفی خواهیم کرد. سپس شما هم می‌توانید بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را با توجه به نیازهای معاملاتی خود پیدا کنید.

امنیت صرافی ارز دیجیتال

امنیت جزو مهم‌ترین ویژگی های هر صرافی و پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال است. صرافی‌های متمرکزی که وظیفه نگهداری دارایی‌های کاربران را بر عهده می‌گیرند، باید از بروزترین سیستم‌های امنیتی استفاده کنند. علاوه بر این، برخی پلتفرم‌ها (مانند بایننس) یک صندوق بیمه تاسیس کرده‌اند تا در صورتی که دارایی‌های کاربران طی حمله سایبری از دست برود، توانایی جایگزین کردن آنان را داشته باشند. در صرافی بایننس سرمایه این صندوق با اختصاص یافتن درصدی از کارمزدها تامین می‌شود.

قابلیت‌هایی مانند ورود دو مرحله‌ای از طریق، ایمیل، پیامک و اپلیکیشن موبایل هم می‌تواند امنیت هر حساب را به صورت جداگانه افزایش دهد. تعیین کردن یک رمز عبور جداگانه برای برداشت دارایی و انجام معاملات هم باعث خواهد شد تا در صورت لو رفتن اطلاعات حساب، یک مانع دیگر جلوی هکرها قرار بگیرد. بنابراین توصیه می‌شود صرفا از صرافی‌هایی استفاده کنید که امکانات امنیتی مناسب و ترجیحا یک صندوق بیمه داشته باشند. البته باید شرایط صندوق بیمه را هم در نظر بگیرید، زیرا بعضی صرافی‌ها ممکن است تنها برای بازگرداندن بخشی از مبلغ به سرقت رفته تعهد بدهند.

پشتیبانی از مشتریان

پاسخگو بودن به کاربران می‌تواند یکی از ویژگی های مثبت و مهم هر صرافی ارز دیجیتال باشد. زمانی که یک کاربر سوال خود را با بخش پشتیبانی به اشتراک می‌گذارد، با توجه به سرعت و شیوه پاسخگویی، یک تجربه مثبت یا منفی برایش رقم خواهد خورد. حالا این کاربر بر اساس تجربه‌ای که از گفت و گو با این بخش داشته ممکن است تصمیم بگیرد که بار دیگر از این صرافی استفاده کند یا به دنبال جایگزین باشد. بنابراین می‌توان گفت که هر صرافی رمز ارزی باید یک بخش پشتیبانی از مشتریان حرفه‌ای داشته باشد که در کمترین زمان ممکن به تمام سوالات و مشکلات کاربران پاسخ می‌دهند.

سرعت پردازش سفارشات

بررسی مهم ترین ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال

قیمت‌ها در دنیای رمز ارزها به سرعت تغییر می‌کند و تاخیرهای چند ساعتی می‌تواند میزان سود و زیان کاربران را تا حد قابل توجهی تغییر دهد. به همین دلیل، سرعت به یکی مهم‌ترین ویژگی های صرافی های ارز دیجیتال تبدیل شده و برای بسیاری از کاربران در اولویت قرار دارد. در همین راستا برخی از کاربران ممکن است به هنگام انتخاب صرافی توجه چندانی به مواردی که در بالا ذکر کردیم نداشته باشند، اما اگر به این نتیجه برسند که پلتفرم مورد نظرشان سفارشات را با سرعت بالا پردازش می‌کند، بدون درنگ ثبت نام خواهند کرد.

نوسان گیری و آربیتراژ از جمله روش‌های پرطرفدار کسب درآمد با ارز دیجیتال هستند که کارآمدی آنان تا حد زیادی به سرعت عمل تریدر و پلتفرم‌های مورد استفاده‌اش بستگی خواهد داشت. بنابراین بدیهی است که صرافی‌های سریع‌تر، مشتریان بیشتری خواهند داشت و زودتر به محبوبیت خواهند رسید.

رابط کاربری و کارمزدها

کارمزد یکی از آن ویژگی های مهم صرافی های ارز دیجیتال است که باعث جذب یا دلسرد شدن کاربران خواهد شد. به طور کلی، کارمزد دریافت شده در صرافی های متمرکز بیشتر از صرافی های غیر متمرکز است، اما در مقابل امکانات بیشتری در صرافی های متمرکز وجود دارد. البته به هنگام انتخاب صرافی نباید صرفا پلتفرمی را انتخاب کنید که کمترین کارمزد را دارد. برخی از پلتفرم هایی که کارمزد کمتر دارند، ممکن است کلاهبرداری باشند، یا امکاناتی مورد نیاز شما را نداشته باشند. برای مثال در صرافی های غیر متمرکز که کارمزد کمتری دارند، امکان خرید با پول رایج وجود ندارد و تراکنش ها همیشه با سرعت بالا انجام نخواهند شد.

علاوه بر این، ساده بودن رابط کاربری صرافی و آسان کردن فرآیندهای خرید و فروش هم باعث می‌شود کاربران علاقه بیشتری به استفاده از این پلتفرم داشته باشند. این موضوع به کاربران تازه کار محدود نمی‌شود و حتی کاربران حرفه‌ای هم ترجیح می‌دهند با یک رابط کاربری مرتب سر و کار داشته باشند. که از برترین صرافی های ارزدیجیتال در این بخش می توان به صرافی رمز ارز bit24  اشاره کرد.

تنوع در دارایی‌ها، امکانات معاملاتی و روش‌های کسب درآمد

یکی دیگر از ویژگی های اصلی هر صرافی ارز دیجیتال، تنوع دارایی‌های قابل معامله در آن است. تاکنون افراد زیادی توانسته‌اند با سرمایه گذاری روی ارزهای بزرگی مانند بیت کوین، اتریوم و… ثروتمند شوند. اما امروزه تغییرات قیمت این دارایی‌های محبوب در حدی نیست که در کوتاه مدت بازده هنگفتی به همراه داشته باشد. در نتیجه افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری رو آلت کوین‌های کمتر شناخته شده و پتانسیل‌دار هستند. سرمایه گذاری روی این دسته از دارایی‌های دیجیتال معمولا با ریسک بزرگی همراه خواهد بود، اما از طرف دیگر اگر به محبوبیت برسند سود هنگفتی برای کاربر خواهند داشت.

مورد دیگر به امکانات معاملاتی صرافی مربوط می‌شود. بعضی از کاربران حرفه‌ای دنیای ارز دیجیتال صرفا به دنبال یک خرید و فروش ساده نیستند. این دسته از افراد صرافی‌هایی را انتخاب خواهند کرد که از امکانات معاملاتی خاصی مانند قراردادهای فیوچرز و آپشن پشتیبانی کنند. لازم به ذکر است که در حال حاضر برای انجام این نوع معاملات باید از صرافی‌های خارجی (و ترجیحا شناخته شده) استفاده کنید.

شاید افراد زیادی روش‌های درآمدزایی را به عنوان یکی از ویژگی های صرافی های ارز دیجیتال در نظر نگیرند. ولی با این حال تعداد قابل توجهی از صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا با انجام فعالیت‌هایی مانند استیکینگ و وام دهی درآمد مناسبی داشته باشند. در نتیجه افرادی که قصد دارند یک دارایی دیجیتال را برای مدتی طولانی نگهداری کنند، می‌توانند درآمدی منفعل داشته باشند.

سخن پایانی

ویژگی های مختلف هر صرافی ارز دیجیتال باعث می‌شود با توجه اولویت‌هایمان برخی کاستی‌ها را قبول کنیم. برای مثال یک صرافی که کارمزد کمتری دارد، ممکن است سرعت کمتری هم داشته باشد، ولی کاربر تصمیم می‌گیرد که کارمزد پایین‌تر برای او از اهمیت بیشتری برخوردار است. تنها موردی که همه کاربران باید به آن توجه داشته باشند، امکانات امنیتی صرافی و سابقه فعالیت آن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.