کد خبر : 179181
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 - 13:13

برای جوانسازی پوست صورت چه بخوریم؟

برای جوانسازی پوست صورت چه بخوریم؟

پوست شفاف و جوان یکی از مهم ترین مولفه های زیبایی به شمار می رود؛ حتی می توان از روی پوست افراد به شیوه زندگی افراد، تغذیه و آب و هوایی که در آن زندگی می کنند پی برد. .همان طور که اشاره شد تغذیه‌ی فرد نقش به سزایی در حفظ سلامت و جوانی پوست

پوست شفاف و جوان یکی از مهم ترین مولفه های زیبایی به شمار می رود؛ حتی می توان از روی پوست افراد به شیوه زندگی افراد، تغذیه و آب و هوایی که در آن زندگی می کنند پی برد.

.همان طور که اشاره شد تغذیه‌ی فرد نقش به سزایی در حفظ سلامت و جوانی پوست دارد.
با ما همراه باشید تا در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم که برای جوانسازی پوست ، به ویژه پوست صورت، چه بخوریم و چه اقداماتی را اتخاذ نماییم.

برای جوانسازی پوست از ویتامین های ضروری غافل نشوید!

استفاده از ویتامین هایی نظیر ویتامین E،C  جهت جوانسازی پوست بسیار مهم می‌باشد.
ویتامین C در تولید پروتئین کلاژن (این پروتئین دارای نقش ویژه ای در استحکام و جلوگیری از افتادگی و پیری پوست  است) نقش بسیار پر رنگی و پر اهمیتی دارد.
با شروع فرایند پیری، تولید پروتئین کلاژن به نحو چشمگیری در بدن کاهش می‌یابد و در نهایت سبب چروک شدن و افتادگی پوست صورت خواهد شد. ویتامین سی یک ویتامین موثر در جهت تحریک تولید کلاژن می باشد بنابراین جهت جوانسازی پوست صورت باید استفاده از مواد غذایی غنی از ویتامین C را در هرم غذایی خود بگنجانید.

از دیگر فواید مهم این ویتامین آن است که می تواند اثرات مخرب نور خورشید را بر پوست خنثی  نماید؛ این ویتامین در میوه و سبزیجاتی نظیر: مرکبات، و انواع فلفل و کلم ها به وفور یافت می شود.
ویتامین محلول در چربی E نیز نقش بسیار زیادی در جلوگیری از پیشرفت روند پیری دارد این ویتامین با همکاری ویتامین C، از سلول‌های سطحی و داخلی پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند.

این ویتامین محلول در چربی عموما در دانه های چربی نظیر: تخمه آفتاب‌گردان یا در انواع مغزی جات یافت می‌شود.

برای جوان‌سازی پوست خود، آن را آبیاری کنید!

نوشیدن آب به مقدار کافی، نقش فوق‌العاده مهمی در جوان‌سازی پوست صورت دارد. چراکه سلول‌های
پوست صورت با نوشیدن آب به مقدار کافی توانایی دفع سریع سموم را خواهند داشت. علاوه بر آن قادر خواهند بود مواد غذایی را با سرعت بیشتری جذب کرده و به‌کارگیرند.

برای جوانسازی پوست صورت چه بخوریم؟2

 

جوان‌سازی پوست صورت با ویتامین A

یکی دیگر از مهم‌ترین ویتامین‌هایی که برای جوان‌سازی پوست علی‌الخصوص پوست صورت ضروری است، ویتامین A است. این ویتامین با حذف رادیکال‌های آزاد سبب حفظ استحکام و حالت ارتجاعی پوست شده و درنهایت پوستی جوان و شاداب را به شما به ارمغان می‌آورد. فلفل دلمه‌ای سبز، هویج،جگر گاو، کدوتنبل از منابع ویتامین A به شمار می‌روند.

با مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها باپوست خشک خداحافظی کنید!

آلودگی هوا و اشعه‌های مضر نور خورشید و… که در عصر حاضر با آن درگیر هستیم سبب افزایش مولکول‌های ناپایداری موسوم به رادیکال‌های آزاد می‌شود این رادیکال‌های آزاد مسبب اصلی ایجاد فرایند پیری پوست می‌باشند به همین دلیل استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها جهت حذف این مواد از سلول‌های پوستی ضروری است.

پیاز خام، چای سبز، چغندر، گل‌کلم بروکلی، اسفناج، گیلاس، شاه‌توت، کشمش، خانواده آلو و… منابع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

با خوردن سلنیوم، شادابی و جوانی پوست صورتتان را تضمین کنید!

یکی از آنتی‌اکسیدان‌ها‌ی بسیار موثر در حذف رادیکال‌های آزاد سلنیوم است. که عدم وجود مقدار کافی سلنیوم در بدن سبب عوارض متعددی می‌گردد؛ از مجموعه این عوارض عدیده می‌توان به تسریع روند پیری پوست صورت و از بین رفتن رنگ‌دانه‌های پوست و مو اشاره کرد به‌طوری‌که می‌تواند در مراحل پیشرفته‌تر سبب سفیدی مو شود. سلنیوم در مواد غذایی نظیر تخم‌مرغ و مغزی جات و انواع آبزیان نظیر ماهی، میگو، و… به‌وفور یافت می‌شود.

 برای جوان‌سازی پوست صورت روزانه یک الی دو فنجان چای سبز بنوشید.

پلی فنول  موجود در چای سبز خواص معجزه‌آسایی در کاهش پروسه پیری پوست ایفا می‌نماید. مواد معدنی و مهم موجود در چای سبز اهمیت زیادی در بهبود عارضه‌های پوستی نظیر آکنه و چین‌وچروک و … ایفا می‌کند.
علاوه بر اینکه می‌توانید چای سبز را به‌صورت دم‌نوش  میل کنید و از خواص آن بهره ببرید شما عزیزان می‌توانید برگ‌های آن را با ماست ترکیب کرده و خمیر حاصل را جهت لایه‌برداری از پوست تهیه کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به  اهمیت تغذیه مناسب در جوان‌سازی و حفظ سلامت و شادابی پوست صورت بپردازیم و همچنین تلاش شد به این سوال مهم که برای جوان‌سازی پوست صورت چه چیزی بخوریم؟ پاسخ مناسبی داده شود.

شماره تماس و ادرس سایت کلینیک ایرانیان

https://iranianclinic.com/

شماره کلینیک زعفرانیه: ۲۰ – ۰۲۱۲۲۱۷۶۰۱۳

شماره کلینیک سعادت آباد: ۰۲۱۲۶۷۶۵۴۳۱

شماره کلینیک تهرانپارس: ۰۲۱۷۷۲۹۷۹۷۹

شماره کلینیک دولت: ۰۲۱۲۶۶۵۱۳۶۳

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.