کد خبر : 120833
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آذر 1400 - 14:00

با ثبت شرکت در چه کشور هایی می توان اقامت گرفت؟

با ثبت شرکت در چه کشور هایی می توان اقامت گرفت؟

ثبت شرکت در اروپا یکی از راه های اخذ اقامت کشور های اروپایی می باشد. ثبت شرکت در همه کشورهای اروپا برای اخذ اقامت مناسب نمی باشد و تنها برخی از کشورها هستند که از این طریق به شما اقامت می دهند. ثبت شرکت به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی نخواهد

ثبت شرکت در اروپا یکی از راه های اخذ اقامت کشور های اروپایی می باشد. ثبت شرکت در همه کشورهای اروپا برای اخذ اقامت مناسب نمی باشد و تنها برخی از کشورها هستند که از این طریق به شما اقامت می دهند. ثبت شرکت به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی نخواهد شد و شما باید فعالیت های دیگری انجام دهید تا از این طریق، اقامت خود را به دست بیاورید. کسانی که در کشورهای اروپایی شرکتی ثبت و راه اندازی می کنند باید به عنوان نیروی کار این شرکت مشغول به کار شوند تا بتوانند اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنند. یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، انتخاب کشور مقصد است. کشوری که می خواهید در آن ثبت شرکت کنید، باید حتماً بستری مناسب برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت را داشته باشد تا ریسک کمتری داشته باشد.

برای ثبت شرکت در بعضی کشورها باید بیزینس پلن قوی ارائه دهید. در صورتی که طرح تجاری (بیزینس پلن) شما مورد تایید کشور مورد نظر واقع شود، اقامت اولیه یک ساله به صورت موقت صادر می شود. در برخی کشور ها پروسه ثبت شرکت یا ثبت نمایندگی و دریافت اقامت ساده تر و بدون نیاز به طرح توجیهی می باشد. در روش اقامت از طریق ثبت شرکت در برخی از کشور ها، متقاضی می تواند برای مدیر عامل و 3 عضو هیات مدیره و خانواده شان (جمعا 4 خانواده) درخواست اقامت کند.

انواع شرکت ها در اروپا به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • شرکت خصوصی: شرکت های خصوصی با مالکیت فردی هستند که ساده ترین نوع شرکت می باشند.
  • شرکت با مسئولیت محدود: این شرکت ها می تواند خصوصی و یا عمومی باشند. شرکت های با مسئولیت محدود بیشترین میزان شرکت های ثبت شده را تشکیل می دهند. به عنوان مثال شما می توانید با ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور اسلواکی،اقامت اروپا را دریافت نمایید.
  • شرکتهای مشارکتی: این شرکت ها مناسب کسانی هستند که می خواهند کسب و کار و یا بیزینس کوچکی را راه اندازی نمایند.
  • شرکت های تابع و یا نمایندگی ها: این شرکتها در واقع نمایندگی هایی از شرکتهای موجود در کشور های دیگر هستند که می خواهند در کشورهای مقصد ثبت شوند و در این کشورها مشغول به فعالیت شوند.

مراحل ثبت شرکت در اروپا

  • پرکردن فرم درخواست و انتخاب نام شرکت
  • ارائه طرح تجاری (بیزینس پلن)
  • تهیه اسناد رسمی مربوط به ثبت شرکت
  • تایید اسناد ارائه شده توسط سازمان تجارت
  • افتتاح حساب بانکی در کشور مقصد
  • ثبت نام در اداره مالیات کشور مقصد
  • گرفتن مجوز کسب و کار در آن کشور

در ادامه کشور هایی که از طریق ثبت شرکت در اروپا می توان اقدام نمود را معرفی می نمائیم.

اقامت آلمان

ثبت شرکت در آلمان به تنهایی باعث دریافت اقامت نمی شود. برای اخذ تابعیت در آلمان ابتدا باید طرح توجیهی اقتصادی (Business plan)  به اداره بازرگانی آلمان ارائه شود که برنامه کار 3 سال آینده شرکت خود را توضیح داده و هدف خود را برای دریافت اقامت آلمان و ورود به این کشور را بیان کند، در صورت موافقت با طرح تجاری و ارائه مدارک معتبر توسط متقاضی، اخذ مجوز تابعیت آلمان امکان پذیر می باشد.

اقامت انگلستان

ویزای sole representative انگلستان  به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا با ارسال یک نماینده ارشد (نماینده انحصاری) به انگلستان، حضور تجاری خود را در انگلستان ایجاد کنند. ویزای نمایندگی انحصاری به شرکت‌های ایرانی یا هر کشور خارجی دیگر پیشنهاد می‌دهد که شعبه یا زیرمجموعه‌ای از شرکت مادر خود را در انگلستان راه اندازی نمایند. این ویزا برای متقاضیانی است که می خواهند یک شعبه از شرکت را در انگلستان تاسیس نمایند.

اقامت اسلواکی

این نوع اقامت به افراد اجازه می‌دهد تا با ثبت شرکت در اسلواکی، اقامت کل اروپا را دریافت نمایند. با اخذ اقامت اسلواکی از این طریق، شما و خانواده‌تان امکان کار، زندگی و تحصیل را در تمام کشورهای حوزه‌ی شنگن را خواهید داشت و همچنین از حقوق شهروندی اروپا برخوردارخواهید گشت.

اقامت یونان

طبق قوانین مهاجرتی یونان، اشخاص غیر اروپائی می‌توانند اقامت این کشور را از طریق ثبت شرکت برای چند خانواده یعنی مدیر عامل و سهامداران شرکت به همراه اعضای خانواده شان دریافت کنند.
تاسیس یک شرکت تجاری یا نمایندگی در یونان توسط اتباع خارجی بدون توجه به ملیت یا محل اقامت، امکانپذیر می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.