کد خبر : 212615
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 16:56
دیدگاه‌ها برای باینری آپشن چیست بسته هستند

باینری آپشن چیست

باینری آپشن چیست

پاسخ کوتاه به پرسش باینری آپشن چیست ، باینری آپشن یک روش ساده و قابل فهم برای کسب درآمد در بازارهای مالی به شمار می رود. در این روش میزان کسب سود و زیان قبل از انجام معامله و مدت زمان رسیدن به این سود یا زیان کاملا مشخص شود. برای مثال شما یک گرم طلا را برای

پاسخ کوتاه به پرسش باینری آپشن چیست ، باینری آپشن یک روش ساده و قابل فهم برای کسب درآمد در بازارهای مالی به شمار می رود. در این روش میزان کسب سود و زیان قبل از انجام معامله و مدت زمان رسیدن به این سود یا زیان کاملا مشخص شود. برای مثال شما یک گرم طلا را برای یک ساعت میخرید (بعد از یک ساعت باید طلا رو به صاحب قبلی برگردانید)، اگر در این یک ساعت قیمت طلا بالا رفته بود ، طلا را به فروشنده برمی گردانید و او سودی رو که از قبل در قرارداد مشخص شده به شما میدهد. ولی اگر قیمت آن پایین آمده بود، شما باید یک گرم طلا را به همراه مبلغی که آن هم از قبل مشخص شده، به فروشنده بدهید. به این نوع معامله آپشن میگویند.

مزیت باینری آپشن این است که سود ، ضرر و مدت زمان معامله کاملا ثابت و از قبل مشخص است. یعنی در مثال بالا، اصلا مهم نیست قیمت طلا در این یک ساعت چقدر حرکت کند.

در معاملات بورس و فارکس ، اصلا معلوم نیست که چه مدت باید معامله خود را نگه دارید. از طرفی سود یا زیان شما هم از معامله مشخص نیست و باید صبر کنید تا قیمت آن سهم یا ارزی که خریده اید، چقدر در سود یا ضرر پیش میرود.

انواع قرارداد باینری آپشن چیست ؟

هر بروکر باینری آپشن یک یا چند نوع از این قرارداد باینری آپشن رو در وبسایتش به شما ارائه میده، که میتونید هر کدام رو انتخاب کنید برای کسب سود:

1- قرارداد بالا/پایین (PUT/CALL)

در این قرارداد پیش‌بینی میکنید که در مقایسه با قیمت فعلی بازار، قیمت در زمان اتمام معامله در کجا قرار خواهد گرفت: رشد (اختیار خرید) یا سقوط (اختیار فروش). اگر پیش‌بینی‌تان درست باشد می‌توانید تا حداکثر 100% سود در آن معامله کسب کنید.

در مورد بروکر کوتکس هم بخوانید.

2- قرداد تاچ

تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای قیمت فعلی، محدوده‌ای در سطح قیمت بالاتر یا پایین‌تر تعیین کنید. اگر پیش از انقضا، قیمت بازار به این محدوده برسد، تا حداکثر 100% سود می‌توانید برای معامله‌تان کسب کنید.

3- قرارداد رِنج

انتخاب کنید که قیمت در محدوده‌ای مشخص افزایش یا کاهش خواهد یافت، یعنی بالاتر یا پایین‌تر از قیمت فعلی قرار خواهد گرفت. اگر پیش‌بینی‌تان درست باشد، در زمان انقضای آپشن می‌توانید تا حداکثر 100% سود کسب کنید.

4- اسپرد

پیش‌بینی کنید که قیمت در زمان انقضا نسبت به سطح قیمت پیشنهادی بروکر بالاتر یا پایین‌تر خواهد بود. اگر پیش‌بینی درست باشد، در زمان اتمام قرارداد تا 100% سود دریافت کنید!

5- اکسپرس

تصمیم بگیرید در سه دارایی مختلف قیمت در چه جهتی حرکت خواهد کرد؛ بالا یا پایین می‌رود. اگر پیش‌بینی‌تان برای هر 3 قرارداد درست باشد، درصد پرداخت هر یک با دیگری ضرب می‌شود.

6- توربو

پیش‌بینی کنید که قیمت در 5 تیک آتی کجا خواهد بود (با مقادیر متوالی مختلف): بالاتر یا پایین‌تر. اگر پیش‌بینی‌تان درست باشد، در زمان انقضای قراردادتان می‌توانید سودی معادل 75% واریز اولیه‌تان کسب کنید.

اگر ظرف دوره‌ای یک دقیقه‌ای پس از باز شدن قرارداد قیمت دارایی تغییر نکند، ویا کمتر از 5 تیک به ثبت برسد، قرارداد با توازن بسته می‌شود. اگر قرارداد با وجه نقد خریده شده باشد، کل مبلغ به حساب مشتری بازپرداخت می‌شود. وجوه پاداش بازگردانده نمی‌شود.

در مورد بهترین بروکر باینری آپشن هم بخوانید.

7- تماس و عدم تماس

  • یک تماس (One Touch): در چنین معامله ای تریدر پیش بینی می کند که قیمت یک دارایی، قبل از اتمام زمان معامله به قیمت تعیین شده توسط بروکر خواهد رسید. در این نوع معامله حتی یک تماس کوچک با رقم مورد نظر بروکر هم می تواند تریدر را به سود برساند.
  • عدم تماس (No Touch): این نوع معامله درست شبیه One Touch است. تریدر امیدوار است قبل از پایان زمان انقضای معامله ، قیمت سهم یا کالا از یک مرزی عبور نکند.

این دو نوع معامله ی باینری آپشن تقریبا شبیه هم هستند، بروکر یک سطح قیمتی را در نظر میگیرد و شما پیش بینی میکنید که مثلا در یک ساعت آینده نرخ دارایی به این سطح قیمت تعیین شده میرسد یا نه.

معامله یک تماس و عدم تماس باینری آپشن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.