کد خبر : 35232
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399 - 12:49

بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۴۱ هزار واحدی

بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۴۱ هزار واحدی

بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۴۱ هزار واحدیبراساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۲ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۵۷ واحد کاهش به ۴۵۵ هزار و ۹۴۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۶۸ واحد افت به ۲۹۹ هزار و ۱۱۵ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۵۹۴ واحد و شاخص بازار دوم ۶۳ هزار و ۳۵۷ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۶۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۵۲۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۷۳۸ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با سه هزار و ۲۲۷ واحد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۹۲۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۶۳ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۵۱۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۷۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۴۶۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۶۱ و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳..

بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۴۱ هزار واحدی

براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۲ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۵۷ واحد کاهش به ۴۵۵ هزار و ۹۴۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۶۸ واحد افت به ۲۹۹ هزار و ۱۱۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۵۹۴ واحد و شاخص بازار دوم ۶۳ هزار و ۳۵۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۶۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۵۲۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۷۳۸ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با سه هزار و ۲۲۷ واحد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۹۲۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۶۳ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۵۱۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۴۷۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۴۶۳ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۶۱ و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۰۹ بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد خراسان (فخاس) با ۶۷۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۱۸ واحد، سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) با ۳۵۳ واحد، تامین سرمایه امید (امید) با ۳۱۷ واحد، گروه صنعتی ملی (وملی) با ۲۴۳ واحد، بانک سینا (وسینا) با ۲۳۵ واحد، کالسمین (فاسمین) با ۲۰۸ واحد، پارس الکترونیک (لپارس) با ۱۹۹ واحد، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۱۹۰ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۶۸ واحد، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۱۶۲ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۵۲ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۱۱۹ واحد و سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با ۱۱۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۳۴۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲۸ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۹۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۱۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۴۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۸۸ هزار و ۲۸۴ ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمز جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، اعتباری ملل (وملل)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین بانک دی (دی)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، تولید عسلویه مپنا (بمپنا)، گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه کوثر (کوثر)، کشت و صنعت دست خرم دره (زدشت)، سیمان ساوه (ساوه)، بیمه سامان (بساما)، جنرال مکانیک (رنیک)، توکاریل (توریل)، عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، داروسازی تولید دارو (دتولید) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.