کد خبر : 147671
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 - 3:54

انواع گوناگون توری پنجره را بشناسید

انواع گوناگون توری پنجره را بشناسید

برای پیش‌گیری از وارد شدن گرد و خاک به خانه و همچنین نفوذ حشرات سال‌هاست که از توری‌های مختلف روی پنجره ها و درب ها استفاده می‌شود. توری‌ها در بیشتر مواقع قابل باز و بسته شدن هستند اما در برخی در و پنجره‌ها از توری‌های همیشه ثابت استفاده می‌شود. انواع مختلف توری در بازار وجود

برای پیش‌گیری از وارد شدن گرد و خاک به خانه و همچنین نفوذ حشرات سال‌هاست که از توری‌های مختلف روی پنجره ها و درب ها استفاده می‌شود. توری‌ها در بیشتر مواقع قابل باز و بسته شدن هستند اما در برخی در و پنجره‌ها از توری‌های همیشه ثابت استفاده می‌شود. انواع مختلف توری در بازار وجود دارند که به نوع کاربرد آن‌ها، نوع پنجره و قاب آن بستگی دارد. برخلاف پنجره ها که توری باز و بسته‌شونده و ثابت دارند، توری درب‌ها مثل درب بالکن هیچ‌گاه از نوع ثابت نیست. توری‌ها قاب‌های مختلفی نیز دارند که از جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. برای مثال، ماده یو پی وی سی (که درپروفیل در و پنجره استفاده می‌شود) می‌تواند در ساخت قاب پنجره شما به کار رود. همچنین چوب، فلزاتی مثل آهن و آلومینیوم نیز می‌توانند ماده اصلی قاب توری باشند. علاوه بر قاب، خود توری‌ها نیز از ماده‌های مختلفی ساخته می‌شوند. برای امور صنعتی از توری‌های آبکاری شده و ضد رنگ از جنس فولاد استفاده می‌شود. در کاربردهای خانگی، برای مثال مفتول، فایبرگلاس، نایلون، الیاف پلی‌استر و آلومینیوم از موادی هستند که در ساخت توری‌ها به کار گرفته می‌شوند.

انواع توری پنجره را بشناسید

بسیاری از ما دوست داریم شب هنگام پیش از خواب، پنجره را باز بگذاریم تا در طول شب خواب راحتی داشته باشیم. به‌خصوص در فصل تابستان یا در مناطق گرمسیر این کار را خیلی انجام می‌دهیم. اما باز گذاشتن پنجره مساوی است با ورود حشراتی مثل پشه و دردسرهای ناشی از آن. از این رو است که داشتن توری با کیفیت و مناسب نیازمان امری ضروری است. به همین دلیل در ادامه با انواع توری های پنجره آشنا می‌شویم تا در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید و نصب آن، بهترین اقدام را انجام دهیم.

توری پنجره از جنس UPVC

توری‌های از جنس یو پی وی سی در برابر گرد و غبار مقاومت می‌کنند و کارکردی فراتر از کارکرد اصلی توری یعنی جلوگیری از ورود حشرات دارند. همچنین به دلیل ویژگی‌های ماده یو پی وی سی این توری‌ها استحکام بالایی در برابر نور خورشید دارند و عمرشان طولانی‌تر است. این توری‌ها معمولا در قاب‌های ساخته شده ازپروفیل یو پی وی سی مثل قاب‌های پنجره یو پی وی سی هستند و از الیاف فایبر گلس در آن‌ها استفاده می‌شود. به این صورت که با تکنولوژی جدید این الیاف در کنار هم با دقت بالایی قرار می‌گیرند و شکل توری را می‌سازند. اگر قیمت پنجره دو جداره را پرداخت کرده‌اید، می‌توانید کمی دیگر هزینه کنید و توری مرغوب از جنس یو پی وی سی نیز برای دستیابی به نهایت کیفیت پنجره داشته باشید!

توری رولینگ

همان‌طور که از اسم آن پیدا است، توری رولینک به‌شکل کرکره می‌تواند جمع شود. این توری‌ها قاب ثابت دارند که جا به جایی آن‌ها آسان است. این نوع توری انتخاب خوبی برای محیط هایی مثل اتاق خواب و اتاق کار خانگی است. توری پنجره رولینگ اگر یک طرفه افقی باشد، در پنجره های اصطلاحا یک لنگه بازشو استفاده می‌شوند و اگر عمودی باشند، برای پنجره های کوچک‌تر و کم‌ارتفاع استفاده می‌شوند. توری های رولینگ افقی برای پنجره های اصطلاحا دو لنگه بازشو با عرض بالا خوب است اما باز و بسته کردن آن‌ها اندکی سخت‌تر است.

توری پنجره آکاردئونی

از فنر یا لولا در این نوع توری که به دلیل مدل آن به آکاردئونی و پلیسه ای معروف است، استفاده نمی‌شود و به‌صورت کرکره ای باز و بسته می‌شوند. براساس نحوه نصب آن، از چپ به راست یا از راست به چپ حرکت می‌کند.

توری پنجره از جنس آلومینیوم

این توری‌ها از مدل‌های با قدمت هستند که در پنجره های آهنی و نیز آلومینیومی استفاده می‌شوند. توری آلومینیومی در سه مدل لولایی، ثابت و ریلی وجود دارد. یکی از مشکلات این توری‌ها نداشتن تناسب با طراحی‌های روز داخلی است و حجم نور وارد شده به منزل را کاهش می‌دهند. این توری‌ها تغییر رنگ نیز می‌دهند و پاک کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

توری پنجره آهنربایی

توری آهن‌ربایی یا توری پنجره مگنتیک از نظر شکل و مدل شبیه آکاردئونی است ولی برخلاف آکاردئونی قابلیت جدا شدن دارد و از آهن‌ربا برای اتصال استفاده می‌کند. همچنین این توری قفل آهن‌ربایی دارد و طول عمر آن بالا است.

توری پنجره لولایی

این نوع توری‌ها مثل پنجره های لولایی که به داخل یا بیرون باز و بسته می‌شوند، با لولا باز و بسته می‌شوند و فضایی از داخل یا بیرون را اشغال می‌کنند. لولا به دلیل حرکت‌های زیاد عمر کم‌تری دارد و در نتیجه توری پنجره لولایی زودتر از دیگر توری‌ها نیازمند تعمیر است.

انواع گوناگون توری پنجره را بشناسید

توری پنجره ریلی

همان‌طور که از اسم این محصول پیدا است، برای در و پنجره های ریلی بسیار مناسب است. قاب این نوع توری بر روی یک ریل حرکت می‌کند و برخلاف لولایی، فضای بیرون یا داخل را اشغال نمی‌کند.

توری پنجره خورشیدی

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آفتاب زیاد و نور شدیدی وارد خانه شما می‌شود، و خانه شما بسیار گرم می‌شود، می‌توانید از توری پنجره خورشیدی استفاده کنید. با استفاده از مواد دارای رنگ تیره در این توری‌ها، دمای زیادی از آفتاب در توری نگه داشته می‌شود و وارد خانه نمی‌شود، در حالی که جریان هوا برقرار است و در واقع کاربرد ضد حشره توری حفظ می‌شود.

توری پنجره امنیتی

برای جلوگیری از ورود ضربه و در مناطقی که طوفان زیاد وجود دارد، توری‌های با قاب محکم و اصطلاحا امنیتی استفاده می‌شود که از آلومینیوم ضخیم یا فولاد مستحکم و ضد زنگ هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.