کد خبر : 207593
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 22:27
دیدگاه‌ها برای انواع سقف های متحرک بسته هستند

انواع سقف های متحرک

انواع سقف های متحرک

در این مطلب به انواع سقف‌ های متحرک خواهیم پرداخت و در هر مورد توضیحاتی خواهیم داد: سقف متحرک آلومینیومی: آلومینیوم به علت وزن سبک و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی برای مصارفی چون سقف‌های متحرک که همواره در فضاهای باز و در معرض آفتاب و باران قرار دارند بسیار مناسب است. سقف متحرک آلومینیومی

در این مطلب به انواع سقف‌ های متحرک خواهیم پرداخت و در هر مورد توضیحاتی خواهیم داد:
سقف متحرک آلومینیومی: آلومینیوم به علت وزن سبک و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی برای مصارفی چون سقف‌های متحرک که همواره در فضاهای باز و در معرض آفتاب و باران قرار دارند بسیار مناسب است. سقف متحرک آلومینیومی دارای خاصیت عایق دما و صوت نیز می‌باشد. این خصیصه به دلیل پر شدن کانال‌های پنل‌های سقف از مواد عایق است. حالت نیمه باز پنل‌ها در سقف‌های متحرک در عین حال که یک حالت نیم‌سایه در فضا و محیط ایجاد می‌کند، مانع از جریان هوا در محیط هم نخواهد شد. از نظر طول عمر نیز، سازه‌های آلومنیومی بسیار پایدار هستند و همچنین مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارند.
سقف متحرک استخر:  سقف متحرک استخر از پرکاربردترین مصارف سقف‌های متحرک هستند و معمولا برای استخر‌های رو باز از آن‌ها استفاده می‌شود. در واقع سقف متحرک استخر به سقف‌هایی گفته می‌شود که به طور کامل شفاف و اغلب از جنس شیشه هستند و در واقع به علت همین نورگیر بودن آن‌ها در فضاهایی مانند استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند. متحرک بودن و باز و بسته شدن سقف متحرک استخر می‌تواند به صورت تلسکوپی یک یا دوطرفه، به صورت یکجا و یا حرکت کل سقف متحرک به یک طرف طراحی شود و البته این بستگی به نیاز مشتری و فضای مورد نظر نیز دارد. آب‌بند بودن نیز از مزایای دیگر این سقف‌های متحرک است تا حتی در شرایط جوی بارانی بتوانید به راحتی از استخر خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید. علاوه بر آن، سقف‌های متحرک استخر مانع از آلوده و کثیف شدن استخر از طریق جلبک‌ها شده خواهد شد. این نوع از سقف‌های استخر می‌تواند در انواع برقی‌ و اتوماتیک نیز طراحی و تعبیه شود.
سقف استخر متحرک یک تکه: این نوع از سقف متحرک به صورت یک تکه پوششی بر روی استخر خواهد بود. این سقف‌ها به صورت یکپارچه روی ریل دو طرف حرکت می‌کنند. طراحی این نوع از سقف متحرک، بستگی زیادی به فضای اطراف استخر دارد. معمولا باید به اندازه مساحت استخر برای باز و بسته شدن و جابجایی سقف متحرک در اطراف استخر  فضا وجود داشته باشد.
سقف استخر دو تکه: این نوع سقف متحرک استخر نیز مانند سقف متحرک یک تکه بر روی دو ریل در اطراف استخر حرکت می‌کند، اما برای طراحی آن نیازی نیست فضایی به اندازه استخر برای جابجایی آن در اختیار داشته باشیم. این سقف‌ها به دلیل دو تکه بودن فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
سقف متحرک استخر تلسکوپی: سقف متحرک تلسکوپی در واقع پوششی است، چند قسمتی که به اندازه‌های مساوی تقسیم شده است. باز و بسته شدن این سقف‌ها نیاز به فضای زیادی ندارد و این مدل دقیقا مانند یک تلسکوپ در خود جمع می‌شود. این سقف‌ها از پرکاربرد‌ترین سقف‌های استخر متحرک هستند. نصب و طراحی این سازه‌ها بسیار راحت و سریع است و همین نیز دلیلی بر پرکابردتر شدن آن می‌شود.
سقف متحرک پارچه ای: این نوع از سقف متحرک دارای یک سیستم پوششی پارچه‌ای و آلومینیومی است که با حرکت بر روی ریل بسته و باز می‌شود. این نوع از سقف‌های متحرک با نصب یک موتور قابلیت ریموت کنترل را دارند. سقف‌ متحرک پارچه ای که به آن سایبان پارچه‌ای نیز گفته می شود معمولا برای پوشش رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و هر محلی که در فضای باز خواهان مصون مانند از آفتاب و باران و ناملایمات جوی است استفاده می‌شود. پارچه پی‌ وی سی بکار رفته در سقف متحرک پارچه ای با توجه به تکنولوژی ساخت آن در دماهای -30 درجه تا +70 درجه سانتی‌گراد قابلیت استفاده دارند. به همین دلیل فرقی نمی‌کند که در مناطق جنوبی با دمای هوای بالا از آن‌ها استفاده کنید یا در مناطق شرجی شمال، استفاده از این نوع سقف‌های متحرک هیچ محدودیت آب و هوایی ندارد. همچنین پارچه پی وی سی بسیار سبک است و به راحتی جمع شده و به دلیل ظاهر شیک آن، به زیبایی فضاهایی مانند تراس یا بالکن منزل و رستوران و حیاط و سایبان پارکینگ شما خواهد افزود.
سقف متحرک شیشه‌ای: متریال بکار رفته در این نوع از سقف متحرک شیشه و آلومینیوم است. معمولا نوع جمع شونده آن به صورت ریلی طراحی می‌شود. این نوع از سقف‌های متحرک می‌توانند برای فضاهای پاسیو، گلخانه و یا استخرهای سر باز استفاده شوند.

نویسنده : ابی عالی 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.