کد خبر : 99969
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 3:46

امکان صدور و ابطال برخط صندوق‌های سرمایه گذاری

امکان صدور و ابطال برخط صندوق‌های سرمایه گذاری

بورس تایمز: هم اکنون صدور و ابطال برخط (انلاین) صندوق‌های سرمایه گذاری روی اپلیکیشن‌ها امکان پذیر شد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، میثم فدایی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با صداو سیما با بیان اینکه برای نخستین بار، صندوق‌های سرمایه گذاری از بازار کسب و کارهای

بورس تایمز: هم اکنون صدور و ابطال برخط (انلاین) صندوق‌های سرمایه گذاری روی اپلیکیشن‌ها امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، میثم فدایی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با صداو سیما با بیان اینکه برای نخستین بار، صندوق‌های سرمایه گذاری از بازار کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) کمک می‌گیرند، افزود: در گذشته برخی از صندوق‌ها امکان ارائه خدمات به صورت برخط داشتند و پلتفرمی طراحی و به مردم ارائه می‌کردند، اما اکنون با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، مجوز ابطال و صدور صندوق‌ها ایجاد شد تا برخی از افراد بتوانند به راحتی در صندوق‌های سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: این اپلیکیشن‌ها مورد تایید سازمان بورس است و قابلیت نقد شوندگی سریع دارد.

فدایی در رابطه با انواع صندوق‌های سرمایه گذاری گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری به دو دسته صندوق‌های قابل معامله بورسی و صندوق‌های غیر بورسی تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ صندوق سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار وجود دارد افزود: در بورس اوراق بهادار ۴ نوع صندوق سرمایه گذاری، با عنوان صندوق با درآمدثابت، صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام، صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط و صندوق‌های کالایی وجود دارد.

فدایی اضافه کرد: صندوق‌های با درآمد ثابت، دارای سود و بازده مشخص و معمولا سود آن از سپرده بانکی بیشتر است و در حال حاضرحجم این صندوق‌ها بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است که افراد زیادی در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند.

وی گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام، و صندوق‌های مختلط برای افرادی که فرصت سرمایه گذاری کافی برای ورود مستقیم به بورس ندارند بسیار مناسب است و مزایایی آن وجود ضامن نقدشوندگی، کاهش کارمزد معاملات و وجود تحلیلگران خوب است و در حال حاضر حجم این صندوق‌ها بیش از ۶۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود:در صندوق‌های سرمایه گذاری کالایی دو صندوق سرمایه گذاری طلا و صندوق‌های سرمایه گذاری کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: در بورس ۵ صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر طلا با حجم بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وجود دارد.

فدایی گفت: بسیاری از مردم با توجه به مشغله‌ای که دارند فرصت زیادی برای تحلیل سهام ندارند و بر این اساس این صندوق‌ها دارای تحلیگران موفقی هستند و می‌توانند با جمع آوری سرمایه‌های مردم و شناسایی بازارهای مختلف، در بهترین محل سرمایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: مزیت دیگر این صندوق ها، بحث نقدشوندگی است؛ صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس دارای بازارگردان است و صندوق‌های خارج از بورس نیز مزیت نقد شوندگی دارند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: کارمزد معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری بدلیل حجم بزرگ صندوق ها، تخفیف دارد است.

انتشار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.