کد خبر : 208664
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 - 19:29
دیدگاه‌ها برای الکتروموتورهای دور ثابت چیست؟ بسته هستند

الکتروموتورهای دور ثابت چیست؟

الکتروموتورهای دور ثابت چیست؟

اکثر ابزارهای برقی و شارژی مجهز به موتور با سرعت ثابت هستند. ساختار اصلی این نوع ابزارها به گونه ای طراحی شده است که بتوانند وظایف خاصی را انجام دهند. این دستگاه‌ها کاملاً متفاوت از ابزارهای سرعت دوگانه هستند که پرکاربردتر هستند و در موقعیت‌های کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به طور

اکثر ابزارهای برقی و شارژی مجهز به موتور با سرعت ثابت هستند. ساختار اصلی این نوع ابزارها به گونه ای طراحی شده است که بتوانند وظایف خاصی را انجام دهند. این دستگاه‌ها کاملاً متفاوت از ابزارهای سرعت دوگانه هستند که پرکاربردتر هستند و در موقعیت‌های کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله به طور مختصر عملکرد ابزارهای برقی سرعت ثابت یا تک سرعته و تفاوت آنها با مدل های مکانیکی دو سرعته را توضیح می دهیم.

سرعت در ابزار برقی به چه معناست؟

از نظر موتورهای الکتریکی، سرعت تعداد دورهایی است که یک ابزار در واحد زمان انجام می دهد. معمولاً با دور بر دقیقه (RPM) بیان می شود.

سرعت یکی از مهمترین عناصری است که اپراتور قبل از انتخاب ابزار برقی باید در نظر بگیرد. این عامل نیز در افزایش عملکرد کاری نقش بسزایی دارد.

الکتروموتورهای دور ثابت چیست؟

به موتورهای الکتریکی استانداردی اطلاق می شود که سرعت عملکرد عادی آنها از نظر تئوری یا عملی ثابت است. به عنوان مثال می توان موتورهای الکتریکی سنکرون را نام برد. موتورهای الکتریکی القایی با لغزش کوچک یا موتورهای جریان مستقیم با پیچ شنت معمولی.

در این مورد می توان به موتور القایی اشاره کرد که به عنوان یک موتور با سرعت ثابت تعریف می شود. سرعت شار روتور کمی عقب تر از شار استاتور است و سرعت نسبی بین استاتور و روتور وجود دارد. اختلاف سرعت موتور با افزایش بار روی موتور کمی تغییر می کند. در خلاء به آن سرعت لغزش می گویند. در حالت بدون بار، لغزش بسیار کم است و گشتاور تولید شده توسط موتور با تلفات بدون بار و تلفات اصطکاک مواجه می شود. بنابراین، بدون بار، موتور تقریباً با سرعت همگام سازی (Ns = 120f/P) می چرخد.

🚩 با افزایش بار، موتور سعی می کند بار را به بار مکانیکی برساند و در این فرآیند سرعت موتور کاهش می یابد. کاهش سرعت موتور باعث افزایش لغزش می شود و موتور یک جریان بزرگ روتور برای ارائه گشتاور می کشد که تمایل دارد سرعت موتور را به سرعت اولیه خود بازگرداند.

لغزش موتور القایی بین 3 تا 5 درصد سرعت سنکرون متغیر است. هنگامی که بار القایی افزایش می یابد، لغزش در محدوده مشخص شده کاهش می یابد. بنابراین موتور القایی را می توان موتور با سرعت ثابت نامید.

تفاوت ابزارهای سرعت ثابت و دو سرعته چیست؟

🔴اولین تفاوت در ساختار گیربکس است. ابزارهای سرعت ثابت حداکثر سرعت و قدرت را ارائه می دهند، اما ابزارهای سرعت دوگانه را می توان در دو حالت سریع و آهسته تنظیم کرد.

🔴 عملکرد کار با ابزار دو سرعته موثرتر است. برعکس، ابزار سرعت ثابت قدرت بیشتری ارائه می دهد و برای پروژه هایی که نیاز به نیروی بیشتری دارند بسیار قابل استفاده است.

🔴ابزار دو سرعته برای انواع کار قابل استفاده است اما ابزار سرعت ثابت برای کار خاصی طراحی شده است. به عنوان مثال، آنها از یک دریل چکشی مجهز به مکانیزم دو سرعته برای سوراخ کاری، سوراخ کاری ضربه ای و پیچ گوشتی استفاده می کنند. اما یک دریل معمولی فقط برای کار حفاری خوب است.

🔴تعداد کارایی ابزارهای تک سرعته بسیار کمتر از ابزارهای دو سرعته است، حتی اگر قدرت یکسان باشد.

سوالات متداول (سؤالات متداول)

سرعت چرخش در ابزارهای برقی به چه معناست؟
این به معنای تعداد دورهایی است که یک ابزار برقی در واحد زمان انجام می دهد و با دور در دقیقه (RPM) اندازه گیری می شود.

ابزارهای سرعت ثابت برای چیست؟
عمدتاً برای مشاغلی که به استحکام بیشتری نیاز دارند استفاده می شود.

RPM (دور در دقیقه) چیست؟
این یک واحد اندازه گیری است که برای نشان دادن فرکانس یا سرعت بدون بار یک ابزار برقی استفاده می شود.

منبع: لایف ابزار

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.