کد خبر : 212571
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 12:43
دیدگاه‌ها برای اطلاعات لازم جهت سفارش تسمه صنعتی بسته هستند

اطلاعات لازم جهت سفارش تسمه صنعتی

اطلاعات لازم جهت سفارش تسمه صنعتی

تسمه های صنعتی برای مقاصد مختلفی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. در یک نگاه کلی می توان تسمه های صنعتی را در سه دسته اصلی شامل تسمه های انتقال قدرت، تسمه های کانوایر یا نوار نقاله و تسمه های حمل بار دسته بندی نمود. بر حسب شرایط کاری و صنایع مصرف کننده از

تسمه های صنعتی برای مقاصد مختلفی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. در یک نگاه کلی می توان تسمه های صنعتی را در سه دسته اصلی شامل تسمه های انتقال قدرت، تسمه های کانوایر یا نوار نقاله و تسمه های حمل بار دسته بندی نمود. بر حسب شرایط کاری و صنایع مصرف کننده از متریال های مختلفی در تولید تسمه های صنعتی استفاده می شود که قابلیت های کششی، سایشی و تحمل بار را متناسب با نیاز صنایع براورده می سازند.

به گزارش ابتکار صنعت “جهت سفارش تسمه های صنعتی از آنجا که این ابزار دارای تنوع بسیار بالایی است یک سری اطلاعات فنی مورد نیاز است که می بایست بصورت دقیق مشخص گردد. برخی از این مشخصه ها بیانگر مشخصات مکانیکی و برخی دیگر بیانگر مشخصات و ترکیبات شیمیایی هستند (چرا که یکی از مهمترین فاکتورها در کیفیت تسمه ترکیبات شیمیایی آن است). برخی از این موارد به ترتیب اولویت در زیر بیان شده اند:

  1. نوع تسمه صنعتی (تسمه تایمینگ، تسمه انتقال قدرت، تسمه نقاله و ….)
  2. ابعاد تسمه شامل طول، عرض، ضخامت و در مورد برخی تسمه ها مانند تسمه تایمینگ طول گام دنده ها، در مورد تسمه های آج دارد نوع و ارتفاع آج
  3. ترکیبات و افزونه ها: در برخی از انواع تسمه های صنعتی به منظور افزایش مقاومت های کششی و حرارتی در داخل آنها و یا بر روی سطح خارجی آنها افزونه هایی به شکل مواد شیمیایی و یا مفتول های فولادی اضافه میشود.
  4. برند تولید کننده

فاکتور های موثر بر قیمت تسمه

در تولید تسمه هاص ینعتی اغلب از ترکیبات پیلمری از جملع پلی یورتان PU استفاده می شود. به منظور افزایش قابلیت های مکانیکی تسمه صنعتی از جمله مقاومت سایشی، حرارتی و کششی اغلب از ترکیبات و افزودنی هایی از جمله پلی آمید PA و نئوپرین نیز در ترکیبات پلیمری تسمه استفاده می شود. بر ند های مختلف تولید کننده علاوه بر انتخاب افزودنی های مواثر از نوآوری های مختلفی نیز در رقابت با یکدیگر به منظور بالا بردن طول عمر کاری تسمه صنعتی استفاده می کنند.

فاکتورهای موثر بر قیمت تسمه صنعتی شامل فاکتورهای ابعادی و کیفیتی می باشند. آنچه روشن است با افزایش متریال بکار رفته در تولید تسمه صنعتی قیمت آن نیز بالا میرود. از این رو با افزایش هر یک از ابعاد طولی، عرضی و ضخامتی تسمه قیمت آن نیز بالاتر میرود. برخی دیگر از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت تسمه صنعتی عبارتند از:

  • برند تولید کننده: بدون تردید برند تولید کننده تسمه صنعتی نه تنها موثر بر طول عمر مفید تسمه و تضمین طول عمر دیگر قطعات موثر بر تسمه می باشد و از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت آن است.
  • حساسیت تولید: حساسیت تولید برخی انواع تسمه های صنعتی مانند تسمه تایمینگ و انتقال قدرت از دیگر انواع تسمه ها بالاتر بوده و تولید آنها نیز با بکار گیری دستگاه های دقیق تر، تکنولوژی بروز تر و با التزام زمان بیشتری صورت می پذیرد و از فاکتور های موثر بر قیمت تسمه می باشد.
  • افرونه های تسمه صنعتی: افزونه های لایه های سطحی به منظور افزایش مقامت سایشی و بالا بردن ضریب اصطکاک و افزونه های داخلی که در بسیاری موارد مفتول های فلزی هستند از فاکتورهای دیگر تاثیر گذار بر قیمت تسمه صنعتی هستند.

معرفی برند های تولید کننده تسمه

تسمه های صنعتی نه تنها دارای مشخصات فنی و مکانیکی متعددی هستند بلکه این کمیت ها در دستگاه ها و دیمانسیون های SI (متریک) و آمریکایی (فوت-پوند) بر حسب برند مشخص شده اند که عملا مقایسه انها برای تمامی کاربران میسر نیست. از این رو انتخاب و خرید تسمه بر حسب برند یکی از ساده ترین راه کارهایی است که کاربران به منظور اطمینان از کیفیت محصول بکار می گیرند که البته روشی منطقی و موثر نیز می باشد.

حساسیت تسمه های صنعتی بر حسب شرایط کاری متفاوت بوده و بر حسب حساسیت می بایست در انتخاب برند نیز دقت شود. بالاترین درجه حساسیت بین تسمه های صنعتی مربوط به تسمه های تایمینگ می باشد که عدم عملکرد صحیح آنها می تواند آسیب های جدی به دیگر اجزای سیستم وارد نماید.

به گزارش ابتکار صنعت “تسمه های صنعتی با توجه به تنوع بسیار گسترده ای از جنس و کاربری دارای تولید کننده های معتبر بسیار فراوانی در اقصی نقاط دنیا هستند. برخی از برند های تولید کننده تسمه اروپایی، آمریکایی می باشند و برخی از تولید کنندگان بنام تسمه صنعتی آسیایی و حتی چینی هستند. لازم به ذکر است که تسمه های تولید چین به سه دسته تقسیم میشوند: تسمه های تحت لیسانس که در واقع با توجه به پایین بودن هزینه تولید بسیاری برند های معتبر آمریکایی و اروپایی تسمه های تولیدی خود را تحت نام خود و در چین تولید میکنند که کیفیت این تسمه های صنعتی دقیقا مطابق با استاندارد های کارخانه مادر می باشد. دسته دوم تولید کنندگان چینی تسمه صنعتی تولید کنندگانی هستند که تسمه را تحت برند چینی خود تولید میکنند که این دسته نیز با رعایت استاندارد های بین المللی محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند. دسته سوم که کیفیت محصولات آنها تایید نمیشود تولید کنندگانی هستند که تسمه صنعتی طرح یعنی برگرفته از برندی معتبر با مارک معتبر تولید میکنند که استاندارد های یک تسمه معتبر را ندارد. از بین تمام برندهای تولید کننده سه برند اپتی بلت OPTIBELT، مگاداین MEGADYNE، و باندو BANDO بیشترین سهم عرضه را در بازارهای جهانی دارند.”

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.