کد خبر : 207944
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 18:32
دیدگاه‌ها برای اضطراب و بلای جانگداز آن با ما چه می کند؟ بسته هستند

اضطراب و بلای جانگداز آن با ما چه می کند؟

اضطراب و بلای جانگداز آن با ما چه می کند؟

همه افراد گهگاهی در طول زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند که پس از مدتی از بین می‌رود. اما اگر باقی بماند و به صورت مزمن ادامه یابد، می‌تواند کیفیت زندگی شما را مختل کند. اگرچه اضطراب بیشتر به دلیل تغییرات رفتاری شناخته شده است، اما می‌تواند عواقب جدی بر سلامت جسمانی شما نیز داشته باشد.

همه افراد گهگاهی در طول زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند که پس از مدتی از بین می‌رود. اما اگر باقی بماند و به صورت مزمن ادامه یابد، می‌تواند کیفیت زندگی شما را مختل کند. اگرچه اضطراب بیشتر به دلیل تغییرات رفتاری شناخته شده است، اما می‌تواند عواقب جدی بر سلامت جسمانی شما نیز داشته باشد. اما نگران نباشید، این مقاله را بخوانید تا با رسانه فاخته و نحوه کمک گرفتن از آن بهتر آشنا شوید.

اثرات اضطراب بر بدن

اضطراب بخشی طبیعی از زندگی است. به عنوان مثال، ممکن است قبل از صحبت در یک گروه یا در یک مصاحبه شغلی، احساس اضطراب کرده باشید. اضطراب در کوتاه مدت، تنفس و ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و جریان خون را به مغز شما، جایی که به آن نیاز دارید، متمرکز می‌کند. این واکنش فیزیکی شما را برای رویارویی با یک موقعیت شدید آماده می‌کند.

با این حال، اگر این روند خیلی شدید شود، ممکن است احساس سبکی سر و حالت تهوع داشته باشید. یک حالت اضطراب بیش از حد یا مداوم می‌تواند تأثیر مخربی بر سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد. اختلالات اضطرابی ممکن است در هر مرحله از زندگی رخ دهد، اما معمولا از میانسالی شروع می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده زنان بیشتر از مردان به اختلال اضطراب مبتلا می‌شوند. تجارب پر استرس زندگی ممکن است خطر ابتلا به اختلال اضطراب را نیز افزایش دهد. علائم ممکن است بلافاصله یا سال‌ها بعد شروع شود. داشتن یک بیماری جدی پزشکی یا یک اختلال مصرف مواد نیز می‌تواند منجر به اختلال اضطراب و بروز افسردگی در فرد شود. رسانه فاخته با تکیه بر تجربیات خود در این زمینه، برای رفع این مشکل در خدمت شما است.

انواع اضطراب

انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد، که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

اختلال اضطراب فراگیر (GAD): GAD بدون هیچ دلیل منطقی با اضطراب بیش از حد مشخص می‌شود. GAD زمانی تشخیص داده می‌شود که نگرانی شدید در مورد چیزهای مختلف شش ماه یا بیشتر طول بکشد. اگر یک مورد خفیف دارید، احتمالا‌ می‌توانید فعالیت‌های عادی روزانه خود را ادامه دهید، اما موارد شدیدتر ممکن است تأثیر عمیقی بر زندگی شما داشته باشد.

اختلال اضطراب اجتماعی: این اختلال شامل ترس فلج کننده از موقعیت‌های اجتماعی و قضاوت یا تحقیر شدن توسط دیگران است. این فوبیای اجتماعی شدید می‌تواند احساس شرم و تنهایی را در فرد ایجاد کند. سن معمول شروع این وضعیت حدود 13 سال است. بیش از یک سوم افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی، قبل از پیگیری کمک، صبر می‌کنند.

اضطراب و بلای جانگداز آن با ما چه می کند؟

اثرات اضطراب بر روی بدن

اضطراب شدید می‌تواند بر روی سیستم عصبی و قلب افراد تاثیر بگذارد و باعث بروز بیماری‌های مختلف قلبی، عصبی، کلیوی و سایر مشکلات شدید در فرد شود و حتی سیستم ایمنی را مختل کند. در موارد شدیدتر سکته قلبی یا مغزی را در پی خواهد داشت.

کلام آخر

افراد ممکن است به دلایل مختلف مانند احساس شرم یا ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن، تمایل و عزم خود را برای درمان این مشکل بزرگ، از دست بدهند. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، خبر خوبی برای شما داریم. رسانه فاخته با بهره‌گیری از مجرب‌ترین و متبحرترین اساتید روانشناسی، آماده ارائه خدمات در زمینه درمان بیماری اضطراب در افراد مختلف است. رسانه فاخته که از سال 99 به صورت رسمی آغاز به کار کرد، در زمینه‌های مختلف روانی و اضطراب، به افراد بسیاری کمک کرده و تلاش خود را معطوف حل مشکل اضطراب در جامعه ایران کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.