کد خبر : 16936
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تیر 1399 - 1:52

از احراز هویت غیر حضوری سجام چه می دانیم؟

از احراز هویت غیر حضوری سجام چه می دانیم؟

از احراز هویت غیر حضوری سجام چه می دانیم؟همانطور که می‌دانید احراز هویت سجام با هدف جلوگیری از سوءاستفاده از هویت اشخاص، جهت ورود به بورس و دیگر خدمات بازار سرمایه الزامی می‌باشد. تا پیش از این، افرادی که در سامانه سجام ثبت نام کرده بودند، جهت دریافت کد بورسی خود می‌بایست به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کردند تا با گذراندن مراحل طولانی، فرآیند احراز هویت خود را تکمیل نمایند. با حمایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به تازگی این مسئولیت برون‌سپاری گردید و بر اساس آن، به کارگزاری‌های برتر اجازه داده شد رأسأ سازوکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری احراز هویت غیر حضوری را پیاده‌سازی نمایند. نتیجه این تصمیم، راه‌اندازی اولین سامانه احراز هویت الکترونیک سجام توسط کارگزاری سهم آشنا بود.
آمارها حاکی از آن است کارگزاری سهم آشنا با رونمایی از سامانه تحت وب و همینطور اپلیکیشن خود، در بازه‌ای کوتاه موفق گردیده جوابگوی بخش زیادی از متقاضیان احراز هویت، به صورت آنلاین و غیرحضوری باشد. با توجه به تجربه کاربریِ اقشار مختلف، می‌توان به سهولت و سرعت در انجام مراحل در این سامانه اشاره نمود. همچن..

از احراز هویت غیر حضوری سجام چه می دانیم؟

همانطور که می‌دانید احراز هویت سجام با هدف جلوگیری از سوءاستفاده از هویت اشخاص، جهت ورود به بورس و دیگر خدمات بازار سرمایه الزامی می‌باشد. تا پیش از این، افرادی که در سامانه سجام ثبت نام کرده بودند، جهت دریافت کد بورسی خود می‌بایست به دفاتر پیشخوان مراجعه می‌کردند تا با گذراندن مراحل طولانی، فرآیند احراز هویت خود را تکمیل نمایند. با حمایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به تازگی این مسئولیت برون‌سپاری گردید و بر اساس آن، به کارگزاری‌های برتر اجازه داده شد رأسأ سازوکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری احراز هویت غیر حضوری را پیاده‌سازی نمایند. نتیجه این تصمیم، راه‌اندازی اولین سامانه احراز هویت الکترونیک سجام توسط کارگزاری سهم آشنا بود.

آمارها حاکی از آن است کارگزاری سهم آشنا با رونمایی از سامانه تحت وب و همینطور اپلیکیشن خود، در بازه‌ای کوتاه موفق گردیده جوابگوی بخش زیادی از متقاضیان احراز هویت، به صورت آنلاین و غیرحضوری باشد. با توجه به تجربه کاربریِ اقشار مختلف، می‌توان به سهولت و سرعت در انجام مراحل در این سامانه اشاره نمود. همچنین تضمین استرداد وجه در صورت عدم تایید احراز هویت نیز به عنوان مزیت اصلی آن به شمار می‌رود. لازم به ذکر است تمامی الزامات راستی‌آزمایی با تکنولوژی پیشرفته پردازش تصویر انجام شده و استانداردهای امنیت اطلاعات نیز بر اساس به روزترین پروتکل‌های موجود پیاده‌سازی شده است.

سامانه احراز هویت غیر حضوری سجام این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌نماید که در کمتر از ۱۰ دقیقه و بدون نیاز به خروج از منزل، تمام مراحل لازم را به صورت کاملاً الکترونیکی انجام داده و پس از ۱۲ ساعت، کد بورسی خود را در قالب پیامک دریافت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام احراز هویت غیرحضوری سجام می‌توانید از این لینک وارد سامانه کارگزاری سهم آشنا شوید.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.