کد خبر : 79429
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 10:30

ارز الکترونیوم (Electroneum) چیست؟

ارز الکترونیوم (Electroneum) چیست؟

آشنایی با ارز الکترونیوم (Electroneum) رمز ارز (crypto currency) طبق تعریف یکی از گونه‌­های ارزهای مجازی است که به صورت رمزگذاری شده بوده و تحت فناوری بلاکچین به صورت غیرمتمرکز اداره می­‌شود. از آنجایی که رمز ارزها به صورت غیر متمرکز اداره می­‌شوند، در نقطه­ مقابل نظام بانکداری متمرکز فعلی قرار می­‌گیرند.
در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ رمزارز فعال در حال معامله در بازار جهانی هستند. رمزارزی که می­‌خواهیم درباره آن بیشتر بدانیم، الکترونیوم نام دارد که در زمان نگارش این مقاله با حجم بازار حدوداً ۵۲ میلیون دلاری در رتبه ۳۱۲ ارزهای دیجیتال قرار دارد و ارزش آن چیزی در حدود $۰.۰۰۵ دلار است. الکترونیوم با نام اختصاری ETN یک رمز ارز توسعه یافته برای پلتفرم­‌های موبایلی است که قابل استخراج بوده و یک سیستم پرداخت فوری را ارائه می­‌دهد.
الکترونیوم دارای فناوری بلاکچین اختصاصی بوده و به عنوان اولین رمزارز بریتانیایی با هدف تسخیر بازارهای بازی­‌های تلفن همراه و شرط‌­بندی آنلاین توسعه داده شده و طبق ادعای سازنده با مدیریت کیف‌های پول و استخراج تا حد ممکن سکه از یک برنامه­ موبایلی، کاربر پسندترین ارز رمزن..

آشنایی با ارز الکترونیوم (Electroneum)

رمز ارز (crypto currency) طبق تعریف یکی از گونه‌­های ارزهای مجازی است که به صورت رمزگذاری شده بوده و تحت فناوری بلاکچین به صورت غیرمتمرکز اداره می­‌شود. از آنجایی که رمز ارزها به صورت غیر متمرکز اداره می­‌شوند، در نقطه­ مقابل نظام بانکداری متمرکز فعلی قرار می­‌گیرند.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ رمزارز فعال در حال معامله در بازار جهانی هستند. رمزارزی که می­‌خواهیم درباره آن بیشتر بدانیم، الکترونیوم نام دارد که در زمان نگارش این مقاله با حجم بازار حدوداً ۵۲ میلیون دلاری در رتبه ۳۱۲ ارزهای دیجیتال قرار دارد و ارزش آن چیزی در حدود $۰.۰۰۵ دلار است. الکترونیوم با نام اختصاری ETN یک رمز ارز توسعه یافته برای پلتفرم­‌های موبایلی است که قابل استخراج بوده و یک سیستم پرداخت فوری را ارائه می­‌دهد.

الکترونیوم دارای فناوری بلاکچین اختصاصی بوده و به عنوان اولین رمزارز بریتانیایی با هدف تسخیر بازارهای بازی­‌های تلفن همراه و شرط‌­بندی آنلاین توسعه داده شده و طبق ادعای سازنده با مدیریت کیف‌های پول و استخراج تا حد ممکن سکه از یک برنامه­ موبایلی، کاربر پسندترین ارز رمزنگاری شده در جهان خواهد شد.

مدیریت آن و حتی ماین کردن (استخراج) آن در نرم افزارهای موبایل راحت و آسان خواهد بود، بدین معنی که می‌تواند به راهی امن و ساده تبدیل شود که از طریق آن معاملات فوری از طریق تلفن شما صورت پذیرند (از خرید در بازی های موبایلی گرفته تا ارسال پول به دوستانتان و شرط بندی بر سر بازی‌های ورزشی زنده). این ویژگی ها آن را از دیگر ارزهای رمزنگاری شده که خرج کردن یا استفاده برای خرید آن ها کاری دشوار و غیرمعمول است، متمایز می‌کند.

الکترونیوم تجربه­ ماین کردن از طریق بازی را برای کاربران تلفن‌­های همراه ممکن می­‌سازد. صنعت ارزهای رمزنگاری شده یکی از پر سر و صدا ترین و سریع ترین صنعت‌های رو به رشد اخیر است.

با توجه به بیت کوین و جریانات اخیر آلت­کوین ها، به نظر می­‌رسد که صنعت آماده است تا به جدیدترین تازه وارد یعنی رمز ارز الکترونیوم خوش آمد گوید. این ارز بیشتر بر روی تجربه ماینینگ از طریق بازی (gamified) تمرکز خواهد کرد، که می‌­تواند وضع کنونی مرسوم را دچار تحول اساسی کند.

پیدایش رمز ارز الکترونیوم

الکترونیوم در ابتدا در جولای سال ۲۰۱۷ در قالب یک پروژه عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) شکل گرفت و پس از رسیدن به هدف عرضه اولیه ۴۰ میلیون دلاری در سپتامبر ۲۰۱۷ به عنوان اولین رمزارز بریتانیایی پا به عرصه نهاد. تمرکز پروژه الکترونیوم ارائه سریع‌­ترین و ایمن­‌ترین معامله رمزنگاری با حداقل هزینه برای جمعیت بدون بانک جهان است که یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

در همین راستا الکترونیوم با تمرکز بر ارائه راهی ساده و ارزان به افرادی که تنها به تلفن هوشمند دسترسی دارند، در دسامبر ۲۰۱۷ نرم افزار کیف پول رمزارز خود را راه‌­اندازی کرد. در مارس ۲۰۱۸، الکترونیوم اولین اپلیکیشن موبایل اندرویدی “استخراج” را راه اندازی کرد که در آن افراد می‌توانند از پردازنده‌­های تلفن همراه خود برای استخراج سکه‌های ETN استفاده کنند. در آوریل همان سال، الکترونیوم حق ثبت اختراع معاملات رمزنگاری فوری را ازآن خود کرد.

درباره­ مؤسس رمز ارز الکترونیوم

مغز متفکر پروژه الکترونیوم شخصی به نام ریچارد الس است که قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یک کارآفرین در حوزه­ بازاریابی فعالیت می­‌کرد که در آرزوی کدنویس شدن به سر می­‌برد.

او همچنین صاحب یک پلتفرم مدیریت رسانه­‌های اجتماعی به نام Retortal است که برای افراد شاغل در صنعت فروش مستقیم طراحی شده است. او همچنین هم­‌مؤسس آژانس دیجیتال SiteWizard است و تا به امروز در سمت مدیر آن مشغول به فعالیت است.

در اواخر سال ۲۰۱۹ ، ریچارد الز ، به عنوان مدیر عامل شرکت الکترونیوم، پلتفرم AnyTask را به عنوان اولین پلتفرم مستقل برای ایجاد اقتصاد دیجیتال برای کشورهای در حال توسعه را راه‌­اندازی و تأسیس کرد. اگرچه این پلتفرم برای فریلنسرهای مختلف از سراسر جهان باز است، اما در کشورهای در حال توسعه، همانند سایر محصولات راه اندازی شده توسط الکترونیوم ، تأکید بر موارد غیر بانکی است.

ریچارد اِلس علاقه و مهارت خاصی در زمینه طراحی رابط کاربری و برنامه‌نویسی Front-End داشت و همیشه آرزو می‌کرد یک روز بتواند با این عناصر افراد بیش‌تری را جذب کند.

عاملی دیگری هم به‌عنوان محرک برای جناب اِلس بود؛ هر زمان که رمزارز تازه‌ای پا به بازار می‌گذاشت، آن‌چنان چیز جدیدی ارائه نمی‌کرد و تمام اوقات پیروی از ارز قبلی خود می‌نمود. پس این کارآفرین بریتانیایی تصمیم گرفت تحولی در این حوزه به وجود آورد.

ریچارد الز خالق این رمز می­‌گوید:

“من نمی دانم که آیا شما تا به حال خرید بیت کوین را تجربه کرده اید یا نه، اما انجام آن بسیار مشکل است! من متوجه شده‌ام که آن چه دنیا نیاز دارد یک ارز رمزنگاری شده است که دسترسی و استفاده از آن آسان و راحت باشد. ما الکترونیوم را برای یک کاربر عادی موبایل توسعه دادیم”

او در جایی دیگر می‌­گوید: “آنچه که همیشه مرا ناامید می‌کند، این است که هر ارز رمزنگاری شده ی جدیدی که در این بین، راه اندازی می‌شود آخرین ارز رمزنگاری شده به نظر می رسد. هیچ تغیر اساسی در آن صورت نمی‌گرفته است. بنابراین من با این ایده پا به میدان گذاشتم که بتوانم به پذیرش عمومی و عظیم ارزهای رمزنگاری شده برای اولین بار دست یابم. در واقع بیت کوین توسط مخاطبین نسبتاً گسترده اش شناخته شده است، با این حال حجم عظیمی از مخاطبین از آن استفاده نکرده اند یا دارنده ی بیت کوین نیستند. مطالعه اخیر انجام شده توسط دانشگاه کمبریج اعلام کرده است که بیت کوین فقط دارای حدود ۳ میلیون کاربر و سهام دار است. هدف گیری ما ده ها میلیون یا حتی صدها میلیون کاربر است.”

چه چیزی الکترونیوم را منحصر به فرد می‌کند؟

ارز الکترونیوم چیست؟

الکترونیوم که در ابتدا بر پایه­ رمزنگار Monero ساخته شد، صنعت بازی و قمار را هدف گرفته بود. با این حال، به زودی همه چیز تغییر کرد و الکترونیوم نگاه خود را به ایجاد بستری برای پرداخت فوری معطوف کرد. در اواخر نیمه اول ۲۰۱۹ الکترونیوم از بلاکچین مونرو به تعدیل شده­ بلاکچین اثبات مسئولیت PoR (proof-of-responsibility) مهاجرت کرد تا بر روی خدمات پرداخت بهتر تمرکز کند.

در حالی که هدف اصلی الکترونیوم با آنچه بسیاری از پروژه­‌های رمزنگاری دیگر ارائه می­‌دهند تفاوت چندانی ندارد، اما به روشی منحصر به فرد ادامه می‌­یابد. الکترونیوم تمرکز خود را تا حد زیادی بر روی آوردن رمزنگاری‌­ها به یک گزینه آسان در دسترس یعنی تلفن­‌های هوشمند متمرکز کرده است. هدف الکترونیوم دستیابی به میلیون­‌ها نفری است که به سیستم بانکی دسترسی ندارند اما صاحب تلفن هوشمند هستند. درست مانند پی­‌پال، اما با ارزهای رمزپایه.

الکترونیوم در زمینه استخراج نیز نسبت به سایر رمزارزها رویکرد منحصر به فردی دارد. هنگامی که اولین برنامه “استخراج” را در مارس ۲۰۱۸ راه اندازی کرد، به طور موثر نیاز به تجهیزات استخراج گران قیمت، اختصاصی و گرسنه قدرت را از بین برد.

برندهای زیادی در حوزه تلفن­‌های همراه فعالیت می­‌کنند و هر سال مدل‌های جدیدی را عرضه می‌نمایند. همه‌ این‌ها باعث شده تا شاهد حضور میلیاردها تلفن همراه در در دنیا باشیم که رقم هنگفتی است. اما الکترونیوم قصد تصاحب همه‌ کاربران تلفن­‌های همراه هوشمندرا ندارد؛ بلکه عاشق گروه خاصی به‌نام «گیمرها» است!

فرض کنید که در حال بازی کردن کلش‌آف‌کلنز هستید، در طول روز سکه‌های زیادی به‌دست می‌آورید و حتی بعضی از اوقات با ریال یا دلار سکه‌های مجازی را خریداری می‌نمایید. اما آن‌ها بیرون از بازی به چه دردی می‌خورند؟ می‌توان از آن‌ها برای خرید آیتم‌های دیگر بازی­‌ها بهره برد؟ آیا می‌توان آن‌ها را در کیف پول مجازی ذخیره کرد؟

با ظهور الکترونیوم دیگر لازم نیست نگران این مسئله باشیم. این رمز ارز آمده تا دنیای بازی‌ها را متحول کند و سکه‌های مجازی بدون اعتبار و پرستیژ را از میان بردارد. با کمک الکترونیوم می‌توانید پولی که در یک بازی مخصوص جمع می­کنید را به بازی‌های دیگر انتقال دهید.

چرا الکترونیوم برای گیمرها خیلی جذاب است؟

 الکترونیوم برای گیمرها

بگذارید از دید آماری نشان دهیم که این رمز ارز چقدر می‌تواند برای استودیوهای بازی­‌سازی مفید باشد. در دنیا حدود ۲ میلیارد نفر ساعات زیادی در روز را به تجربه‌ گیم‌ها مشغول هستند، اما فقط ۲ درصد آن‌ها اقدام به خرید بسته‌ها و پکیج‌های درون بازی می‌کنند؛ زیرا می‌دانند این سکه بازی اعتبار چندانی ندارد و فقط در مجموعه‌ای خاص به کار می‌آید. الکترونیوم گیمرها را تشویق می‌کند که تا می‌توانند این ارز را بخرند، تا در همه‌جا به کارشان بیاید.

حتی سایت‌های شرط‌بندی (Bet) نیز از این رمزارز استقبال می­‌کنند و مایل به استفاده از آن هستند. مثلا کاربر الکترونیوم‌هایش را که در بازی انفجار به‌دست آورده، روی بردن تیم فوتبال محبوبش شرط‌بندی می‌کند و بدین ترتیب اشتیاقش برای شرط‌­بندی در مبالغ بالاتر بیشتر می‌­شود.

به تازگی موسس الکترونیوم با میلیاردها و سرمایه‌گذارها دیداری داشته تا پروژه‌‌ ساخت بازی اختصاصی بر مبنای الکترونیوم را کلید بزند. این یعنی؛ کاربران و متقاضیان استخراج الکترونیوم می‌توانند یک بازی خاص را نصب کرده و در حالی که سرگرم می‌شوند، ارز دیجیتال نیز جمع کرده و در کیف پول خود ذخیره نمایند.

از طرفی، چنین برنامه‌ای گیمرها را به‌شدت تشویق می‌کند تا به استخراج‌کنندگان بپیوندند و هم تجربه‌ای از بازی الکترونیومی داشته باشند. این برای شرکت یک رویای دست‌یافتنی است. دیگر لازم نیست که به‌دنبال مخاطب هدف خود بگردد و تبلیغات عظیمی انجام دهد. فقط کافیست بازی را ریلیز کند و شاهد هجوم گیمرها باشد.

چه تعداد سکه الکترونیوم قابل استخراج است؟

استخراج سکه الکترونیوم

تعداد کل الکترونیوم‌­های قابل استخراج توسط شرکت محدود شده و می­تواند به حداکثر تعداد ۲۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ عدد برسد. از این حجم در حال حاضر بیش از ۱۰.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰ سکه در گردش است که برابر چیزی در حدود ۴۹% کل سکه‌­های قابل استخراج است.

از زمان مهاجرت به بلاکچین خاص خود ، براساس معماری اثبات مسئولیت (PoR)، استخراج کنندگان توسط این پروژه انتخاب شده اند. این کار برای اطمینان از این امر انجام شده که فقط ماینرهای قابل اعتماد در شبکه الکترونیوم وجود داشته باشند. از ماینرهایی که در بلاکچین PoR انتخاب شده‌اند، انتظار می­‌رود که مسئولانه رفتار کرده و پاداش بلاک‌­های دریافتی خود را در راستای توازن برنامه­ بشر دوستانه­ الکترونیوم و همچنین حفظ یکپارچگی شبکه­ پرداخت، برای افراد کمتر خوش­شانس هزینه کنند.

بلاکچین PoR الکترونیوم همچنین میزان انرژی مورد نیاز برای پروسه­ ماینینگ را کاهش می­‌دهد. نرخ هش در این رمز ارز از گیگا هش به کمتر از نیم کیلو هش کاهش یافته است، زیرا الکترونیوم در حال حرکت به سمت ماینینگ سازگار با محیط زیست است.

امنیت شبکه الکترونیوم چگونه است؟

امنیت شبکه الکترونیوم

الکترونیوم از بلاکچینی جدید و منحصر به فرد به نام اثبات مسئولیت (PoR) استفاده می­‌کند. این شبکه ۳ هدف را دنبال می­‌کند: ارائه‌­ یک بلاکچین امن­تر، معتبرتر و سبزتر.

در بستر PoR، الکترونیوم اکنون اعتبارسنج­‌های خود را انتخاب و تأیید می­‌کند. بدین ترتیب از بروز حمله­ ۵۱% ناشی از کنترل گروهی ماینرها بر روی هش ریت یا توان محاسباتی بیش از پنجاه درصد در شبکه جلوگیری می­‌کند. اگر در جایی حمله رخ دهد، لایه‌هایی از بلاکچین ساخته می‌­شود تا منبع حمله را مشخص نموده و اعتبارسنج را خاموش نماید.

بلاکچین PoR همچنین یک شبکه مجاز ایجاد می­‌کند که در آن الکترونیوم ماینرها را بر اساس تعهدشان به پایداری شبکه انتخاب می­‌کند. این ۱۲ عتبارسنج شبکه، سازمان‌­های غیردولتی هستند که از جوایز خود برای کارهای خیریه استفاده می­‌کنند.

از کجا می ­توان ارز الکترونیوم تهیه کرد؟

این رمز ارز از فوریه سال ۲۰۲۰ قابل مبادله است. الکترونیوم بیشتر در میان صرافی­‌هایی محبوب است که بر روی ارائه خدمات در بستر تلفن­‌های همراه متمرکز هستند. معروف­ترین صرافی­‌هایی که در آن‌­ها می­‌توانید الکترونیوم را خریداری و مبادله کنید، عبارتند از:

  • Huobi Global
  • KuCoin
  • BiKi
  • BiONE
  • HitBTC
  • Sistemkoin
  • Liquid.

روش استخراج رمز ارز الکترونیوم

روش استخراج رمز ارز الکترونیوم

اگر از تلفن همراه اندرویدی استفاده می­کنید، کافیست نرم‌­افزار موبایلی الکترونیوم را از گوگل­ پلی دریافت کنید.

نرم‌افزار ۱۸ مگابایتی با تعداد دانلود بیش از ۱ میلیون سریعاً نصب می‌شود و از شما اطلاعاتی را می‌طلبد. برای ثبت‌نام، بهتر است به سایت مجموعه بروید و اطلاعات کامل خود را وارد نمایید. بعد از چند دقیقه فقط کافیست آدرس ایمیل و رمز مورد نظر خود را تایپ کنید و به صفحه اصلی اپ وارد شوید.

در بخش Miner این نرم افزار می‌­توانید ماینینگ را آغاز نمایید و الکترونیوم دریافت کنید. نکته قابل توجه این است که در حال حاضر، استخراج الکترونیوم بصورت واقعی انجام نمی‌شود و رمز ارزی که به کاربران تعلق می‌گیرد، فقط به دلیل اجرا و روشن کردن ماینر اپلیکیشن بوده و تشویقی است.

بنابراین در حقیقت سخت‌افزارهای گوشی در عملیات ماینینگ درگیر نخواهند بود، زیرا به طور کلی سخت‌افزارهای تلفن­‌های همراه آنقدر ضعیف هستند که برای استخراج ارز دیجیتال به هیچ وجه مناسب نیستند. الکترونیوم با اینکار فقط کاربران را تشویق به نصب اپلیکیشن و استفاده از این ارز می‌کند.

برای ساخت کیف پول دیجیتال برای نگه­داری این ارز نیز تنها کافیست در سایت الکترونیوم ثبت نام کرده و کیف پول خود را فعال کنید.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.