کد خبر : 202522
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 تیر 1401 - 16:30
دیدگاه‌ها برای ارزهای دیجیتال ناجی سریلانکا می‌شوند؟ بسته هستند

ارزهای دیجیتال ناجی سریلانکا می‌شوند؟

ارزهای دیجیتال ناجی سریلانکا می‌شوند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه سریلانکا، کشوری در جنوب شرقی آسیا، این روزها دستخوش یک سری حوادث ناگوار است. این کشور جزیره‌ای با بدترین بحران اقتصادی خود مواجه شده و ذخایر ارز خارجی آن برای واردات کالا رو به اتمام است. این موضوع باعث شده که سریلانکا برای اولین بار در تاریخ، نتواند بدهی‌های خود را

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سریلانکا، کشوری در جنوب شرقی آسیا، این روزها دستخوش یک سری حوادث ناگوار است. این کشور جزیره‌ای با بدترین بحران اقتصادی خود مواجه شده و ذخایر ارز خارجی آن برای واردات کالا رو به اتمام است. این موضوع باعث شده که سریلانکا برای اولین بار در تاریخ، نتواند بدهی‌های خود را بپردازد.
با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد سریلانکا، برخی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال معتقدند که تنها راه نجات این کشور از ورشکستگی، استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین است. به عنوان مثال، جاستین سان، بنیانگذار ترون، گفته که می‌تواند از وب ۳ برای کمک به خروج این کشور از ورشکستگی استفاده کند.
در این میان، برخی از اعضای مجلس این کشور نیز، پیشنهاد پذیرش بلاکچین و پرداخت‌های رمزارزی را مطرح کرده‌اند. به گفته آنها، اکنون زمان آن فرا رسیده که سریلانکا با ترندهای جهانی همراه شود، که نه تنها فرصت‌های بهتری را برای این کشور در بازارهای جهانی فراهم می‌کند، بلکه دولت آن را قادر می‌سازد تا اقتصاد خود را تقویت کند.
در این میان اما، بانک مرکزی سریلانکا (CBSL) با این ایده موافق نیست. این بانک اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که از تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین خودداری می‌کند و به هیچ نهادی مجوز فعالیت در این حوزه را نمی‌دهد. این بانک همچنین به مردم در مورد کلاهبرداری‌های رمزارزی هشدار داده است.
چند روز دیگر، پارلمان محلی سریلانکا رئیس‌جمهور جدیدی را انتخاب خواهد کرد و علاقه‌مندان به رمزارزها امیدوارند که رئیس‌جمهور بعدی با ارزهای دیجیتال موافق باشد.

نوشته ارزهای دیجیتال ناجی سریلانکا می‌شوند؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.