کد خبر : 203629
تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 22:20
دیدگاه‌ها برای آیا کلاهبرداری در فارکس وجود دارد؟ بسته هستند

آیا کلاهبرداری در فارکس وجود دارد؟

آیا کلاهبرداری در فارکس وجود دارد؟

فارکس یکی از معتبر ترین بازار های مالی دنیا به شمار می رود که بسیاری از موسسات مالی و بانک های بزرگ جهانی در آن فعالیت گسترده و جدی دارند. تریدر های زیادی در سراسر دنیا توانسته اند از بازار فارکس سود های مستمر و خوبی بدست آورند. این بازار مالی در دنیا اعتبار بسیار

فارکس یکی از معتبر ترین بازار های مالی دنیا به شمار می رود که بسیاری از موسسات مالی و بانک های بزرگ جهانی در آن فعالیت گسترده و جدی دارند. تریدر های زیادی در سراسر دنیا توانسته اند از بازار فارکس سود های مستمر و خوبی بدست آورند.

این بازار مالی در دنیا اعتبار بسیار بالایی دارد و کلاهبرداری یا تقلب در آن وجود ندارد. اما باید توجه داشته باشید که حول محور فارکس موارد متعددی وجود دارد که امروزه از طریق آن ها کلاهبرداری هایی صورت می گیرد. در توضیحات زیر به برخی از رایج ترین موارد اشاره کرده ایم که برخی افراد سودجو از طریق آن اقدام به کلاهبرداری در فارکس می کنند.

بروکر های فارکس

برای فعالیت در بازار فارکس نیاز به ثبت نام و دسترسی به بروکر های ارائه دهنده خدمات فارکس می باشد. متاسفانه به دلیل وجود تحریم های بین المللی علیه ایران، بسیاری از بروکر های معتبر جهانی با کاربران ایرانی همکاری نمی کنند. لذا به همین علت بروکر های دسته 3 و حتی 4 که در زمینه فارکس فعالیت می کنند، با ایرانیان کار می کنند.

این دسته از بروکر ها معمولا اعتبار چندانی ندارند و رگوله های قوی هم ندارند. به همین دلیل نمی توان اعتماد چندانی به آن ها داشت و کمی ریسک دارند.

متاسفانه یکی از موارد کلاهبرداری در فارکس مربوط به بروکر ها می باشد. در سال های گذشته تعدادی از بروکر ها با دستکاری اسپرد های معاملات باعث ضرر معامله گران می شدند. بهتر است در انتخاب بروکر دقت زیادی داشته باشید و بروکری انتخاب کنید که معیار هایی نظیر سابقه فعالیت بالا، رگوله معتبر، همکاری با کاربران ایرانی، پشتیبانی قوی داشته باشد.  در مورد بروکر آلپاری بخوانید.

پکیج های آموزشی در اینترنت

یکی دیگر از راه های کلاهبرداری در فارکس که اخیرا بسیار رایج شده است، فروش پکیج های آموزشی ضعیف و سطح پایین می باشد. امروزه در فضای اینترنت و شبکه های مجازی افراد زیادی هستند که در زمینه فروش دوره و پکیج آموزشی بازار فارکس فعالیت می کنند. متاسفانه برخی از استاد نماها با ارائه آموزش های منسوخ شده و بی کیفیت موجب سردرگمی افراد مبتدی می شوند. اگر قصد خرید پکیج آموزشی برای فارکس را دارید، توصیه می شود حتما قبل از خرید درباره استاد و مدرس تحقیق کنید.

بهتر است دوره آموزشی مورد نظرتان دارای معیارهایی مانند پشتیبانی پس از خرید دوره، آموزش جامع و صفر تا صد، آموزش استراتژی معاملاتی سودده، سرفصل های کاربردی و … باشد.

کلاهبرداری در فارکس با سیگنال های معاملاتی

کانال ها و گروه های زیادی در فضای مجازی وجود دارند که اقدام به فروش سیگنال های معاملاتی در فارکس می کنند. استفاده از سیگنال کار اشتباهی نیست و چه بسا برای افرادی حرفه ای و نیمه حرفه ای بسیار مناسب باشد. اما برای افرادی که به تازگی وارد بازار شده اند و هنوز دانش مدیریت سرمایه و مدیریت معامله را ندارند، گزینه مناسبی نیست.

یکی از شیوه های کلاهبرداری در فارکس که در سال های اخیر باب شده، فروش سیگنال است. معمولا کانال های سیگنال دهی با دریافت هزینه اشتراک، سیگنال های خود را در اختیار کاربران قرار می دهند.  متاسفانه برخی افرادی که دانش و تجربه چندانی در بازار ندارند، ادعای سیگنال دهی با احتمال موفقیت بالا می کنند. عمدتا این دسته از افراد پس از مدت کوتاهی فعالیت در فضای مجازی و کلاهبرداری از عده زیادی به یکباره ناپدید می شوند. در مورد آموزش ایچیموکو بخوانید.

فروش ربات های خود معامله گر

مورد دیگر که امروزه برخی افراد سودجو برای کلاهبرداری از افراد ناآگاه از آن استفاده می کنند، فروش ربات های معامله گر است. ساخت ربات های معامله گر با راندمان های مثبت و دقیق کار دشوار و پیچیده ای است و هزینه زیادی دارد. معمولا این دسته از ربات ها در اختیار موسسات مالی و بانک های بزرگ قرار دارند.

اگر کمی در اینترنت جست و جو کنید، سایت های زیادی را می توان یافت که در زمینه فروش ربات فعالیت می کنند. البته نمی توان تمامی آن ها را کلاهبردار دانست اما به جرات می توان گفت که اکثر ربات های موجود در فضای اینترنت راندمان مثبت و مستمر ندارند. اغلب ربات های معامله گر بر پایه سیستم مارتینگل کار می کنند و پس از چند دوره سوددهی کم، به یکبار با چند معامله کل سود را از بین می برند و چه بسا وارد ضرر نیز شوند.

تمامی موارد ذکر شده در فوق جزو رایج ترین روش های کلاهبرداری در فارکس به شمار می رود. متاسفانه به دلیل این که در ایران قوانین مشخص و جامعی برای فارکس وجود ندارد، تعداد کلاهبرداری در این زمینه زیاد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.