کد خبر : 208579
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 16:00
دیدگاه‌ها برای آیا سرمایه گذاری آنلاین امن است؟ بسته هستند

آیا سرمایه گذاری آنلاین امن است؟

آیا سرمایه گذاری آنلاین امن است؟

تجربه‌هایی که به دست می‌آوریم باعث می‌شوند تا در برداشتن گام‌های بعدی زندگی‌مان دقت بیش‌تری داشته باشیم. از جمله تجربیات مهمی که در زمینه سرمایه گذاری به دست می‌آوریم این است که زمینه سرمایه گذاری و ابزار مالی که با آن قصد سرمایه گذاری داریم تا چه اندازه امن هستند؟ پاسخ به این سوال زمانی

تجربه‌هایی که به دست می‌آوریم باعث می‌شوند تا در برداشتن گام‌های بعدی زندگی‌مان دقت بیش‌تری داشته باشیم. از جمله تجربیات مهمی که در زمینه سرمایه گذاری به دست می‌آوریم این است که زمینه سرمایه گذاری و ابزار مالی که با آن قصد سرمایه گذاری داریم تا چه اندازه امن هستند؟

پاسخ به این سوال زمانی مهم‌تر می‌شود که بحث سرمایه گذاری آنلاین به میان می‌آید. نگرانی در مورد سرمایه گذاری آنلاین با توجه به کلاهبرداری‌ها و فعالیت‌های غیرمجازی که انجام می‌شود این سوال را به وجود می‌آورد که آیا راه و شیوه‌ای وجود دارد که بتوان از طریق آن به صورت آنلاین و امن سرمایه گذاری کرد؟

اگر بخواهیم در همان اول بگوییم بله، بسیاری از ما به هیچ وجه این ادعا را باور نخواهند کرد؛ بنابراین بهتر است به شرح کامل عملکرد یک سرمایه گذاری آنلاین امن بپردازیم.

چگونه می توان سرمایه گذاری آنلاین امن داشت؟

در یک بند و با توضیحی کوتاه نمی‌توان به توضیح این که سرمایه گذاری آنلاین امن است یا خیر بپردازیم؛ بنابراین بهتر است با بررسی ابعاد مختلف سرمایه گذاری آنلاین امن بودن یا نبودن آن مورد بررسی قرار بگیرد.

از فعالیت آن ابزار مورد نظر در فضای آنلاین گرفته تا مجوزها و عملکردهایی که دارد از ابعادی هستند که به طور مجزا در مورد هر کدام توضیح خواهیم داد.

فعالیت مشخص در فضای سرمایه گذاری آنلاین

این مورد را بارها دیده‌ایم یا از دوست و آشنا شنیده‌ایم که در جایی سرمایه گذاری کرده‌اند که سود خوبی دارد. اما زمانی که از مکان و مشخصه‌های قانونی این گزینه‌های سرمایه گذاری از آن‌ها می‌پرسیم در پاسخ نام و نشان مشخصی را ارائه نمی‌دهند.

این می‌تواند زنگ خطری باشد که برای سرمایه گذار به صدا در می‌آید. درست است که ما در حال استفاده از فضای سرمایه گذاری آنلاین هستیم و برای این کار نیاز به حضور فیزیکی نداریم. اما به این معنا نیست که بدون وجود سابقه و ثبت رسمی از طرف نهادهای مرتبط به هر جایی اعتماد کنیم و هر نوع سرمایه گذاری آنلاین را امن بدانیم.

متاسفانه نمونه‌های بی نام و نشان در فضای مجازی برای سرمایه گذاری که عاقبت آن‌ها مشخص است بسیار است و آوردن مثال چندان راهگشا نیست. بنابراین بهتر است رویکرد دیگری انتخاب کنیم و از نمونه‌های ابزار مالی نوین و موفق مثال بزنیم که با داشتن جای مشخص و ثبت در سازمان‌های رسمی در فضای سرمایه گذاری آنلاین در حال فعالیت هستند و امنیت قابل توجهی را برای سرمایه گذاران خود فراهم کرده‌اند.

آیا سرمایه گذاری آنلاین امن است؟

یکی از این مثال‌ها اپ کیان دیجیتال است. این اپ مجموعه صندوق‌های سرمایه گذاری کیان را در بر دارد و امکان سرمایه گذاری در هر کدام را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

فعالیت این اپ به عنوان یک گزینه در فضای سرمایه گذاری آنلاین امن، امکان سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری کیان را فراهم می‌آورد. این صندوق‌ها دامنه فعالیت متنوعی دارند و در زمینه‌های مختلفی از طلا گرفته تا سهام و صندوق درآمد ثابت سرمایه گذاری کرده‌اند.

در صورتی که هر سرمایه گذار تمایل به سرمایه گذاری در صندوق‌های این مجموعه را داشته باشد، کافی است در وبسایت معتبر رهاورد نام صندوق‌های کیان؛ یعنی آوای سهام کیان، آهنگ سهام کیان، سکه طلای کیان، درآمد ثابت کیان، ندای ثابت کیان و شاخصی هم‌وزن کیان را جستجو کند تا به اطلاعات به‌روز هر کدام دست پیدا کند و از فعالیت‌‎شان آگاه شود.

البته پس از خرید، بازدهی صندوق خریداری شده در بازه‌های یک ماهه، شش ماهه و یک ساله در اپ کیان دیجیتال قابل مشاهده است و اعداد و ارقام مربوط به سود و زیان شما هم نشان داده می‌شود.

نظارت و مجوزها

تمام صندوق‌های سرمایه گذاری که نام بردیم علاوه بر این که به عنوان ابزار مالی نوین در فضای سرمایه گذاری آنلاین امن فعالیت دارند، از نظارت‌ها و مجوزهای لازم نیز برخوردار هستند. جالب است بدانیم که هر صندوق سرمایه گذاری بدون مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه فعالیت ندارد.

از طرف دیگر سازمان مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه هم بر فعالیت صندوق‌هایی مانند صندوق های سرمایه گذاری کیان که در فضای سرمایه گذاری آنلاین فعالیت می‌کنند، نظارت لحظه‌ای دارد.

گزارش‌های ماهانه و سالانه و دوره‌ای از یک طرف و نظارت‌ها و مجوزها از طرف دیگر می‎‌توانند تاییدی بر ایمن بودن ابزار مالی نوینی مانند صندوق های سرمایه گذاری باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.