کد خبر : 211043
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 13:11
دیدگاه‌ها برای آیا تردز می‌تواند جای توییتر را بگیرد؟ بسته هستند

آیا تردز می‌تواند جای توییتر را بگیرد؟

آیا تردز می‌تواند جای توییتر را بگیرد؟

تقابل تردز و توییتر، با ورود یک‌باره و ناگهانی و البته قدرتمند تردز به میان شبکه‌های اجتماعی موضوع داغ امروز دنیای فناوری است. چراکه بسیاری بر این باورند که توییتر روزهای ضعف و فراموشی خود را باوجود تردز سپری می‌کند. ولی برای آنکه بتوان به حقیقت این دو پلتفرم و میزان توانمندی آن‌ها دست‌یافت نیاز

تقابل تردز و توییتر، با ورود یک‌باره و ناگهانی و البته قدرتمند تردز به میان شبکه‌های اجتماعی موضوع داغ امروز دنیای فناوری است. چراکه بسیاری بر این باورند که توییتر روزهای ضعف و فراموشی خود را باوجود تردز سپری می‌کند. ولی برای آنکه بتوان به حقیقت این دو پلتفرم و میزان توانمندی آن‌ها دست‌یافت نیاز است تا به بررسی تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم. در این مطلب از سایت تکناک بیشتر با آینده این دو پلتفرم آشنا می‌شویم.

آیا تردز جایگزین توییتر است؟

تردز، یک پلتفرم جدید در دنیای رسانه‌های اجتماعی بوده که به‌تازگی به بازار عرضه‌شده است. این پلتفرم به‌طور چشمگیری شبیه به توییتر بوده و درواقع می‌توان آن را یک جایگزین برای توییتر در نظر گرفت. همانند توییتر، تردز به کاربران اجازه می‌دهد، پست‌های کوتاهی به اشتراک گذاشته و با دنبال کردن دیگران، به جدیدترین اخبار و تحولات در دنیای رسانه‌ها و سیاست‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین امکان ایجاد تاپیک‌های مشابه گروه‌ها در فیس‌بوک را فراهم می‌کند. با این توصیفات تردز می‌تواند به‌عنوان یک جایگزین قابل‌توجه برای توییتر در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی به بازار رقابت عرضه شود.

بررسی تفاوت‌های موجود بین تردز و توییتر:

همان‌طور که اشاره نمودیم، شبکه اجتماعی تردز و توییتر دو پلتفرم محبوب در دنیای اینترنت بوده که برای مردم امکان برقراری ارتباط با یکدیگر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات و نظرات خود را فراهم می‌کنند. تردز یک شبکه‌ی اجتماعی میکروبلاگینگ است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پست‌های کوتاهی را ایجاد و با دنبال کردن دیگران به پست‌ها و توییت‌های آن‌ها پاسخ دهند. توییتر نیز یک شبکه‌ی اجتماعی است که امکان ارسال پست‌های کوتاه و توییت‌ها را فراهم می‌کند. با توییتر می‌توانید به‌طور عمومی یا خصوصی با دیگر کاربران در ارتباط باشید و به پست‌ها و توییت‌های آن‌ها واکنش نشان دهید. هردوی این شبکه‌ها ابزارهای قدرتمندی برای ارتباط در جهان دیجیتال بوده و برای افراد، ارگان‌ها و شرکت‌ها امکانات فراوانی را فراهم می‌سازند، اما در بسیاری از جوانب با یکدیگر متفاوت هستند.

محدودیت طول پست‌ها:

یکی از مسائل برجسته در تقابل تردز و توییتر محدودیت طول پست‌ها است. در توییتر، کاربران تنها می‌توانند، پست‌هایی با حداکثر 280 کاراکتر بنویسند، درحالی‌که در تردز این محدودیت وجود ندارد و کاربران درج پست‌های بلندتری را تجربه نمایند. این تفاوت باعث می‌شود، تردز برای ارائه مطالبی که نیازمند توضیحات بیشتر هستند، مورد ترجیح قرار گیرد.


                آیا تردز می‌تواند جای توییتر را بگیرد؟

میزان تعامل و ارتباط با دیگر کاربران:

میزان تعامل و ارتباط با دیگر کاربران نیز یکی دیگر از تفاوت‌های عمده بین این دو شبکه اجتماعی پر متقاضی است. در توییتر، افراد می‌توانند با دنبال کردن یکدیگر، توییت‌ها و پست‌های همدیگر را مشاهده کنند و به آن‌ها پاسخ دهند. ولی در تردز، کاربران به پست‌های دیگران پاسخ داده و در یک مکالمه طولانی‌تر درگیر شوند، بنابراین تردز برای بحث و گفتگوهای عمیق‌تر و محتوای بلندتر، مناسب‌تر است.

نوع محتوای در حال اشتراک:

تفاوت دیگری که بین تردز و توییتر وجود دارد، در نوع محتواهایی است که در هر پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود. تردز بیشتر برای به اشتراک گذاشتن محتواهای متنی مانند مقالات، نظرات، یادداشت‌ها و ایده‌ها مناسب است، اما توییتر، علاوه بر محتواهای متنی، اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدیوها و گیف‌ها را نیز امکان‌پذیر می‌کند. این تفاوت باعث شده، توییتر برای به اشتراک گذاشتن محتواهای چندرسانه‌ای که در دنیای امروز پرطرفدار گشته‌اند، جذابیت بیشتری داشته باشد.

اهداف و هدفمندی کاربران:

تردز و توییتر در مورد اهداف و هدفمندی کاربران نیز دارای تفاوت‌های ویژه و قابل‌تأملی هستند. توییتر به‌عنوان یک رسانه اجتماعی گسترده، برای به اشتراک گذاشتن اخبار، رویدادها، نظرات و اطلاعات مختلف استفاده می‌شود. ولی تردز بیشتر برای بحث و گفتگو در مورد موضوعات خاص و عمیق‌تر مناسب است. به‌عبارت‌دیگر، توییتر در برخی موارد بیشتر به‌عنوان یک سکوی اطلاعاتی و خبری استفاده‌شده، درحالی‌که تردز بیشتر به‌عنوان یک سکوی بحث و تبادل‌نظر موردتوجه است.

تقابل تردز و توییتر جنگی برابر:

با توضیحات گفته‌شده باید قبول کرد، تردز و توییتر پلتفرم‌های قدرتمندی در دنیای اینترنت هستند که هر یک ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود رادارند. تردز برای بحث و گفتگوهای عمیق‌تر و محتوای بلندتر مناسب است، درحالی‌که توییتر برای به اشتراک گذاشتن اخبار و محتواهای چندرسانه‌ای کاربردی می‌باشد. بدین ترتیب استفاده از هر یک از این پلتفرم‌ها بستگی به نیاز و سلیقه کاربران دارد. پس نمی‌توان در تقابل تردز و توییتر ادعا نمود با ورود تردز جا برای فعالیت توییتر تنگ و نامساعد شده و تردز یکه‌تاز میدان خواهد بود.

آینده تردز و توییتر در میان کاربران جهانی:

در حال حاضر، تردز و توییتر به‌عنوان دو مورد از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان شناخته می‌شوند. با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از این شبکه‌ها، آینده آن‌ها به نظر می‌رسد، همچنان روشن و پر از موفقیت باشد. تردز و توییتر باقابلیت ارتباط فوری و عمومی‌شان، به کاربران فرصتی منحصربه‌فرد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، نظرات و تجربیات خود می‌دهند. همچنین، این شبکه‌ها از طریق افزایش تعداد کاربران و تمرکز بر فنّاوری‌های نوین، می‌توانند در آینده نقش مهمی در ارتباطات و اطلاع‌رسانی جهانی ایفا کنند. با توجه به اینکه این شبکه‌ها به‌سرعت محبوبیت خود را در بین کاربران جهانی افزایش می‌دهند، می‌توان پیش‌بینی کرد که آینده تردز و توییتر روشن و پر امید است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.