کد خبر : 209081
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 10:30
دیدگاه‌ها برای آیا بیت کوین به کف قیمتی رسیده است؟ بسته هستند

آیا بیت کوین به کف قیمتی رسیده است؟

آیا بیت کوین به کف قیمتی رسیده است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیانگذار صرافی BitMEX، با تجزیه و تحلیل وضعیت بازار به این نتیجه رسیده که سه گروه از بزرگترین فعالان صنعت کریپتو احتمالاً دیگر بیت کوینی برای فروش ندارند و همین موضوع، می‌تواند به معنای به کف رسیدن قیمت این ارز دیجیتال باشد. به گزارش سایت دیلی هودل،

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آرتور هیز (Arthur Hayes)، بنیانگذار صرافی BitMEX، با تجزیه و تحلیل وضعیت بازار به این نتیجه رسیده که سه گروه از بزرگترین فعالان صنعت کریپتو احتمالاً دیگر بیت کوینی برای فروش ندارند و همین موضوع، می‌تواند به معنای به کف رسیدن قیمت این ارز دیجیتال باشد.

به گزارش سایت دیلی هودل، این کهنه‌کار حوزه رمزارز در اظهارات جدید خود، سه گروه بزرگ از سرمایه‌گذاران را معرفی می‌کند که امسال مجبور به فروش بخش قابل‌توجهی از بیت کوین‌های خود شده‌اند: شرکت‌های وام‌دهی و معاملاتی متمرکز، ماینرها و دلالان عادی.

بر اساس اظهارات هیز، شرکت‌های متمرکز احتمالاً پس از فروپاشی صندوق رمزارزی Three Arrows Capital و شرکت تجاری Alameda Research، بیشتر بیت‌ کوین‌های خود را تخلیه کرده‌اند. به گفته این میلیاردر، در زمان سقوط این شرکت‌ها، ما شاهد انتقال مقادیر هنگفتی ارز دیجیتال به صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بودیم که سپس فروخته شدند. اگرچه نمی‌توان اثبات کرد که تمام بیت ‌کوین‌های در اختیار این مؤسسات شکست‌خورده در طی چندین سقوط فروخته شده است، اما به نظر می‌رسد که آنها تمام تلاش خود را کرده‌اند که تا حد ممکن، کوین‌های خود را نقد کنند و تنها چیزی که در حال حاضر باقی مانده، شت کوین‌های غیرقابل تبدیل به پول نقد، سهام خصوصی شرکت‌های رمزارزی و توکن‌های پیش فروش قفل‌شده است.

در مورد ماینرهای بیت کوین، هیز می‌گوید که از زمان اولین بحران اعتباری در ژوئن، هنگامی که قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال برای اولین بار در ۱۸ ماه گذشته به زیر ۲۰ هزار دلار رسید، این گروه بیت ‌کوین‌های خود را به طور پیوسته به فروش رسانده‌ است:

آنها باید این کار را انجام دهند تا بتوانند بدهی‌های بزرگ خود در قالب ارز فیات را بپردازند. و حتی اگر بدهی نداشته باشند، هنوز باید قبوض برق را پرداخت کنند. و از آنجایی که قیمت بیت کوین بسیار پایین است، مجبورند کوین‌های بیشتری را بفروشند تا همچنان سرپا بمانند.

فروش بیت کوین توسط ماینرها.

وقتی صحبت از دلالان عادی می‌شود، هیز می‌گوید که در حال بررسی میزان موقعیت‌های معاملاتی باز (open interest) یا OI در قراردادهای خرید (long) و فروش (short) است تا سطح سفته‌بازی در بازارها را بسنجد. به گفته وی، بالاترین سطح تاریخی برای OI با بالاترین سطح تاریخی بیت کوین همزمان بوده است. به همین ترتیب، با سقوط قیمت‌ها در بازار، میزان OI هم کاهش یافته که نشان می‌دهد دلالان از بین رفته‌اند. در حال حاضر، OI به سطوحی بازگشته که از اوایل سال ۲۰۲۱ مشاهده نشده بود.

میزان OI قراردادهای آتی بیت کوین.

در نهایت، هیز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مطمئن نیست که آیا افت اخیر قیمت بیت کوین به حدود ۱۵،۹۰۰ دلار کف مطلق بوده است یا خیر، نتیجه‌گیری می‌کند که بیت کوین از آن سطح به دلیل «توقف فروش اجباری» جهش کرد. او همچنین خاطرنشان می‌کند که همه چیز چرخه‌ای است:

آنچه پایین می‌آید، دوباره بالا می‌رود.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۱۷،۱۸۰ دلار معامله می‌شود.

نوشته آیا بیت کوین به کف قیمتی رسیده است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.