کد خبر : 24603
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 8:03

آیا بورس ایران تحلیل پذیر است؟

آیا بورس ایران تحلیل پذیر است؟

این که بعضی از افراد عنوان می‌کنند، بورس ایران تحلیل پذیر نیست و البته نمی‌دانند که اگر بورس ایران تحلیل پذیر نیست پس بورس‌های خارجی هم تحلیل پذیر نخواهند بود، نه این طور نیست که بگوییم بورس‌ها تحلیل پذیر نیستند و چیزی شبیه قمار خانه هستند. قیمت هر سهمی در بلند مدت به شرایط آن شرکت بستگی دارد و شرایط مالی، درآمدی، فروش، سود. اما در کوتاه مدت اعوجاج‌های خیلی زیادی ممکنه در این مسیر صورت بگیرد و یعنی ممکن است یک دوره‌ای مردم به بورس علاقه‌مند شوند و این علاقه‌مندی باعث افزایش قیمت‌ها بشود و از سطوح اقتصادی قیمت‌ها دور شود که ما این شرایط را هر چند سال یک بار در بورس‌ها شاهد هستیم که نه فقط در بورس ایران! بورس‌های دیگری هم در سراسر دنیا یک وقتایی هیجان زده می‌شوند و یک جورایی طمع مردم و حرص و آز مردم بر عقلانیتشان وارد می‌شود که در کوتاه مدت این اتفاقات می‌افتد و برعکس را هم داریم و یک دوره‌هایی هست که سهام ارزنده به وفور ریخته و هیچ کس حاضر به خریداری سهم نیست که اصطلاحا ما یک بحث روانشناسی بازار یا مالی رفتاری داریم که اصلا یک کانسپتی در دنیا نزدیک به سی سالی می‌شود که بر روی آن در حال ..

این که بعضی از افراد عنوان می‌کنند، بورس ایران تحلیل پذیر نیست و البته نمی‌دانند که اگر بورس ایران تحلیل پذیر نیست پس بورس‌های خارجی هم تحلیل پذیر نخواهند بود، نه این طور نیست که بگوییم بورس‌ها تحلیل پذیر نیستند و چیزی شبیه قمار خانه هستند. قیمت هر سهمی در بلند مدت به شرایط آن شرکت بستگی دارد و شرایط مالی، درآمدی، فروش، سود. اما در کوتاه مدت اعوجاج‌های خیلی زیادی ممکنه در این مسیر صورت بگیرد و یعنی ممکن است یک دوره‌ای مردم به بورس علاقه‌مند شوند و این علاقه‌مندی باعث افزایش قیمت‌ها بشود و از سطوح اقتصادی قیمت‌ها دور شود که ما این شرایط را هر چند سال یک بار در بورس‌ها شاهد هستیم که نه فقط در بورس ایران! بورس‌های دیگری هم در سراسر دنیا یک وقتایی هیجان زده می‌شوند و یک جورایی طمع مردم و حرص و آز مردم بر عقلانیتشان وارد می‌شود که در کوتاه مدت این اتفاقات می‌افتد و برعکس را هم داریم و یک دوره‌هایی هست که سهام ارزنده به وفور ریخته و هیچ کس حاضر به خریداری سهم نیست که اصطلاحا ما یک بحث روانشناسی بازار یا مالی رفتاری داریم که اصلا یک کانسپتی در دنیا نزدیک به سی سالی می‌شود که بر روی آن در حال کار کردن هستند و دانشمندان بزرگی هم در آن زمینه کار کرده‌اند که نوبل اقتصاد هم یکی از این دانشمندان دریافت کرده‌ است که در کوتاه مدت رفتار مردم ناشی از آن ترس و طمعشان بر روی روند قیمت‌ها تاثیر گذار است.

پس این که بورس تهران قابل تحلیل نیست حرف کاملا غلطی است و دقیقا بر عکسش بورس تهران تحلیل پذیر می‌باشد و اصلا اگر تحلیل پذیر نبود که ما این روش‌های موفق سرمایه گذاری در بورس ایران و دنیا نداشتیم اما این که بگوییم همه چیز هم از کانال تحلیل در کوتاه مدت می‌گذرد که این طور نیست و یک تحلیلگر ابزارهایی دیگری را هم باید یاد بگیرد و یک وقتایی در استراتژی‌هایش یک انعطاف‌هایی با توجه به شرایطی که وجود دارد، ایجاد نماید تا بتواند موفق بشود.

The post آیا بورس ایران تحلیل پذیر است؟ appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.