کد خبر : 120927
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 1:18

آنلاین شدن صنعت بیمه: به نفع مردم

آنلاین شدن صنعت بیمه: به نفع مردم

هیجان سرویس‌های خرید آنلاین به این است که دست ما را برای مقایسه و خرید بهترین گزینه باز می‌گذارد. شاید به خاطر همین «هیجان در خرید» است که بیشتر صنایع به دنبال آن هستند تا از این جریان برای فروش محصولات بیشتر استفاده کنند. در حال حاضر هر کسب‌وکاری که بخواهد در بازار رقابتی باقی

هیجان سرویس‌های خرید آنلاین به این است که دست ما را برای مقایسه و خرید بهترین گزینه باز می‌گذارد. شاید به خاطر همین «هیجان در خرید» است که بیشتر صنایع به دنبال آن هستند تا از این جریان برای فروش محصولات بیشتر استفاده کنند.

در حال حاضر هر کسب‌وکاری که بخواهد در بازار رقابتی باقی بماند؛ باید ظرفیت پاسخ‌دهی به نیازهای مشتری و متقاضی در هر زمان و مکان را در خودش تقویت کند.

صنعت بیمه هم اگرچه دیر، اما خودش را به ایستگاه تحولات دیجیتال رسانده و بالاخره زمان آن رسیده است که بیمه‌گر و بیمه‌گذار بی‌واسطه در دنیای صفر و یک با هم در ارتباط باشند.

این تحولِ دیررس مبارک است. چرا که علاوه بر صاحب صنایع برای خریداران بیمه مزایایی را در پی دارد.

به نام بیمه، به کام مشتری

مثال‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تحولات دیجیتال در حال تغییر صنعت بیمه هستند. در این فضا عملیات کاملا آنلاین انجام می‌شود، مشتری‌ها به صورت آنلاین با بیمه‌گرها در ارتباط هستند، جمع‌آوری و بارگذاری اطلاعات به صورت آنلاین انجام می‌شود و دیگر نیازی به انجام کاغذبازی‌های مرسوم نیست. اما تاثیر واقعی تحول دیجیتال در صنعت بیمه در چهار مورد خلاصه می‌شود که همگی به نفع مردم است:

آنلاین شدن صنعت بیمه: به نفع مردم

  • کارآمد: اولین و بارزترین اثر تحولات دیجیتال در صنعت بیمه آنلاین بالا رفتن ضریب کارایی آن است. با استفاده از هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های مرتبط دسترسی به اطلاعات و تجزیه‌ تحلیل به مراتب سریع‌تر و راحت‌تر از قبل شده‌است. درخواست‌ها را می‌توان با یک برنامه سریع پردازش کرد و خدمات مربوط به مشتری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام رساند. این مورد را می‌توان در دسترسی به پشتیبانی‌های آنلاین سایت‌های فروش بیمه مشاهده کرد.
  • شخصی‌سازی شده: مشتری‌های امروز توقع دارند هر کجا که نیاز دارند به خدمات مورد نظرشان دسترسی داشته‌باشند. این خدمات باید مطابق با نیازهای آنها باشند و این یعنی خدمات شخصی‌سازی شده باید در اولویت باشند. دگرگونی‌های دیجیتال بیمه‌گران را به ابزارهایی مجهز کرده تا با کمترین هزینه خدمات به روز را برای مشتری‌ها ارائه کنند. تجزیه و تحلیل داده‌ها در این زمینه می‌تواند تلاش‌های بازاریابی را هدف‌مند کند تا بتوانند از طریق قدرت رسانه‌ها دایره مخاطب‌شان را موثرتر انتخاب کنند.
  • سریع: تحول دیجیتال بیمه در همین ایستگاه باقی نمی‌ماند و به مسیر خود ادامه می‌دهد. در این مسیر سرعت، حرف اول را می‌زند. در هر سرعتی ظرفیت‌هایی هست که می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان آن باشد. در دنیای غیر آنلاین گنجاندن بیمه بین دغدغه‌های زندگی مردم و ایجاد فرهنگ بیمه‌پذیری دشوار است. اما در دنیای دیجیتال، دسترسی به مخاطب هدف آسان است. این سرعت به این معناست که می‌توان در سریع‌ترین شکل ممکن پیام را رساند و روی پتانسیل‌های این فضا برای رسیدن سریع‌تر متقاضی به خواسته‌اش حساب ویژه باز کرد.
  • مقایسه‌پذیر: تحولات دیجیتال به صنعت بیمه کمک می‌کند تا ابتدا و انتهای پروژه‌ها و برنامه‌های خود را به راحتی دنبال و سیستم‌های مورد نیاز را اصلاح کند. در زمان‌های گذشته بیمه و سیستم بیمه‌گذاری «بدقواره و از کارافتاده» به حساب می‌آمدند. وارد شدن تغییرات دیجیتال و نوآورانه موجب شده تا انعطاف لازم به چنین سیستمی تزریق شود. از جانب مشتری، بیمه‌گذارها می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های در دسترس، خدمات مورد نیاز را در هر زمان ممکن اطلاعت مورد نیاز را به دست بیاورند و دست به انتخاب اصلح بزنند و از جانب شرکت‌های بیمه، امکان مطالعه رفتار مشتری و نیازهای آنها جهت سیاست‌گذاری‌های موثر در این زمینه به راحتی مهیا شده‌است.

در این میان، سامانه‌هایی نظیر بیمه بازار با مهیا کردن محیطی جهت مقایسه و خرید بهترین بیمه، تا جای ممکن تلاش خود را  برای پاسخ‌دهی به نیاز بازار انجام داده‌اند. شما می‌توانید علاوه بر سایت، روند خرید بیمه‌تان را از طریق نصب اپلیکیشن شخصی‌سازی کنید و در صورت بروز هر گونه مشکلی سوالات خود را با پشتیبانی ۲۴ ساعته آن در میان بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.