کد خبر : 93154
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 خرداد 1400 - 14:52

آنتی اسکالانتAnti Scalant  یا ضد رسوب  چیست؟

آنتی اسکالانتAnti Scalant  یا ضد رسوب  چیست؟

آنتی اسکالانت  (Anti Scalant ) یا ضد رسوب یک ماده شیمیایی است که جهت جلوگیری از ایجاد رسوب بر روی غشاها (Membrane) به آب ورودی به سیستم اسمز معکوس (RO) تزریق می گردد. رسوب غشاهای سیستم اسمز معکوس هنگامی اتفاق می افتد که ذرات بر روی غشا تجمع نموده و سبب گرفتگی منافذ غشا شوند. معمول ترین رسوبات

آنتی اسکالانت  (Anti Scalant ) یا ضد رسوب یک ماده شیمیایی است که جهت جلوگیری از ایجاد رسوب بر روی غشاها (Membrane) به آب ورودی به سیستم اسمز معکوس (RO) تزریق می گردد. رسوب غشاهای سیستم اسمز معکوس هنگامی اتفاق می افتد که ذرات بر روی غشا تجمع نموده و سبب گرفتگی منافذ غشا شوند. معمول ترین رسوبات تشکیل شده روی غشا شامل کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم، سولفات استرانسیم، فلوراید کلسیم، آهن، مواد کلوئیدی، سیلیس و آلاینده های آلی می باشد. در ادامه این مقاله از قیمت خرید آنتی اسکالانت آبین همراه ما باشید.

در بهره برداری از غشاها به منظور نمک زدایی از آب با راندمان بالا، حد انحلال پذیری گچ و کلسیت از سطوح اشباع بیشتر شده و منجر به تولید کریستال بر روی سطح غشا می گردد. نتیجه تشکیل رسوب بر روی غشا، کاهش فلاکس آب نمک زدایی شده بوده که در نهایت سبب کاهش راندمان فرآیند و افزایش هزینه های بهره برداری می گردد.

محلول ضد رسوب دقیقا چه می‌کند؟

این محلول شگفت‌انگیز حیاتی‌ترین نقش را در بالا بردن عمر مفید فیلتر ممبران ایفا می‌کند. آنتی اسکالانت بسته به حجم آب و جنس فیلتر در مقدار معینی به آب اضافه می‌شود و در اولین قدم به آلاینده‌های موجود در آب می‌پیوندد.

در حقیقت به جای ترکیب شدن با این آلودگی‌ها، مانند یک پوشش آن‌ها را در بر می‌گیرد. این اتفاق در چند ثانیه می‌تواند عملکرد آلاینده‌ها را دچار تغییر کند. چرا که در حالت معمول آلاینده‌ها به سطح فیلتر می‌چسبند و پس از مدتی برای فرایند تصفیه آب، دردسرساز خواهند شد.

اما آنتی اسکالانت، از چسبیدن رسوبات به سطح ممبران جلوگیری می‌کند.

ممبران صنعتی 8 اینچ فیلمتک اصل مدل BW30-400 

ممبران صنعتی 8 اینچ فیلمتک اصل مدل BW30-400 از پرکاربردترین ممبران های 8 اینچ ساخت شرکت آمریکایی DOW است. این ممبران که با عنوان آب شیرین کن صنعتی نیز شناخته شده است، در تصفیه آب صنعتی و نمک زدایی آن و هم چنین تولید آب آشامیدنی شهری بیش ترین کاربرد را دارد. ممبران تصفیه آب صنعتی BW30-400 فیلمتک مناسب ترین فیلتر تصفیه آب صنعتی برای دستگاه های اسمز معکوس است (RO) که با طراحی کاملا اتوماتیک لایه های غشای فیلمتک بالاترین کارایی را در تصفیه آب های لب شور (Brakish Water) دارد.
ممبران 8 اینچ FILMTEC با انواع سیستم های اسمز معکوس (RO) سازگاری داشته و به دلیل تکنولوژی به روز غشای نیمه تراوا فیلمتک نسبت به سایر ممبران های تصفیه آب صنعتی طول عمر بسیار بالا و بالاترین کیفیت و خلوص آب تصفیه شده را نیز دارد.
فیلتر ممبران صنعتی 8 اینچ فیلمتک BW3-400 از پر مصرف ترین فیلترهایی است که در دستگاه های اسمز معکوس (RO) صنعتی جهت تبدیل آب های لب شور به آب شیرین مورد استفاده قرار می گیرد. در میان فیلترهای 8 اینچ فیلمتک، فیلتر ممبران فیلمتک مدل BW30-400 تا به حال بیش ترین کاربرد را برای تصفیه آب داشته است. این ممبران ساخت شرکت DOW است که سال های زیادی است در زمینه تولید فیلترهای صنعتی و آب شیرین کن فعالیت دارد و در زمینه تولید غشاهای نیمه تراوا در میان سایر تولید کنندگان همیشه پیشتاز بوده است.

چرا از محلول ضد رسوب ممبران در تصفیه آب صنعتی استفاده می‌شود؟

نگهداری تجهیزات صنعتی به برنامه‌ریزی و هزینه‌های جانبی زیادی نیاز دارد. چراکه در صورت ایجاد خرابی در هر قطعه، هزینه زیادی برای هر بخش به وجود خواهد آمد. به همین دلیل صنایع بزرگ و پرکار پیش از ایجاد مشکل برای ماشین آلات آماده سازی محصول، راهکارهایی را برای نگهداری صحیح از آن‌ها ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی نیز یکی از مهم‌ترین ابزارآلاتی هستند که نقش حیاتی را در بسیاری از صنایع و تولیدات ایفا می‌کنند.

باتوجه به اینکه حجم آب مورد نیاز برای تصفیه در صنایع بسیار بالا است، فیلتر ممبران دستگاهT نیاز به تعویض به موقع دارد. چراکه حجم رسوب باقی‌مانده بر این فیلتر با گذشت زمان باعث ایجاد استهلاک و فرسودگی می‌شود.

منبع : سئو و خدمات سئو وب سایت مهام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.