کد خبر : 208501
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 8:02
دیدگاه‌ها برای آموزش متاورس بسته هستند

آموزش متاورس

آموزش متاورس

اصطلاح “metaverse” تشکیل شده از دو کلمه است که دو مفهوم  “متا” و “جهان” را با هم ترکیب می‌کند. این اصطلاح عمدتاً برای اشاره به تکرار پیش‌بینی‌شده آینده اینترنت که اغلب به عنوان Web 3.0  شناخته می شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود با تکامل اینترنت شاهد ظهور محیط‌های سه بعدی آنلاین یا تقریباً

اصطلاح “metaverse” تشکیل شده از دو کلمه است که دو مفهوم  “متا” و “جهان” را با هم ترکیب می‌کند. این اصطلاح عمدتاً برای اشاره به تکرار پیش‌بینی‌شده آینده اینترنت که اغلب به عنوان Web 3.0  شناخته می شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود با تکامل اینترنت شاهد ظهور محیط‌های سه بعدی آنلاین یا تقریباً یکپارچه باشید که دسترسی کاربران را به محیط واقعیت مجازی و تجربیات واقعیت افزوده فراهم می‌کند. برای آموزش متاورس در این مقاله با ما همراه باشید:

متاورس چیست؟

متاورس به پلتفرم های دیجیتال یکپارچه فعلی و آینده اشاره دارد که بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متمرکز شده اند. به طور گسترده ای به عنوان مرز بعدی اینترنت مطرح می شود و به عنوان یک فرصت تجاری و مالی قابل توجه برای صنعت فناوری و سایر بخش ها دیده می شود.

در چشم انداز متاورس که توسط رسانه های اجتماعی و شرکت های فناوری بیان شده است، دستگاه هایی مانند هدست واقعیت مجازی، عینک دیجیتال، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه‌ها به کاربران امکان دسترسی به محیط‌های سه بعدی مجازی یا واقعیت افزوده را می‌دهند که در آن می‌توانند کار کنند و حتی با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. انجام کسب و کار، بازدید از مکان های دور و دسترسی به فرصت های آموزشی، همه در محیطی با واسطه فناوری به روش های جدید و همه جانبه از ویژگی های متاورس است.

متاورس فقط یک نوع تجربه نیست. در عوض، به مجموعه‌ای از تجربیات دیجیتالی همه جانبه اشاره دارد که در آینده در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلف در فضاهای کاملا دیجیتال شرکت کنند. این می تواند به معنای شرکت در یک بازی چندنفره عظیم مثل فوتبال واقعیت مجازی باشد که از طریق هدست VR به آن دسترسی داشته باشید یا فضاهای دیجیتال و فیزیکی یکپارچه را تجربه کنید.

آموزش متاورس یک دید کلی درباره مفهوم متاورس به شما می دهد اما در ادامه می خواهیم بررسی کنیم ارتباط ارزهای دیجیتال با متاورس چیست؟ بازی های متاورسی کدام ها هستند و ریسک های سرمایه گذاری در متاورس چه مواردی می باشد.

متاورس و بازی های متاورسی

آموزش متاورس

در حال حاضر، برخی از جنبه‌های متاورس در بازی‌های ویدیویی موجود با قابلیت اینترنت مانند Second Life، Minecraft و Fortnite ادغام شده‌اند. این بازی‌ها تجربیات اجتماعی و مجازی همه جانبه‌ای را ارائه می‌دهند که دارای یک دنیای مجازی دائمی هستند که بازیکنان از سراسر جهان می‌توانند به طور همزمان در آن شرکت کنند. در حالی که مترادف با واقعیت مجازی نیست، متاورس بیشتر تجربه واقعیت مجازی را ارائه می دهد.

اصطلاحات متاورس

دنیای مجازی (Virtual World)

دنیای مجازی یک محیط شبیه سازی شده است که برای بسیاری از کاربرانی که می توانند با استفاده از آواتار به طور همزمان و مستقل دنیا را کاوش کنند، قابل دسترسی است. دنیای مجازی داده‌های ادراکی را به کاربر ارائه می‌کند و در عین حال کنش‌ها و ارتباطات دیگر کاربران را همراه با حرکات آن‌ها نیز در بر می‌گیرد.

بازی‌های آنلاین چندنفره عظیم از جهان‌های مجازی استفاده می‌کنند تا بازیکنان بتوانند کارهایی مانند ساخت و ساز و سفر بین فضاهای درون دنیا را انجام دهند. طرفداران متاورس بر این باورند که جهان های مجازی می توانند در خارج از بازی از جمله در مواردی مانند نرم افزار همکاری و مراقبت های پزشکی کاربرد داشته باشند. جهان های مجازی گاهی اوقات جهان های مصنوعی نیز نامیده می شوند.

واقعیت مجازی (Virtual Reality)

واقعیت مجازی یک تجربه شبیه‌سازی شده است که معمولاً توسط یک هدست واقعیت مجازی ارائه می‌شود که تصاویر، صداها و سایر احساسات واقعی را در یک محیط مجازی به کاربر نشان می‌دهد. واقعیت مجازی در حال حاضر برای بازی های ویدیویی استفاده می شود، اما می تواند برای جلسات مجازی، آموزش پزشکی یا آموزش نظامی نیز استفاده شود. فردی که از تجهیزات واقعیت مجازی استفاده می کند می تواند کارهایی مانند نگاه کردن به دنیای مجازی، حرکت و تعامل با اشیاء و سایر کاربران را انجام دهد.

واقعیت ترکیبی (Mixed Reality)

واقعیت ترکیبی ادغام دنیای واقعی و مجازی برای ایجاد راه های جدید برای تعامل با فضاهای فیزیکی و دیجیتالی و ارتباط با سایر کاربران است. در واقعیت ترکیبی، شما فقط در دنیای مجازی یا کاملاً در دنیای واقعی نیستید، بلکه جایی در امتداد «پیوستار مجازی» بین محیط واقعی و مجازی هستید.

نمونه‌هایی از واقعیت مختلط شبیه‌سازی‌های مکانی خاص مانند نمایش سه‌بعدی نمودارها یا مفاهیمی هستند که به هدست‌ها یا عینک‌های واقعیت مجازی در یک سخنرانی دانشگاهی یا واقعیت افزوده در Pokemon Go که در آن کاربران می‌توانند پوکمون‌هایی را که در دنیای واقعی پیدا کرده‌اند از طریق دوربین دستگاه تلفن همراه خود ببینند. واقعیت ترکیبی برای بازی های ویدیویی، آموزش، آموزش نظامی، مراقبت های بهداشتی و ادغام انسان و روباتیک کاربرد دارد.

واقعیت افزوده

واقعیت افزوده شبیه به واقعیت ترکیبی است که روشی تعاملی برای تجربه محیط های دنیای واقعی ایجاد می کند. واقعیت افزوده اغلب دنیای واقعی را از طریق اضافات حسی دیجیتال مانند تصاویر، صداها، داده‌های حسی یا داده‌های بویایی بهبود می‌بخشد. واقعیت افزوده ادغام دنیای واقعی و مجازی، تعامل در زمان واقعی و تجسم سه بعدی اشیاء مجازی و واقعی را دارد. نمونه ای از نحوه استفاده از آن این است که به خریداران اجازه می دهد محصولی را که در نظر دارند در محیطی شبیه خانه خود تجسم کنند.

اقتصادهای مجازی

اصطلاح «اقتصاد مجازی» اولین بار برای اشاره به مبادله یا فروش کالاهای مجازی در بازی‌های آنلاین، به‌ویژه بازی‌های آنلاین چندنفره بزرگ استفاده شد. در برخی از این بازی ها، بازیکنان می توانند از یکدیگر چیزهایی بخرند و پول واقعی را با پول مبتنی بر بازی مبادله کنند. با این حال، اقتصادهای مجازی اکنون می توانند ارزهای رمزنگاری شده و توکن های غیرقابل تعویض را نیز در خود جای دهند.

امروزه چگونه از متاورس استفاده می شود

تعدادی از شرکت ها هستند که در حال حاضر محصولات یا خدمات متاورس را در دسترس مصرف کنندگان قرار داده اند یا اعلام کرده اند که آنها را در اینده ایجاد می کنند.

پلتفرم متا: پلتفرم متا معتقد است که تجارب فراگیر واقعیت مجازی آینده تعاملات اجتماعی دیجیتال است. با این حال، بیشتر دیدگاه متا حدس و گمان است و به فناوری و ظرفیت سرور متکی است که هنوز وجود ندارد. همچنین پذیرش گسترده سخت افزارهایی مانند هدست های واقعیت مجازی و عینک های دیجیتال یکی از نیازهای فراگیر شدن متاورس است.

مایکروسافت: شرکت مایکروسافت (MSFT) بر روی تطبیق فناوری هایی که در حال حاضر برای متاورس دارد متمرکز است. آنها سرویسی به نام Mesh دارند که یک پلتفرم واقعیت ترکیبی است که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به خرید هدست واقعیت مجازی از طریق تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود به محیط های واقعیت افزوده دسترسی داشته باشند

نایکی: نایک (NIKE) همچنین با ثبت علائم تجاری دیجیتالی آرم‌های اصلی خود برای ایجاد کفش‌های ورزشی و تجهیزات مجازی نایک و ایجاد نیکلند در پلتفرم  Roblox، جایی که بازیکنان می‌توانند بازی‌های ورزشی انجام دهند، یک بازی متاورس ایجاد می‌کند.

کریپتو و متاورس

ارتباط کریپتوکارنسی با متاورس در حاله ای از ابهام قرار دارد. علاوه بر این، تغییرات نظارتی برای بخش ارزهای دیجیتال هنوز در حال گسترش است و می تواند به طور قابل توجهی بر جذابیت فرصت ارزهای دیجیتال در متاورس تأثیر بگذارد.

ارزهای دیجیتالی مثل مانا (Mana) و سندباکس (Sandbox) در بازی های متاورسی دیسنترالند و سندباکس محبوبیت پیدا کردند و سودهای خوبی به دارندگان ان اعطا کردند.

آموزش متاورس

ریسک های سرمایه گذاری در متاورس

متاورس فرصتی عالی برای بسیاری از شرکت‌ها فراهم می‌کند تا راه‌های مؤثرتر یا کارآمدتری برای انجام کارهایی مانند موارد زیر به وجود اوردند:

آموزش دانش آموزان یا کارمندان

ارائه خدمات

تبلیغات
برقراری ارتباط با دوستان یا همکاران

شرکت‌هایی که راهی برای استقرار موثر واقعیت مجازی و افزوده پیدا می‌کنند، احتمالاً عملکرد خوبی خواهند داشت و سودهایی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان می‌آورند. با این حال، همه دیدگاه‌های متاورس موفقیت‌آمیز یا از نظر فنی امکان‌پذیر نیستند و برخی ممکن است با موانعی ناشی از عدم علاقه کاربر، مقررات حفظ حریم خصوصی، نگرانی‌های امنیتی مواجه شوند.

بسیاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های مستقر در حال ساخت بازی‌های متاورسی هستند که می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را ارائه دهند. اما این بازی ها سرمایه گذاری های پر ریسکی به شمار می آیند.زیرا بازار احتمالاً فناوری متاورس را که هنوز امکان پذیر بودن آن ثابت نشده یا مخاطبی ندارد، بیش از حد قیمت گذاری می کند. زمانی که این شرکت ها نتوانند پیش بینی های فروش و رشد خود را برآورده کنند، این امر می تواند منجر به زیان و ضرر در سرمایه گذاری شود.

آینده متاورس

انتظار می‌رود که متاورس بخش فناوری را متحول کند، جایی که بسیاری از شرکت‌های معماری، سخت‌افزار و نرم‌افزاری را ایجاد خواهند کرد که نسخه متاورس Web 3.0 را تقویت می‌کند. اما این موضوع بر شرکت‌های خارج از حوزه فناوری نیز تأثیر خواهد گذاشت، زیرا متاورس می تواند چیزهایی را به سادگی تغییر دهد، مانند نحوه خرید مواد غذایی، گشت و گذار در شهر، گشت و گذار در یک آپارتمان و شما می توانید به عنوان یک مصرف کننده با مشاغل و تبلیغات موجود در فضای متاورس تعامل داشته باشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.