کد خبر : 208340
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 19:28
دیدگاه‌ها برای آموزش رفع خرابی یخچال در منزل بسته هستند

آموزش رفع خرابی یخچال در منزل

آموزش رفع خرابی یخچال در منزل

یخچال ‌ها به دلایل مختلف دچار مشکل می‌ شوند. گاهی می ‌توانید در منزل مشکل آن‌ها را رفع کرده و نیازی به تعمیرکار ندارید. ‌البته در اکثر مواقع شما باید دز یک تعمیرکار کمک بگیرید تا مشکل یخچالتان را رفع کند. در این مطلب می ‌خواهیم چندین عیب یخچال را برای شما بیان کنیم. اگر

یخچال ‌ها به دلایل مختلف دچار مشکل می‌ شوند. گاهی می ‌توانید در منزل مشکل آن‌ها را رفع کرده و نیازی به تعمیرکار ندارید. ‌البته در اکثر مواقع شما باید دز یک تعمیرکار کمک بگیرید تا مشکل یخچالتان را رفع کند. در این مطلب می ‌خواهیم چندین عیب یخچال را برای شما بیان کنیم. اگر کمی از سیستم ‌های برقی سردر بیاورید نمی ‌توانید خودتان در منزل به عیب ‌یابی یخچال پرداخته و مشکل آن را حل کنید. با ما همراه باشید.

 نرسیدن برق به یخچال

گاهی اوقات یخچال روشن نمی شود و برق به آن متصل نیست. زمانی که این اتفاق پیش می ‌آید به دنبال مشکل در یخچال نباشید؛ ممکن است پریز شما برق نداشته باشد و دوشاخه نتواند جریان برق را به یخچال شما برساند. ابتدا پریز را کنترل کرده و اگر برق پریز مشکل داشته باشد این مشکل را رفع کنید. گاهی اوقات دوشاخه دچار مشکل می ‌شود و نمی تواند جریان برق را به سمت یخچال هدایت کند. شما در این زمان باید دوشاخه یخچال را تعویض کنید. در برخی مواقع سیم یخچال دچار پارگی و یا اتصال درون آن قطع شده است. باید سیم را مورد بررسی قرار دهید. این کار توسط اهم‌ متر به راحتی قابل انجام است.

روشن نشدن یخچال

گاهی اوقات روشن نشدن یخچال مربوط به ترموستات آن است. شما باید ابتدا مدار الکتریکی یخچال را مورد بررسی قرار داده و فاز ورودی را چک کنید. اگر کلید ترموستات خراب شده باشد کمپرسور نمی ‌تواند حرکت کند و یخچال روشن نمی ‌شود. شما باید ورودی و خروجی ترموستات را به آرامی جدا کرده و رابط اهم ‌متر را چرخاننده تا صدای قطع و وصل کلید داخل ترموستات را بشنوید. اگر عقربه‌ ها به سمت صفر منحرف شدند و پس از قطع شدن کلید عقربه‌ ها به سمت بینهایت برگردند مشکل از سمت ترموستات نیست. در این زمان شما باید ترموستات را از بدنه یخچال جدا کرده و یا آن را باز نمایید. شاید مشکل مربوط به داخل آن باشد.

معیوب بودن اورلود

اگر اورلود کمپرسور دچار مشکل باشد یخچال شما روشن نخواهد شد. جایگاه اورلود سر راه نول مشترک کمپرسور بوده و گاهی اوقات پلاتین ‌های داخل آن متصل نمی ‌شود. این باعث می ‌شود که موتور یخچال روشن نشود. شما باید اتصال پلاتین ‌های اورلود را مورد بررسی قرار دهید. این کار نیز توسط اهم‌ متر به راحتی قابل انجام است.

جدا بودن سیم‌های رابط از مجموعه سیم‌بندی مدار

اگر سیم های اصلی مانند فاز و یانمار در مدار یخچال دچار پارگی شده باشند و یا به دلایل مختلف اتصال آنها قطع شوند این باعث می شود که یخچال شما روشن شود شما باید سیم بندی را در یخچال خود به طور کامل بررسی کرده و اگرپارگی را در یکی از سیم های آن مشاهده نمودید این مشکل را رفع نمایید. در اکثر مواقع روشن نشدن یخچال مربوط به سیم کشی داخلی یخچال است. تعمیر یخچال در اسلامشهر با هزینه‌ های مناسبی انجام می ‌شود. اگر نتوانستید عیب یخچال خود را پیدا کنید حتما از تعمیرکار استفاده کنید.

آموزش رفع خرابی یخچال در منزل

خارج شدن لوله بلو

یکی از مشکلات رایج که در یخچال‌ها به وجود می ‌آید خارج شدن لوله بلو از جای خودش است که منجربه اتومات نکردن یخچال می ‌شود. ممکن است به دلیل جابجا کردن یخچال این لوله از بدنه اپراتور جدا شده باشد و سر جای خود قرار نداشته باشد. این باعث می‌ شود که یخچال شما با تاخیر اتومات کرده و گاهی اوقات اصلا اتومات نکند. قبل از اینکه شما یخچال خود را در مکان مورد نظر قرار دهید باید به محل استقرار لوله بلو توجه داشته باشید. شما این لوله را در جای خود قرار دهید و به اتومات کردن یخچال خود توجه کنید. اگر مشکل یخچال شما برطرف نشد نتیجه می گیریم که عیب از جای دیگری است. اگر می‌ خواهید زیر یخچال را تمیز کنید و یا برای جابجایی منزل یخچال خود را تکان می دهید باید این کار را به آرامی و احتیاط انجام دهید. برای عیب ‌یابی و تعمیر یخچال در شهر قدس می ‌توانید از خدمات مجموعه بلد سرویس استفاده کنید.

جوش خوردن کنتاکت‌های یخچال

یکی دیگر از دلایل اتومات نکردن یخچال، جوش خوردن کنتاکت ‌های ترموستات به یکدیگر است. این مشکل در بسیاری از یخچال‌ها رایج بوده و بسیاری از افراد به راحتی در منزل آن را پیدا می ‌کنند. در برخی از مواقع کلید ترموستات فرسوده شده و این باعث می‌شود که اتصال زیادی در آن به وجود آید. این بیشتر برای یخچال ‌هایی اتفاق می ‌افتد که چندین سال استفاده می ‌شوند. این اتصال موجب جوش خوردن کنتاکت ‌های ترموستات شده و از اتومات شدن یخچال شما جلوگیری می‌ کند. شما باید ترموستات را از بدنه خود یخچال خود آرامی جدا کرده و قاب آن را باز کنید. سپس کنتاکت‌ های کلید را از یکدیگر جدا کرده و با سمباده کشی آنها را توسط اهم ‌متر تست. کنید گاهی اوقات جدا کردن ترموستات و یا عیب ‌یابی آن بسیار دشوار بوده و در این زمان بهتر است شما ترموستات یخچال خود را تعویض نمایید. اگر نتوانستید در منزل این عیب یخچال خود را پیدا کنید از یک متخصص و تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. تعمیر یخچال در اندیشه توسط متخصصان زیادی انجام می ‌شود. از آنجایی که عیب ‌های زیادی در یخچال به وجود می ‌آید و تعمیر یخچال نیاز به هزینه ‌های زیادی دارد گاهی می‌توانید با ابزارهای محدود در منزل خود عیب یخچالتان را برطرف کنید.

آموزش رفع خرابی یخچال در منزل

سخن پایانی

با توجه به مطالب بالا متوجه شدید که یخچال ‌ها ممکن است دچار مشکلات زیادی شود. گاهی اوقات عیب ‌یابی یخچال توسط خودتان در منزل امکان‌ پذیر است. شما می ‌توانید بدون صرف کردن هزینه‌ های زیادی برای تعمیر یخچالتان، عیب آن را گرفته و مشکل را در منزل خود برطرف کنید. در برخی مواقع نیز این مورد امکان ‌پذیر نبوده و شما باید از یک متخصص و تعمیرکار ماهر برای عیب‌ یابی یخچال خود کمک بگیرید. ما به شما توصیه می ‌کنیم که برای تعمیر یخچال خود ابتدا آن را مورد بررسی قرار داده و پس از اینکه نتوانستید عیب آن را برطرف کنید با مجموعه ما تماس بگیرید. تمامی مشکلاتی که درون یخچال‌ها با برندهای مختلف وجود دارند توسط کارشناسان و متخصصان ما به طور کامل عیب‌یابی شده و با هزینه کمی آن‌ها را برطرف خواهیم کرد. اگر می‌ خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید با شماره‌ های مجموعه ما تماس بگیرید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: بلد سرویس https://baladservice.com/

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.