کد خبر : 209721
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 17:02
دیدگاه‌ها برای آشنایی با سرور مجازی و ویژگی‌های یک VPS خوب بسته هستند

آشنایی با سرور مجازی و ویژگی‌های یک VPS خوب

آشنایی با سرور مجازی و ویژگی‌های یک VPS خوب

کسب‌وکارها برای راه‌اندازی وب‌سایت خود و ارائه بهترین خدمات به کاربران به دنبال بهترین نوع میزبانی وب متناسب با نیاز وب‌سایت آنلاین خود هستند. یکی از محبوب‌ترین انواع میزبانی وب VPS است. سرور مجازی یا VPS یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی است که به دلیل استفاده از منابع اختصاصی در بین کاربران محبوب شده است.

کسب‌وکارها برای راه‌اندازی وب‌سایت خود و ارائه بهترین خدمات به کاربران به دنبال بهترین نوع میزبانی وب متناسب با نیاز وب‌سایت آنلاین خود هستند. یکی از محبوب‌ترین انواع میزبانی وب VPS است.

سرور مجازی یا VPS یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی است که به دلیل استفاده از منابع اختصاصی در بین کاربران محبوب شده است.

در ادامه آشنایی با سرور مجازی و ویژگی‌های یک VPS خوب را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید سرویس متناسب با وب‌سایت خود را تهیه کنید.

با VPS آشنا شوید!

سرور مجازی یا Virtual private server با نام مخفف VPS شناخته می‌شود. شرکت‌‌های ارائه‌دهنده میزبانی وب با استفاده از تکنولوژی مجازی‌ساز، یک سرور فیزیکی را پارتیشن‌بندی می‌کنند و هرکدام از این پارتیشن‌ها را با منابع اختصاصی به یک کاربر، اختصاص می‌دهند و اینگونه چند VPS در یک سرور فیزیکی قرار می‌گیرد. میزبانی VPS مانند اجاره بخشی از یک سرور فیزیکی است که شما می‌توانید، هر سیستم‌عامل (OS) را روی فضای آن نصب کنید.

هرکدام از سرورهای مجازی، عملکردی مانند یک سرور مستقل دارند و شما دیگر نیاز نیست منابع خود را مانند RAM و CPU با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

VPS دسته‌بندی مختلفی از نظر سیستم‌عامل و موقعیت‌های جغرافیایی دارد. بطور مثال سرور مجازی از نظر موقعیت جغرافیایی به سه دسته تقسیم می‌شود. سرور مجازی ایران، سرور مجازی آلمان و سرور مجازی فرانسه.

موقعیت جغرافیایی هرکدام از VPSها به محل قرارگیری دیتاسنتر آن بستگی دارد. اگر شما از دیتاسنتری که در آلمان قرار گرفته است استفاده کنید، اصطلاحا به آن سرور مجازی آلمان گفته می‌‌شود.

VPS از نظر سیستم‌عامل به دو دسته تقسیم می‌شود؛ سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی لینوکس.

وی پی اس ویندوز چیست؟

اگر وب‌سایت شما با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند .NET نوشته شده باشد، می‌توانید از VPS ویندوز استفاده کنید. با وی پی اس ویندوز، شما با استفاده از دسترسی ادمین به سرور متصل می‌شوید تا دسترسی کاملی برای مدیریت و کنترل سرور خود داشته باشید.

شما می‌توانید از سرور مجاز ویندوز برای توسعه بازی‌های آنلاین و برنامه‌های کاربردی، اجرای VPN و میزبانی وب‌سایت‌های فروشگاهی و آنلاین خود استفاده کنید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیش‌تر به مقاله سرور مجازی ویندوز چیست؟ مراجعه کنید.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

یکی دیگر از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های سرور، لینوکس است که از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند PHP و کنترل‌پنل‌های cPanel و Plesk پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل لینوکس متن باز است و شما به همین دلیل می‌توانید برنامه‌ها و نرم‌افزارهای زیادی را روی آن نصب کنید. VPS لینوکس انتخاب خوب و مناسبی برای سرویس‌های Litespeed و Apache است که از وردپرس، مجنتو و جوملا نیز، پشتیبانی می‌کند.

از VPS لینوکس برای میزبانی وب‌سایت‌ها، سرور ایمیل، خدمات VOIP و نمایندگی فروش هاست استفاده می‌شود.

آشنایی با سرور مجازی و ویژگی‌های یک VPS خوب

ویژگی‌های یک VPS خوب

اگر شما به دنبال یک میزبانی VPS کاربردی و خوب هستید، بهتر است ابتدا با ویژگی‌های مهمی که یک سرور مجازی باید داشته باشد، آشنا شوید تا سرویس متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های یک VPS خوب را توضیح می‌دهیم:

1.       فناوری مجازی‌سازی (Hypervisor)

مجازی‌سازی یکی از اصلی‌ترین نیازهای اساسی VPS است. سرور فیزیکی با استفاده از Hypervisor، یک لایه مجازی را اضافه می‌کند و با استفاده از آن به چند قسمت تشکیل می‌شود. اگر قصد انتخاب شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی را دارید، بهتر است ارائه‌دهنده‌ای را که مجازی‌سازهایVMware  یا KVM ارائه می‌دهد را انتخاب کنید.

2.       مقیاس‌پذیری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک وی پی اس خوب دارد، مقیاس‌پذیری است. با استفاده از مقیاس‌پذیری، شما می‌توانید در صورت نیاز منابع اختصاصی سرور خود را افزایش دهید. اگر وب‌سایت شما با حجم بالای ترافیک مواجه شود، افزایش سریع منابع می‌تواند از بروز اختلال جلوگیری کند.

3.       کنترل‌پنل

کاربران معمولا از دو کنترل‌پنل محبوب cPanel و Plesk استفاده می‌کنند که مدیریت و کار با این کنترل‌پنل‌ها برای کاربران، آسان و راحت است. کاربران با استفاده از این دو کنترل‌پنل، امکان سفارشی‌سازی و پیکربندی سرور مجازی خود را دارند.

4.       سیستم‌عامل

انتخاب کاربران برای سیستم‌عامل وی پی اس خود، لینوکس و یا ویندوز است. از سیستم‌عامل متن باز لینوکس، بطور معمول برای وب‌سایت‌های ساخته شده با PHP، Python، Java و Ruby استفاده می‌شود و سیستم‌عامل ویندوز، سازگار با زبان‌های برنامه‌نویسی ASP. و .NET است.

کاربران با توجه به نیاز وب‌سایت خود، بهتر است یکی از این دو سیستم‌عامل را انتخاب کنند. مدیریت و کنترل هر دو سیستم‌عامل آسان است. اگر با ویژگی‌های سیستم‌عامل‌ها آشنا نیستید، ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که از هردو سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند تا با مشاوره کارشناسان فنی آن‌ها، سیستم‌عامل مناسب را انتخاب کنید.

5.       دسترسی ریشه(Root)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس VPS دسترسی روت است. Root به شما امکان کنترل کامل روی سرور و پیکربندی آن را می‌دهد تا نرم‌افزار دلخواه خود را نصب و سرور را به شکلی که نیاز دارید، پیکربندی کنید.  بدون وجود دسترسی ریشه، انتخاب شما محدود به چند گزینه‌ ارائه شده توسط ارائه‌دهنده می‌شوید که باعث عدم توانایی شما برای شخصی‌سازی عملکرد و امنیت وب‌سایت می‌شود.

با دسترسی ریشه شما مدیر سرور مجازی خود هستید و می‌توانید به راحتی آن را مدیریت و کنترل کنید.

6.       آپتایم

هنگام انتخاب میزبانی VPS، در نظر گرفتن آپتایم ارائه شده توسط شرکت ارائه‌دهنده بسیار مهم است. عملکرد پایدار و آپتایم، یکی از تاثیرگذارترین عامل‌ها بر وب‌سایت شما به شمار می‌رود. آپتایم بالا از بروز قطعی‌های متعدد سایت جلوگیری می‌کند و شما اطمینان دارید که در ۹۹.۹٪ مواقع سایت شما فعال است.

7.       محیط ایزوله

وظیفه محیط ایزوله، اجرای وب‌سایت روی سرور،‌ بدون اشتراک‌گذاری با دیگر وب‌سایت‌ها است. محیط ایزوله با ارائه منابع اختصاصی به وب‌سایت شما از کند شدن سایت جلوگیری می‌کند و باعث بهبود عملکرد آن می‌شود. همچنین، محیط ایزوله به افزایش امنیت وب‌سایت‌ها کمک می‌کند.

آشنایی با سرور مجازی و ویژگی‌های یک VPS خوب

8.       پشتیبانی

مهم‌ترین موضوعی که در انتخاب شرکت ارائه‌دهنده وی‌ پی اس لازم است به آن توجه کنید، پشتیبانی است. پشتیبانی شرکت‌ها باید ۲۴ ساعته و در تمام روزها بدون تعطیلی باشد تا در صورت بروز مشکل، در کم‌ترین زمان ممکن راه‌حل به شما ارائه شود. راه‌حل‌های دقیق و مفید به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، مشکل وب‌سایت خود را حل کنید. راه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط با پشتیبانی وجود دارد که شامل چت آنلاین، برقراری تماس و ارسال تیکت می‌شود که قبل از خرید VPS لازم است به آن توجه کنید.

9.       امنیت

هنگام انتخاب و خرید سرور مجازی، بسیار مهم است که به دنبال سرویسی باشید که ویژگی‌های

امنیتی ارائه می‌دهد که شامل مواردی مانند پشتیبان‌گیری روزانه، فایروال‌ها و اسکن بدافزارها می‌شود. این ویژگی‌های امنیتی می‌توانند به محافظت از وب‌سایت شما در برابر خطر حمله هکرها، کمک کنند و اطمینان داشته باشند که داده‌ها و اطلاعات سایت شما در صورت بروز هر گونه مشکل، ایمن است.

 

جمع‌بندی: آشنایی با سرور مجازی و ویژگی‌های یک VPS خوب

اگر شما به دنبال خرید سرور مجازی هستید، لازم است مهم‌ترین ویژگی‌های یک VPS خوب را در ظر بگیرید. با انتخاب ارائه‌دهنده‌ای که دسترسی ریشه، محیط ایزوله، سیستم‌عامل و کنترل‌پنل‌های محبوب، ویژگی‌های امنیتی، مقیاس‌پذیری، پشتیبانی و آپتایم را ارائه می‌دهد، می‌توانید مطمئن باشید که سرویسی که خریداری کرده‌اید،‌ مطابق با نیازهای وب‌سایت شما است و در صورت بروز مشکل با پشتیبانی سریع و مفید، مشکل شما را حل می‌کند.

شما می‌توانید برای خرید سرور مجازی، ثبت دامنه و تبلیغات در گوگل به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای مجموعه، بهترین انتخاب متناسب با نیاز خود را داشته باشید. همچنین می‌توانید، جهت برقراری ارتباط با مشاوران مجموعه از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

 

منابع:

https://www.linkedin.com/pulse/check-10-things-vps-hosting-before-buying-nisha-nimse/?trk=pulse-article_more-articles_related-content-card

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.