کد خبر : 80868
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 11:59

کیف پول مای سلیوم MYCELIUM چیست؟ ویژگی ها و راهنمای استفاده از آن

کیف پول مای سلیوم MYCELIUM چیست؟ ویژگی ها و راهنمای استفاده از آن

آشنایی با کیف پول MYCELIUM کیف پول MyCelium یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین موجود است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک برنامه اندروید منتشر شد و بعداً به iOS نیز منتقل شد.
جالب اینجاست که تیم پشت مای‌سلیوم در سال ۲۰۰۸، قبل از ایجاد و انتشار بیت کوین تشکیل شده است. در آن زمان آن‌ها گروهی از مهندسان سخت افزار بودند که به یک پروژه شبکه مش علاقه‌مند بودند. پس از انتشار بیت‌کوین، آن‌ها به طور طبیعی تلاش خود را به اکوسیستم بیت کوین معطوف کردند.
با این اوصاف، آیا مای‌سلیوم بی‌خطر است و آیا خوب است که این کیف را بررسی کنیم؟
در این بررسی مای‌سلیوم، تمام مواردی را که باید در مورد کیف پول بدانید به شما می‌گوییم. ما هم‌چنین به شما راهنمای گام به گام نحوه تنظیم کیف پول را آموزش می‌دهیم.
رابط MyCelium
یک دلیل خوب وجود دارد که مای‌سلیوم یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین کیف پول‌های بیت کوین است و این همان طراحی حرفه‌ای برنامه است.
پس از انتشار برای آندروید، تیم متوجه شد که نسخه‌ای برای iOS نیز لازم است و آن‌ها به سرعت به انتقال و انتشار نسخه iOS برنامه روی آوردند. این ت..

آشنایی با کیف پول MYCELIUM

کیف پول MyCelium یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین موجود است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک برنامه اندروید منتشر شد و بعداً به iOS نیز منتقل شد.

جالب اینجاست که تیم پشت مای‌سلیوم در سال ۲۰۰۸، قبل از ایجاد و انتشار بیت کوین تشکیل شده است. در آن زمان آن‌ها گروهی از مهندسان سخت افزار بودند که به یک پروژه شبکه مش علاقه‌مند بودند. پس از انتشار بیت‌کوین، آن‌ها به طور طبیعی تلاش خود را به اکوسیستم بیت کوین معطوف کردند.

با این اوصاف، آیا مای‌سلیوم بی‌خطر است و آیا خوب است که این کیف را بررسی کنیم؟

در این بررسی مای‌سلیوم، تمام مواردی را که باید در مورد کیف پول بدانید به شما می‌گوییم. ما هم‌چنین به شما راهنمای گام به گام نحوه تنظیم کیف پول را آموزش می‌دهیم.

رابط MyCelium

یک دلیل خوب وجود دارد که مای‌سلیوم یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین کیف پول‌های بیت کوین است و این همان طراحی حرفه‌ای برنامه است.

پس از انتشار برای آندروید، تیم متوجه شد که نسخه‌ای برای iOS نیز لازم است و آن‌ها به سرعت به انتقال و انتشار نسخه iOS برنامه روی آوردند. این ترکیب کیف پول مای‌سلیوم را در دسترس تقریباً هر کاربر موبایل قرار می‌دهد.

با باز کردن برنامه، به سرعت متوجه می‌شوید که چرا کاربران آن را دوست دارند. رابط کاربری ساده و بی‌نظیری را مشاهده خواهید کرد که کیف پول خود را به شما ارائه می‌دهد و زبانه‌های آن را به راحتی می‌خوانید. نرخ ارز فعلی BTC و هم‌چنین دکمه‌های ارسال و دریافت و کد QR آسان را مشاهده خواهید کرد.

به برگه حساب‌ها بروید و می‌توانید در چند ثانیه از کلید خصوصی خود پشتیبان تهیه کنید. این مرحله مهمی است که باید بعد از تولید کیف پول بردارید تا در صورت گم شدن تلفن یا از بین بردن آن، بیت کوین شما ایمن باقی بماند.

سایر ویژگی‌های قابل فهم و استفاده شامل دفترچه آدرس برای آدرس‌های بیت کوین که اغلب استفاده می‌شود و صفحه نمایش برای تاریخ معاملات می‌باشد.

برای جلوگیری از هرگونه اشتباه، می‌توانید با اسکن کدهای QR به سرعت آدرس‌های پرداخت جدیدی اضافه کنید. سابقه معاملات شما برای بررسی پرداختها با یک ضربه به blockchain. info explorer پیوند می‌یابد. همین‌طور می‌توانید رابط را به جستجوگر بلاک‌چینی که ترجیح می‌دهید تغییر دهید.

دسترسی

دسترسی mycelium

علاوه بر سهولت استفاده، کیف پول مای‌سلیوم را به طرز باورنکردنی در دسترس است، به این معنی که وعده استفاده از بیت کوین را به روشی کاربردی برآورده می‌کند. ارسال و دریافت BTC در هر مکان و هر زمان.

شما می‌توانید هزینه کالاها و خدمات را در چند ثانیه پرداخت کنید و با کد QR که در صفحه اول کیف پول قرار گرفته است، به سرعت و به راحتی وجهی از دیگران دریافت کنید. و کیف پول از استفاده از دوربین تلفن شما پشتیبانی می‌کند، اسکن کد QR و پرداخت هزینه‌ها را به یک کار ساده تبدیل می‌کند. حتی می‌توانید نور دوربین را از داخل کیف پول روشن کنید، به شما این امکان را می‌دهد که کد QR را شبانه یا در یک مکان تاریک مانند سینما اسکن کنید.

کیف پول به شما امکان می‌دهد تنظیمات را به تنظیمات دلخواه خود تغییر دهید، مانند جستجوگر بلاک‌چین که در بالا ذکر شد. همچنین می‌توانید تعیین کنید کیف پول نرخ ارز خود را از کجا انتخاب کند، که اگر از صرافی مخصوص معاملات استفاده می‌کنید، این گزینه ایده آلی است.

این کیف پول از هزینه‌های پیش فرض استخراج استفاده می‌کند و بسته به نیاز شما برای سریع‌تر رسیدن انجام شدن معامله، می‌توانید از بین گزینه‌های کم، اقتصادی، عادی یا با اولویت یکی را انتخاب کنید. این تنظیمات در زبانه “Send” قابل دسترسی است و این گزینه حتی زمان تقریبی معامله را هم به شما نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از موارد جالب توجه، گنجاندن بازار نظیر به نظیر برای کمک به شما در معامله با مردم محلی است. با یک لمس کیف پول مای‌سلیوم خریداران و فروشندگان بیت کوین را در منطقه شما نشان می‌دهد.

امنیت MyCelium

امنیت MyCelium

هر زمان که شما در مورد برنامه‌های کاربردی بلاک‌چین صحبت می‌کنید، امنیت یکی از اصلی‌ترین ملاحظات است. این به ویژه در مورد برنامه‌های کیف پول بیشتر صدق می‌کند، جایی که یک اشتباه ممکن است هزاران دلار (یا خیلی بیشتر) بیت کوین برای شما هزینه داشته باشد.

تلفن‌های هوشمند به طرز مشهوری ناامن هستند، بنابراین داشتن یک برنامه کیف پول بر روی گوشی‌های هوشمند بلافاصله نگرانی امنیتی بسیاری از افراد است.

در واقع، هر کجا که بروید کلیدهای خصوصی خود را به همراه دارید و نه تنها در معرض خطر حمله بدافزار به تلفن هستید، بلکه در معرض سرقت فیزیکی تلفن و کیف پول بیت کوین خود هستید.

طبیعتاً کیف پول مای‌سلیوم از محافظت PIN مورد انتظار برای باز کردن کیف پول، ارسال وجوه و صادرات کلیدهای خصوصی برخوردار است. و این احتمالاً کافی است تا کسی نتواند تلفن شما را برداشته و به سرعت به منابع مالی شما دسترسی پیدا کند.

مای‌سلیوم هم‌چنین از سال ۲۰۱۴ یک کیف پول تعیین کننده سلسله مراتبی (HD) بوده است. این بدان معنی است که هنگام تولید کیف پول خود، یک عبارت پشتیبان از ۱۲ کلمه تصادفی دریافت می‌کنید. در صورت لزوم می‌توان بعداً از این عبارت دانه برای بازیابی کیف پول در دستگاه دیگری استفاده کرد.

کیف پول مای‌سلیوم هم‌چنین عملکرد “Watch Only” را فراهم می‌کند که به شما امکان می‌دهد بالانس هر آدرس دیگری را در حین آفلاین نگه داشتن کلیدهای خصوصی خود زیرنظر داشته باشید.

بنابراین اگر کیف پول کاغذی یا کیف پول سخت افزاری دارید که بیشتر بودجه خود را در آنجا نگه‌داری می‌کنید، می‌توانید بدون افشای کلیدهای خصوصی، موجودی‌ها را کنترل کنید.

برای یک برنامه تلفن هوشمند، مای‌سلیوم در حفظ امنیت بیت کوین شما کار تحسین برانگیزی انجام می‌دهد. با این حال هنوز هم نگهداری مقادیر زیاد در کیف پول توصیه نمی‌شود زیرا تلفنی که بصورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به اینترنت متصل باشد، همیشه خطر امنیتی دارد.

نظرات کاربران MyCelium

نظرات کاربران MyCelium

حتی وقتی از ویژگی‌ها و مزایای یک پلتفرم اطلاع دارید، تصمیم گیری در مورد محصول خوب می‌تواند سخت باشد. بهترین راه برای گذر از گذشته، مطالعه در مورد تجربه افرادی است که از این محصول استفاده کرده‌اند و درمورد مای‌سلیوم با داشتن چنین سابقه طولانی، یافتن نظرات و بررسی دیگران کار سختی نیست.

به طور کلی، بررسی‌های کاربر برای مای‌سلیوم بسیار مطلوب است. دارای امتیاز ۴.۱ ستاره در فروشگاه Google Play، با بیش از ۵۰۰۰۰۰ بارگیری و بیش از ۵۰۰۰ بررسی. وقتی خودتان وارد بررسی‌ها می‌شوید و با عمق بیشتری نظرات را بررسی می‌کنید، بسیاری از کاربران خوشحال و همین‌طور بسیاری از کاربران باسابقه را نیز پیدا خواهید کرد. و بیشتر نظرات منفی هم ایرادات یا نقایصی در این کیف پول نیستند، بلکه بیشتر به برخی از مسائل شخصی و سلیقه‌ای مربوط می‌شوند.

نظرات در فروشگاه اپل اپ با امتیاز ۲.۶ ستاره در نگاه اول چندان مثبت به نظر نمی‌رسد، اما بررسی‌های برجسته و نظرات همه مثبت هستند. به نظر می‌رسد که بررسی‌های منفی ممکن است مربوط به هارد فورک و عدم پشتیبانی از segwit در اوایل باشد (MyCelium از Segwit پشتیبانی می‌کند)

راهنمای گام به گام کیف پول MyCelium

راهنمای گام به گام کیف پول MyCelium

قبل از آماده شدن برای راه اندازی کیف پول بیت کوین مای‌سلیوم، به یک تلفن هوشمند با اتصال به اینترنت و خودکار / مداد و کاغذ نیاز خواهید داشت. اگر آن چیزها را دارید، برای شروع آماده هستید.

۱- بارگیری و نصب

اولین کار نصب و امنیت کیف پول مای‌سلیوم است.

به فروشگاه (Play مخصوص کاربران Android) و یا به (Apple App Store) مخصوص کاربران iPhone بروید و MyCelium Bitcoin Wallet را بارگیری کنید.

پس از اتمام بارگیری، برای باز کردن کیف پول کلیک کنید. صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که می‌خواهید کیف پول را بازیابی کنید یا کیف پول جدیدی ایجاد می‌کنید.

اگر قبلاً کیف پول مای‌سلیوم راه‌اندازی کرده‌اید و کلمات seed خود را دارید، می‌توانید “Restore Backup” را بزنید. در این مثال فرض ما این است که شما تازه شروع می‌کنید. می‌توانید پیش بروید و “ایجاد جدید” را انتخاب کنید که یک کیف پول جدید را برای شما تولید می‌کند.

۲- ایجاد کلمه پشتیبان

پس از نصب کیف پول، می‌خواهید تمام اقدامات لازم را برای ایمن‌سازی آن انجام دهید. اگر نسخه پشتیبان ایجاد نکنید، در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن، راهی برای بازیابی کیف پول خود ندارید. همان‌طور که کیف پول به وضوح می‌گوید: “بدون پشتیبان = بدون بیت کوین”.

در بالا کیف پول یک درخواست برای پشتیبان گیری مشاهده خواهید کرد و باید “Backup Now” را انتخاب کنید.

از شما خواسته می‌شود از عبارت امنیتی اصلی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ابتدا کلید اصلی خود را همانطور که ارائه شد یادداشت کنید.

اخطار ⚠: این کلید اصلی را بر روی تلفن خود ذخیره نکنید زیرا این امر هدف تولید دانه اصلی را زیر سوال می‌برد!

هنگامی که کلیدهای کیف پول خود را با یک رمز عبور رمزگذاری می‌کنید، در مرحله بعدی به این master seed نیاز خواهید داشت.

۳- رمزگذاری کلیدهای کیف پول

هنگامی که این کلید اصلی را دارید، از شما خواسته می‌شود دانه اصلی را که یادداشت کرده‌اید تأیید کنید. هر کلمه را به ترتیب داده شده در آن تایپ کنید

سپس رویتنظیم کد PIN” ضربه بزنید تا یک پین شش رقمی ایجاد شود و اطمینان حاصل کنید که هیچ کس نمی‌تواند کلید شما را در صورت از دست دادن یا سرقت تغییر دهد.

با این مرحله کلیدهای کیف پول شما روی دستگاه رمزگذاری می‌شود. از این رو، اگر کسی بتواند تلفن شما را در دست بگیرد، نمی‌تواند بدون رمزگشایی آن با رمز ورود به کلیدها، دسترسی پیدا کند.

نکته مهم ✔: شما همچنین باید دانه اصلی خود را بگیرید و آن را در یک مکان امن ذخیره کنید. شاید تهیه یک کپی و ذخیره آن در مکانی جداگانه در صورت از دست دادن آن نیز عاقلانه باشد.

پس از اتمام این مرحله، کیف پول شما اکنون نصب شده، ایمن شده و آماده استفاده است.

دریافت بیت کوین در MyCelium

دریافت بیت کوین در MyCelium

اکنون آماده دریافت بیت کوین از دیگران هستید. به برگه «بالانس» بروید و روی پیوند سبز «دریافت» ضربه بزنید.

تمام اطلاعات لازم برای دریافت بیت کوین به شما ارائه می‌شود. این اطلاعات شامل یک کد QR یا آدرس Bitcoin برای به اشتراک گذاشتن با دیگران است. هم‌چنین می‌توانید مبلغ درخواستی را به صورت اختیاری وارد کنید. برای اطمینان از ارسال آدرس صحیح، گزینه “کپی در کلیپ بورد” نیز وجود دارد.

پس از ارسال درخواست برای بیت کوین، می‌توانید در زیر برگه “معاملات” بررسی کنید تا تاریخچه همه معاملات خود را ببینید. پس از دریافت بیت کوین، تراکنش در اینجا نشان داده می‌شود. این موضوع بسته به ازدحام شبکه می‌تواند در حدود ده دقیقه و تا چند روز طول بکشد.

نکته مهم ✔: شما می‌توانید روند معامله را در هر تعداد جستجوگر بلوک بیت کوین که به شما اطلاعات تأیید معامله را می‌دهد، کنترل کنید.

ارسال بیت کوین

ارسال بیت کوین در مای‌سلیوم به همان راحتی پرداخت است. مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید

به برگه «بالانس» بروید و روی پیوند قرمز «ارسال» ضربه بزنید.

شما می‌توانید “اسکن QR Code” را انتخاب کنید، “آدرس‌های من” را انتخاب کنید، یک آدرس را از کلیپ بورد جای‌گذاری کنید یا یک آدرس را به صورت دستی وارد کنید. هم‌چنین باید مقدار بیت‌کوین مورد نظر برای ارسال را وارد کنید.

در مرحله بعدی، کارمزد استخراج کننده را که می‌خواهید پرداخت کنید براساس سرعت تأیید معامله انتخاب کنید. این کاملا بر اساس ازدحام شبکه در آن زمان خواهد بود. می‌توانید به اندازه Bitcoin Mempool نگاهی بیندازید.

درست بود همه موارد را تأیید کنید (نمی‌توانید معامله Bitcoin را معکوس کنید) و روی “ارسال” ضربه بزنید.

از شما خواسته می‌شود کد PIN خود را وارد کنید تا تأیید کنید می‌خواهید به معامله ادامه دهید. پین خود را وارد کنید و ارسال کنید.

سپس می‌توانید روند معامله را در بلاک‌چین کنترل کنید. اگر به دلایلی کارمزدی را انتخاب کردید که خیلی ناچیز است و معامله شما گیر کرده است، باید از تسریع کننده معاملات بیت کوین استفاده کنید. این‌ها خدماتی هستند که استخرهای استخراج را برای اولویت قرار دادن معامله شما پرداخت می‌کنند.

معامله‌گر محلی MyCelium

معامله‌گر محلی MyCelium

مای‌سلیوم فقط به عنوان کیف پول موبایل برای ارسال و دریافت سکه عمل نمی‌کند. شما هم‌چنین می‌توانید از ویژگی Local Trader داخلی استفاده کنید که به شما امکان خرید و فروش سکه از سایر کاربران بیت کوین در منطقه خودتان را می‌دهد. می‌توانید آن را به عنوان یک بیت کوین محلی در جیب خود تصور کنید.

این کار به روشی کاملا غیرمتمرکز انجام می‌شود و سکه‌ها تا لحظه‌ای که آن‌ها را برای خریدار آزاد نکنید (یا فروشنده آن‌ها را برای شما آزاد می‌کند) و تا زمانی که روی کیف پول شما باقی بمانند، باقی می‌مانند. سرورهای محلی معامله گر مای‌سلیوم فقط به ترتیب معاملات، مدیریت انتقال و محاسبه اعتبار فروشندگان کمک می‌کنند.

با توجه به اینکه مای‌سلیوم از ویژگی امتیازدهی برخوردار است، می‌توانید فروشندگان را فیلتر کرده و آن‌هایی را که نزدیک‌ترین مکان به شما را داشته و یا بهترین رتبه را داشته باشند انتخاب کنید. معامله گران در این نرم‌افزار با توجه به بازخورد خریداران و فروشندگان قبلی رتبه‌بندی می‌شوند.

نکته حرفه‌ای: از ویژگی ارتباطات درون برنامه‌ای برای تسهیل شرایط فروش و خرید استفاده کنید. در ارتباطات خود واضح باشید، زیرا نبود این ویژگی می‌تواند به آسیب دیدن شهرت شما و پایین آمدن امتیازتان منجر شود.

هنگامی که شما با شرایط معامله موافقت کردید، می‌توانید با فروشنده و خریدار در محل مورد توافق دیدار کنید. عاقلانه است که با توجه به خطرات ناشی از تجارت محلی رمزنگاری، این معامله گر را در یک مکان عمومی ملاقات کنید.

پس از ملاقات، خریدار بیت کوین پول نقد را به فروشنده می‌دهد. هنگامی که فروشنده تأیید کرد که بودجه صحیح دریافت شده است، می‌تواند به طور خودکار از طریق Local Trader معامله را آغاز کند.

اگر می‌خواهید راهنمای دقیق تری برای استفاده از ویژگی Local Trader داشته باشید، می‌توانید اسناد رسمی را در مای‌سلیوم بررسی کنید.

نتیجه

اگر همه آنچه شما نیاز دارید یک کیف پول موبایل برای Bitcoin است. مای‌سلیوم ممکن است متناسب با نیازهای شما باشد. از رابط کاربری بسیار تمیزی برخوردار است و درک آن آسان است و برای کاربران جدید بسیار مناسب است، اما از ویژگی‌های پیشرفته‌ای نیز برای کاربران پیشرفته برخوردار است.

این تیم هم‌چنین دارای پروژه‌های جدید زیر برای کار در آینده نزدیک است:

mycelium

  • حساب‌های فیات: کاملاً مبتنی بر بلاک‌چین.
  • حواله ارزان: محبوب‌ترین راهروها.
  • کارت‌های بدهی. کیف پول – پیوند داده شده و در کیف پول صادر می‌شود.
  • مالی شخصی: رسیدگی مناسب به صورتحساب‌ها و فاکتورها.
  • سرمایه گذاری‌ها: اوراق بهادار کارآمد و پوشش اقتصادی
  • معاملات و شرط‌بندی‌های تجاری محافظت شده از اسکرو.
  • ایجاد و مبادله دارایی‌های رمزنگاری.

این کیف پول هم‌چنین ارسال و دریافت بیت‌کوین و هم‌چنین یافتن خریداران و فروشندگان نزدیک را برای کسانی که ترجیح می‌دهند معاملات را در صورت امکان محلی انجام دهند، آسان می‌کند.

برخی ممکن است در مورد نگرانی‌های امنیتی مرتبط با کیف پول‌های بیت کوین همراه نگران باشند و این قابل درک است. بهترین راه برای داشتن آرامش خاطر در این زمینه این است که بیشتر وجوه خود را در کیف پول سرد نگه دارید و فقط از مای‌سلیوم برای نیازهای روزمره و مقادیر کمتری از بیت کوین استفاده کنید.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.