کد خبر : 212246
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 16:05
دیدگاه‌ها برای هر آنچه لازم است در مورد رمز ارز پکس گلد( paxg ) بدانیم بسته هستند

هر آنچه لازم است در مورد رمز ارز پکس گلد( paxg ) بدانیم

هر آنچه لازم است در مورد رمز ارز پکس گلد( paxg ) بدانیم

رمز ارز ها یا ارزهای دیجیتالی شرایطی را برای سرمایه گذاری و انجام معاملات در دنیای مجازی فراهم کرده اند. با توجه به اینکه تجارت و کسب درآمد از فضای حقیقی به فضای مجازی در حال انتقال است، حضور در بازارهای دیجیتال به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است. در این بین بسیاری بر سر

رمز ارز ها یا ارزهای دیجیتالی شرایطی را برای سرمایه گذاری و انجام معاملات در دنیای مجازی فراهم کرده اند. با توجه به اینکه تجارت و کسب درآمد از فضای حقیقی به فضای مجازی در حال انتقال است، حضور در بازارهای دیجیتال به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است. در این بین بسیاری بر سر دو راهی سرمایه گذاری بر طلا و ارزهای دیجیتال قرار گرفته اند. همین امر موجب شکل گیری رمز ارز پکس گلد (paxg ) و عرضه آن به بازار معاملات شده است. با توجه به اینکه اطلاعات محدودی در خصوص ارز دیجیتال پکس گلد وجود دارد این مقاله به این مبحث مهم پرداخته است.

آشنایی با رمز ارز paxg

رمز ارز پکس گلد یا   paxg نوعی ارز دیجیتال است که به وسیله ی طلای ارزش گذاری شده مطابق با استاندارد ERC-20 پشتیبانی می شود. هر واحد از این ارز به اندازه یک اونس طلا ارزشمند است. به بیان دیگر با خرید هر واحد از این ارز می توان در یک اونس از شمش طلای 400 انسی شریک شد. شمش های مذکور در انبارهای امن و معتبری در لندن نگهداری می شوند. بنابراین با سرمایه گذاری بر پکس گلد می توان در کنار بهره بردن از مالکیت قانونی طلای تخصیص یافته از معایب حمل و نقل، نگهداری و …. آن نیز رهایی یافت.

اعتبار سنجی و پشتیبانی رمز ارز پکس گلد از کجا تامین می شود

آنچه موجب متمایز شدن رمز ارز پکس گلد شده، استیبل کوین بودن آن است. ارزش و اعتبار استیبل کوین ها به ارزش کالاهای مبادله ای و سایر ارزهای دیجیتال وابسته است. وجود یک پشتوانه خارجی به تثبیت ارز دیجیتال و کاهش ریسک معاملات کمک شایانی می کند. رمز ارز پکس گلد نیز همانگونه که پیشتر گفته شد به وسیله ی طلا پشتیبانی می شود. به همین دلیل ارزش آن برابر با ارزش طلای واقعی است. از اینرو قیمت رمز ارز پکس گلد از نوسانات قیمت طلا تبعیت می کند و ارزش آن هرگز به کمتر از ارزش این فلز ارزشمند نمی رسد. از دیگر عواملی که موجب افزایش اعتبار این رمز ارز شده است عدم وجود حداکثر مقدار عرضه برای این دارایی است. در واقع مادامی که تقاضا و پشتوانه برای طلا موجود باشد انتشار این ارز نیز ادامه خواهد داشت.

رمز ارز پکس گلد

 

با توجه به مطالب ذکر شده اهداف عرضه پکس گلد را می توان مدیریت نوسانات ارز دیجیتال، از بین بردن تنش های موجود در تراکنش های بین المللی، افزایش اطمینان در پرداخت دارایی های مبتنی بر بلاک چین و افزایش ارزش پایدار به بازار بیان کرد.

مزایای داشتن طلای دیجیتال نسبت به طلای حقیقی

 

گذر زمان به همگان ثابت کرده است که طلا فلزی ارزشمند است که می توان بدون هیچگونه نگرانی بر روی آن سرمایه گذاری کرد. در واقع این فلز در طی ادوار مختلف رشد صعودی داشته و هرگز از ارزش آن کاسته نشده است. اگرچه خرید این فلز کمیاب امن ترین شیوه سرمایه گذاری است اما باید پذیرفت حفظ و نگهداری از آن نیز امری دشوار و پر ریسک است. از اینرو خرید طلای دیجیتال یا همان رمز ارز پکس گلد توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. شاید برای بسیاری این سوال مطرح شود که آیا واقعا می توان طلای دیجیتال را جایگزین طلای حقیقی کرد؟. در پاسخ به این سوال لازم است به مزایای سرمایه گذاری در طلای دیجیتال اشاره شود.

سهولت سرمایه گذاری در رمز ارز پکس گلد

آنچه موجب برتری یافتن رمز ارز دیجیتال بر طلای حقیقی شده است، سرمایه گذاری آسان و نقدشوندگی بالای آنها است. همانگونه که بر همگان مشهود است بازار طلا تنها در ساعات خاصی فعال است. این در حالی است که می توان بدون هیچگونه محدودیتی در صرافی های ارزهای دیجیتال، رمز ارز پکس گلد یا همان طلای دیجیتال را معامله کرد.

حمل و نقل و نگهداری آسان رمز ارز paxg

یکی از مشکلات بزرگ خرید و سرمایه گذاری در طلای حقیقی، نگهداری و حمل و نقل آن است. همین امر محدودیت های بسیاری را به همراه داشته است. این قبیل محدودیت ها در خرید طلای دیجیتال وجود ندارد. سرمایه گذاران با خرید طلای دیجیتال می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی سرمایه خود را افزایش دهند و مطمئن باشند که دارایی آنها در مکان امنی ذخیره شده است. از طرف دیگر تمام سرمایه آنها در یک کیف پول دیجیتال قابل حمل قرار دارد.

کاهش ریسک تقلب

کسانی که تجربه کافی ندارند ممکن است نتوانند به درستی عیار طلا را تشخیص دهند. این امر موجب افزایش ریسک تقلبی بودن طلای خریداری شده می شود. اما این دغدغه در خرید توکن پکس گلد وجود ندارد زیرا اعتبار طلاهای این توکن مطابق با استاندارد ERC-20 تعیین می شوند.

پکسوس گلد

 

خرید رمز ارز مطابق با بودجه

به منظور خرید طلای حقیقی لازم است سرمایه مشخصی وجود داشته باشد زیرا حجم طلا های موجود در بازار از پیش تعیین شده است. در نقطه مقابل برای خرید پکس گلد هیچ گونه محدودیت مالی وجود ندارد و هر فردی مطابق با سرمایه خود می تواند در بخش کوچکی از یک شمش طلا شریک شود.

امنیت بالا

طلای حقیقی در معرض خطرات گوناگونی همچون سرقت قرار دارد، اما امنیت طلای دیجیتال تنها در گرو حفظ و نگهداری کیف دیجیتال است.

کارمزد پایین رمز ارز پکس گلد

کارمزد در نظر گرفته شده برای تراکنش‌های زنجیره‌ای رمز ارز پکس گلد حدود 2/0درصد و هزینه ذخیره سازی آن صفر درصد است. این در حالی است که کارمزد معاملات طلای حقیقی حدود 7 درصد است. از اینرو می توان بعد از فروش، ارزش طلای حقیقی را کمتر از طلای دیجیتال برآورد کرد.

مالیات کمتر

در معاملات طلای حقیقی همواره لازم است مبلغ هنگفتی برای مالیات پرداخت شود. اما میزان مالیات در نظر گرفته شده برای طلای دیجیتال به مراتب کمتر است.

عدم وجود حباب در رمز ارز پکس گلد

طلای حقیقی همواره در معرض حباب قیمتی قرار دارد این در حالی است که رمز ارز پکس گلد از این امر مستثنی است.

انعطاف پذیری بالا

رمز ارز پکس گلد یک دارایی حقیقی و دیجیتال است که به راحتی می توان آن را تقسیم، تعویض و معامله کرد. در واقع امکان معامله این ارز با طلای فیات و طلای فیزیکی وجود دارد. همچنین می توان در صرافی های معتبر آن را با سایر ارزهای دیجیتال تعویض یا معامله کرد.

سخن پایانی

تورم حاکم بر بازارهای جهانی موجب سوق پیدا کردن طیف وسیعی از مردم به سمت سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از جمله طلا شده است. با توجه به محدودیت های موجود در بازار معاملات طلا و همچنین نرخ بالای کارمزد و مالیات آن، بسیاری از سرمایه گذاران این حوزه به دنبال بازارهای امن دیگری هستند. از اینرو برای این دسته از افراد، رمز ارز پکس گلد عرضه شده است. رمز ارز پکس گلد، نوعی استیبل کوین است که به وسیله ی طلا پشتیبانی می شود. همین امر موجب شده است که افرادی که تا به امروز به دنبال سرمایه گذاری بر روی طلای حقیقی بوده اند به حضور در این بازار علاقمند شوند.

رمز ارز پکس گلد

سرمایه گذاری در رمز ارز پکس گلد شرایطی را فراهم می کند که فرد سرمایه گذار علاوه بر بهره بردن از محاسن سرمایه گذاری در طلا از معایب این سرمایه گذاری همچون کارمزد بالا، امنیت پایین، مالیات بالا و …. در امان بماند.  از طرف دیگر بسیاری از متخصصان این حوزه پیش بینی می کنند که با توجه به افزایش قیمت روزافزون طلا، نوسانات مربوط به این رمز ارز نیز مثبت و صعودی باشد. این امر از دیگر عواملی است که موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران به حضور در این بازار شده است. با مراجعه به  سایت اعتبار دات کام شما از درگاه دانش این سایت در موارد اقتصادی به طور رایگان بهره مند می شوید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.