کد خبر : 120904
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1400 - 17:19

ساده ترین راهنمای خرید الپتیکال (اسکی فضایی‌)

ساده ترین راهنمای خرید الپتیکال (اسکی فضایی‌)

در دنیای پر مشغله امروز، پیدا کردن تایم خالی برای رفتن به باشگاه چیزی شبیه یک رویا می ماند. به همین دلیل است که روز به روز، افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند تا تجربه باشگاه را با دستگاه‌ های مختلف بدنسازی به خانه بیاورند. به خصوص الپتیکال ها که در حال تبدیل شدن به یکی از

در دنیای پر مشغله امروز، پیدا کردن تایم خالی برای رفتن به باشگاه چیزی شبیه یک رویا می ماند. به همین دلیل است که روز به روز، افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند تا تجربه باشگاه را با دستگاه‌ های مختلف بدنسازی به خانه بیاورند. به خصوص الپتیکال ها که در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین دستگاه های ورزشی تناسب اندام هستند. چرا که مهم ترین ورزش های چربی سوز مثل کوه نوردی، اسکی و دویدن آهسته را با هم ترکیب می کند و تمرین های متنوعی را می سازد. برای اینکه بدانید برای خرید این دستگاه چه روندی را باید طی کنید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. بعد مطالعه این مقاله می توانید جهت خرید الپتیکال به فروشگاه اینترنتی طاهالند به ادرس tahaland.com مراجعه کنید.

پیش از خرید دستگاه الپتیکال، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
قبل از خرید یک دستگاه الپتیکال ی همان اسکی فضایی، باید مطمئن شوید که اندازه ها و امکانات آن، برای فضا و اهداف شما مناسب است. این راهنما به شما اطلاعاتی در رابطه با مواردی که باید قبل از خرید دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی) در نظر بگیرید، ارائه می دهد. در ابتدا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا بین این همه دستگاه، الپتیکال را انتخاب کنیم؟
دستگاه الپتیکال امکان انجام تمرینات کاردیوی خانگی را برای شما فراهم می کند که در روند سلامتی، کمک به کاهش وزن، کاهش استرس، تقویت قدرت پس از آسیب و … بسیار مناسب است. به طور کلی، الپتیکال می تواند تنها کلیدی باشد که شما را در مسیر رسیدن به اهداف تناسب اندام خود قرار دهد. چرا که هم قسمت بالاتنه و هم پایین تنه بدن شما به صورت همزمان ورزش می کند و بنابراین زمانی که شدت تمرینات خود را به حداکثر می رسانید، کالری بیشتری هم می سوزانید.

الپتیکال2

ویژگی هایی که یک دستگاه الپتیکال استاندارد دارد:
در این بخش از مطلب، به معرفی برخی از ویژگی هایی می پردازیم که می توان گفت ضروری هستند و هنگام خرید الپتیکال باید به دنبال آن ها باشید.
1. قابلیت تا شدن داشته باشد؛
امروزه با افزایش جمعیت و کوچکتر شدن متراژ خانه ها، با کمبود فضا مواجه هستیم. بنابراین اگر قصد دارید یک الپتیکال بخرید، باید توجه داشته باشید که قابلیت تا شدن داشته باشد تا فضای کمتری را اشغال کند. همچنین به دلیل اینکه این دستگاه ها سنگین است، باید چرخ‌ هایی در زیر آن وجود داشته باشد تا به آسانی جابجا شوند.
2. قابلیت های دستگاه را به دقت بررسی کنید؛
در این مرحله قابلیت های دستگاه مثل میزان مقاومت، دامنه حرکت، نویز و تنوع برنامه های پیشفرض، دارا بودن صفحه نمایشگر، حداکثر ظرفیت وزن، پروفایل کاربری، فن های خنک کننده، اسپیکر بلوتوث دار و … را بررسی کنید.
• میزان مقاومت
همه دستگاه های الپتیکال دارای مقاومت متغیر هستند. هر چه مقاومت کمتر باشد، پدال زدن برای شما آسان تر است و هر چه میزان مقاومت دستگاه را بالاتر ببرید، پدال زدن دشوارتر می شود که البته این حد از مقاومت برای تمرینات ورزشکاران حرفه ای است که به دنبال عضله سازی هستند.
• دامنه حرکت
افرادی که قد بلندتری دارند، طبیعتا گام های بلندتری هم برمی دارند. برای اینکه بتوانید راحت پدال بزنید، نیاز است که دامنه حرکت دستگاه را متناسب با گام های خودتان تنظیم کنید.
• نویز
زمانی که سرعت دستگاه را بالا می برید و شدت تمرینات بیشتر می شود، لرزشی را احساس می کنید که به آن نویز می گویند. هر چه دستگاه لرزش کمتری داشته باشد، بهتر است.
• تنوع برنامه های پیشفرض
برنامه های پیشفرض، یک سری تمرینات از پیش طراحی شده هستند که شما می توانید با آن ها ورزش کنید و کالری بسوزانید. این تمرینات هم بر روی حافظه خود دستگاه وجود دارند و هم می توانند از اینترنت (توسط خود دستگاه) دانلود شوند.
• صفحه نمایشگر
دستگاه الپتیکال شما باید یک صفحه نمایشگر داشته باشد که سرعت، زمان تمرین و ضربان قلب شما را نمایش دهد. به خصوص برای تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) یا تمرینات تاباتا، نمایش تعداد ضربان قلب حیاتی است تا با تنظیم مقاومت (یا همان تنظیم شیب پدال ها) مطمئن شوید که در مسیر درست کالری سوزی و کاهش وزن قرار دارید.
• حداکثر ظرفیت وزن پیشنهادی
خرید دستگاهی که برای تحمل وزن افرادی که از آن استفاده می کنند به اندازه کافی مستحکم نباشد، منجر به افزایش تعداد دفعات تعمیر، سروصدا و نویز زیاد و عملکرد ضعیف آن می شود.
• ساخت پروفایل کاربری
اگر در منزل تان چند نفر از دستگاه الپتیکال استفاده می کنند، هر شخص می تواند یک پروفایل کاربری برای خود بسازد و تاریخچه تمرینات و برنامه های تمرینی خود را در آن جا ثبت کند. ساخت پروفایل کاربری به دستگاه این اجازه را می دهد که میزان پیشرفت شما را پیگیری کند. این یکی از امکاناتی است که برای الپتیکال های باشگاهی، لازم و ضروری است. چرا که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می کنند.
• فن های خنک کننده
فن های خنک کننده در تمام فصول و به خصوص در فصل تابستان، بودنشان مهم و ضروری است. یک فن خنک کننده داخلی، یک نگهدارنده بطری آب با دسترسی آسان و یک مکان خوب برای قرار دادن حوله، می توانید حس خوب شما را هنگام تمرین چند برار کند. چرا که مجبور نیستید بارها و بارها تمرین خود را متوقف کنید تا آب بنوشید و یا خودتان را با حوله خشک کنید.
• اسپیکر بلوتوث دار
اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید هنگام ورزش کردن با ریتم آهنگ سرگرم باشید و پر انرژی تر تمیرین کنید، احتمالا به یک الپتیکال بلوتوث دار نیاز دارید.
سوالات متداول در مورد خرید و نحوه انتخاب دستگاه الپتیکال
1. اگر بخواهم به طور روزانه از این دستگاه استفاده کنم، به چه مدلی از آن نیاز دارم؟
پاسخ: این سوال مرتبط با خرید دستگاه نیست، بلکه در مورد اهداف تناسب اندام شماست. مهم نیست که هر چند وقت یکبار می‌خواهید از الپتیکال استفاده کنید، انتخاب شما در نهایت به فضایی که در دسترس دارید و ویژگی هایی که نیاز دارید بستگی دارد.
2. تفاوت بین الپتیکال و کراس ترینر چیست؟
پاسخ: در دستگاه “کراس استرینر” علاوه بر پاهاف بازو ها نیز حرکت می کنند و در واقع تمرین بهتر و کامل تری را برای بالاتنه ارائه می دهند.
اگر یک ماشین محکم بخواهم، اما فضای زیادی نداشته باشم، چه؟ آیا می توانم یک بیضوی مناسب برای من پیدا کنم؟
3. طول عمرر یک دستگاه الپتیکال چقدر است؟
پاسخ: عوامل زیادی در طول عمر یک دستگاه الپتیکال نقش دارند. اما تعداد دفعات و شرایط استفاده از آن، نحوه نگهداری و تمیزی محیط، موثر ترین عوامل در طول عمر آن هستند.
4. تفاوت بین دویدن روی تردمیل و استفاده از الپتیکال چیست؟
پاسخ: از آنجایی که شما هنگام استفاده از تردمیل، در واقع روی یک سطح صاف می دوید، خطرات آسیب دیدگی بیشتری هم وجود دارد. این کوبش مکرر به زانو، لگن و سایر مفاصل شما ضربه وارد می کند و به طور بالقوه باعث آسیب می شود. اما با الپتیکال، پاشنه‌ پاهای شما روی پدال‌ هایی قرار می‌گیرند که حرکت دویدن را تقلید می‌کنند، اما با ضربه کم، بنابراین خطر آسیب را به حداقل می‌رسانید.
الپتیکال3
سخن آخر
آخرین توصیه ما به شما این است که برای خرید الپتیکال خانگی و یا الپتیکال باشگاهی به سایت طاهالند مراجعه کنید . باقی موارد همان نکاتی بود که در متن مقاله خدمت شما عرض کردیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.