کد خبر : 137683
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1400 - 22:05

راهنمای جامع درباره انواع قهوه

راهنمای جامع درباره انواع قهوه

شاید شما خیلی سال است که قهوه می خورید اما نمی دانید کافی مورد علاقه شما دقیقا از چه چیزی ساخته شده است. یا شاید شما تازه به نوشیدن یا کسب اطلاعات درباره انواع قهوه علاقه پیدا کردید. اگر شنیده باشید که انواع نوشیدنی های قهوه داری که ما می نوشیم، اغلب تفاوت آنها در

شاید شما خیلی سال است که قهوه می خورید اما نمی دانید کافی مورد علاقه شما دقیقا از چه چیزی ساخته شده است. یا شاید شما تازه به نوشیدن یا کسب اطلاعات درباره انواع قهوه علاقه پیدا کردید.

اگر شنیده باشید که انواع نوشیدنی های قهوه داری که ما می نوشیم، اغلب تفاوت آنها در نحوه دم کردن آنها است، برایتان جالب باشد که اطلاعات جزئی تری درباره آنها کسب کنید.

ما در این مطلب قصد داریم پایه چند نوع از قهوه ها را برای شما بازگو کنیم تا بدانید که نوشیدنی های معروف دنیا از چه چیزی ساخته شده اند و کیفیت آنها از کجا مشخص می شود.

قهوه فرانسه

راهنمای جامع درباره انواع قهوه2

رست های تیره، دانه قهوه های برشته روشن، رست های متوسط! اینها چیزهایی است که ما می توانیم به طور کلی از دانه قهوه فرانسه بفهمیم.

به زبان ساده، “رست قهوه فرانسوی” رنگ دانه های قهوه را پس از برشته شدن توصیف می کند. این دانه ها در انتهای تیره تر ترازو قرار دارند و معمولاً به رنگ شکلات تیره هستند. این بدان معنا نیست که قهوه در فرانسه رشد کرده یا برشته شده است.

اعتقاد بر این است که این نام نشان دهنده ذائقه و سنت های رست کننده های قهوه در اروپا در قرن نوزدهم است، جایی که قهوه رست تیره در آن رایج بود. رست ایتالیایی، یا رست اسپرسو ، تقریباً به تیرگی قهوه فرانسه است. اما فرانسوی‌ها با افتخار این قهوه را به عنوان سیاه‌ترین رست ها در نظر گرفتند.

بسیاری از انواع مختلف دانه را می توان تا سطح رست فرانسوی تفت داد، و برای واجد شرایط بودن نیازی به منشأ آنها از منطقه خاصی نیست. قهوه رست فرانسوی را می توان از دانه های آمریکای مرکزی، آفریقایی یا اندونزیایی تهیه کرد. اساساً از دانه هایی که در هر نقطه از جهان رشد می کنند می توان برای تهیه رست فرانسوی استفاده کرد.

بنابراین ما ثابت کردیم که دانه های بو داده فرانسوی بسیار تیره هستند. اما در مقایسه با قهوه های دیگر چقدر تیره است؟ در حالی که حدس زدن رنگ‌ها و مقایسه دانه‌های قهوه با تکه‌های شکلات راه‌های افراد برای تشخیص آن است، یک راه رسمی نیز برای تعیین این موضوع وجود دارد.

در حالی که تنوع زیادی بین قهوه های فرانسوی وجود دارد، اما شباهت هایی در طعم نیز وجود دارد. درجه حرارت با یک رست معمولی فرانسوی به اندازه کافی بالا است که روغن ها را به سطح دانه می آورد و طعم برشته و دودی به خود قهوه می دهد.

قهوه فرانسوی همچنین می‌تواند دارای عناصر سبک‌تری نیز باشد، مانند رایحه توت یا مرکبات، علی‌رغم فرآیند رست کردن به رنگ تیره.

قهوه فوری

راهنمای جامع درباره انواع قهوه3

قهوه فوری در سال 1890 توسط دیوید استرنگ نیوزلندی اختراع شد. او قهوه فوری خود را به عنوان “قهوه استرنگ” به بازار عرضه کرد و فرآیند قهوه فوری ثبت شده خود را فرآیند “هوای گرم خشک” نامید.

اما تنها در نمایشگاه پان-آمریکن در سال 1901 بود که قهوه فوری مورد توجه گسترده قرار گرفت، زمانی که ساتوری کاتو، دانشمند ژاپنی شاغل در شیکاگو، آن را به افراد معرفی کرد.

در سال 1910، شیمیدان انگلیسی جورج کنستانت لوئیس واشنگتن فرآیند دیگری را برای تهیه قهوه فوری در حین زندگی در گواتمالا توسعه داد. او که مشتاق نوشیدن قهوه بود، متوجه تجمع پودری روی دهانه قهوه جوش نقره ای مورد علاقه اش شد. این امر کنجکاوی او را برانگیخت و آزمایش های بیشتری را دنبال کرد. او در نهایت یک کریستال قهوه خشک شده شبیه آنچه امروز داریم تولید کرد. نام تجاری او “Red E Coffee” بود.

به اصرار دولت برزیل، نستله در سال 1930 شروع به تصفیه فرآیند قهوه فوری کرد. در سال 1938، شرکت مستقر در سوئیس قهوه فوری خود را به بازار بین المللی معرفی کرد. آن‌ها این محصول را با نام «نسکافه» به بازار عرضه کردند. در سال 1965، آنها پیشنهادات قهوه فوری خود را گسترش دادند تا نسکافه گلد، یک قهوه فوری خشک شده در اروپا را نیز عرضه کرد.

به همین دلیل است که به قهوه فوری نسکافه نیز گفته می شود. یعنی چی؟ یعنی نوشیدنی به نام نسکافه وجود ندارد و نسکافه ای که ما می شناسیم همان قهوه فوری است.

قهوه فوری تقریباً در همه جا یافت می شود. این یک جایگزین مناسب برای قهوه معمولی است و بسیاری که به دنبال افزایش سریع و ارزان کافئین هستند از آن لذت می برند.

چه طرفدار قهوه فوری باشید و چه کسی که کاملاً از آن اجتناب کرده است، آیا واقعاً می دانید که قهوه فوری دقیقا چیست؟ بیایید نگاهی دقیق تر به این گزینه قهوه سریع بیندازیم که به وضوح جایگاهی در دنیای امروزی پیدا کرده است.

اساساً، قهوه فوری به طور منظم قهوه ای است که تقریباً تمام آب موجود از آن خارج می شود. این یک فرآیند ساده است و هیچ گونه تغییر شیمیایی رخ نمی دهد. به ربان ساده تر قهوه فوری یکبار دم می کشد. قهوه فوری به سادگی قهوه خالص و بدون مایع است. با این حال، یک تفاوت مهم این است که قهوه فوری معمولا با دانه‌های قهوه روبوستا ساخته می‌شود تا دانه‌های قهوه عربیکا.

تفاوت دیگر قهوه فوری با قهوه معمولی، میزان کافئین آن است. بدیهی است که قهوه فوری شامل میزان کمتری کافئین در خود است. این قهوه رطوبت را در خود جای داده است و با حل شدن در آب، مقدار رقیق تری قهوه را تحویل می دهد.

اگر اطلاعاتی درباره قهوه نداشته باشید و بخواهید بدانید که قهوه ای که موجود دارید فوری است یا معمولی، آنرا در مقداری آب حل کنید. اگر قهوه شما در آب حل شد یعنی قهوه فوری است. اما قهوه معمولی به طور کامل در آب حل نمی شود و مقداری از آن به صورت جامد در ته لیوان ته نشین می شود.

اگر قصد خرید انواع قهوه را دارید، می توانید از سایت فروشگاهی ام ان زد بهترین قهوه را با قیمتی مناسب تر از همه جا تهیه کنید. ام ان زد دارای کادری خبره در حوزه قهوه و تجهیزات آن است که می توانند شما را در خرید راهنمایی کنند.

کاپوچینو

راهنمای جامع درباره انواع قهوه4

 

تاریخچه کاپوچینو تاریخ جالبی است. در واقع، نام نوشیدنی از رنگ قهوه‌ای نوشیدنی گرفته شده است، شبیه به رنگ لباس هایی که کاپوچین‌ها می‌پوشند. رنگ قهوه‌ای روشن‌تر زمانی ایجاد می‌شود که شیر به تدریج به اسپرسوی تیره‌تر اضافه می‌شود و سطح دلپذیری از کرم را ایجاد می‌کند.

در دهه 1700، نام “کاپوزینر” نام دیگری برای نوشیدنی بود که توسط مردم وین ساخته شد و از خامه فرم گرفته و ادویه ها تشکیل شده است. با این حال، تا دهه 1930 بود که کاپوچینو راه خود را به خارج از خاستگاه ایتالیایی خود باز کرد. کاپوچینو کم کم در کافه‌های اتریش و سپس در سرتاسر جهان گسترش یافت و از آن زمان تاکنون محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

یک کاپوچینو حاوی مقادیر مساوی اسپرسو و کف شیر است. فنجان قهوه برای کاپوچینو کوچکتر از فنجان لاته است و معمولا بین 150 تا 180 میلی لیتر است. اندازه فنجان شما برای ایجاد تعادل طعمی مناسب بین اسپرسو و مقدار مناسب شیر بسیار مهم است.

فوم یک کاپوچینو باید خشک یا مخملی باشد. فوم خشک حباب های بزرگ و هوادار و حجم زیادی دارد، در حالی که با فوم مخملی (یا میکرو فوم) حباب ها به سختی قابل مشاهده هستند.

اگر کاپوچینوی را خودتان درست نکنید و آن را توسط یک باریستای حرفه ای تهیه کنید، خواهید دید که او 1/3 شیر بخار پز را ته فنجان شما می ریزد. سپس اسپرسو را با احتیاط داخل آن ریخته و سپس کف شیر را با قاشق روی آن قرار می دهد. این باعث ایجاد لایه بندی مناسب در طعم و بافت می شود. اما چگونه می‌توانید این را در خانه بدون باریستا با دستگاه قهوه ساز خودتان درست کنید؟ مشکلی نست! شما هنوز هم می توانید نوشیدنی مورد علاقه خود را در خانه درست کنید. دستور کمی با باریستا فرق می کند. نوشیدنی خود را با اسپرسو شروع می کنید، سپس شیر بخارپز را در فنجان بریزید و با کف شیر تمام کنید.

اگر نمی خواهید که کاپوچینو را در خانه درست کنید، کافیست پودر آماده آنرا تهیه کنید و با مقداری آب جوش حل کنید.

فروشگاه اینترنتی ام ان زد با تنوع بالا، بی نظیر و تکمیل خود می تواند بهترین کاپوچینوهای آماده یا انواع قهوه را از هر برندی که می خواهید برای شما محیا کند. ویژگی دیگری که شما را مسمم می به خرید از ام ان زد می کند، وجود گزینه پرداخت درب محل است. یعنی شما می توانید به راحتی بدون پرداخت هزینه ای سفارش خود را ثبت کنید و هنگام تحویل بسته خود، هزینه را پرداخت کنید.

حتی اگر هیچ اطلاعاتی درباره کیفیت انواع برند قهوه ندارید، همین حالا با مشورت تیم پشتیبانی ام ان زد، یک خرید مطمئن داشته باشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.