کد خبر : 101349
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 16:02

راهنمای ایمپلنت دندان در تهران

راهنمای ایمپلنت دندان در تهران

دندان ها، اگرچه بخش کوچکی از ساختار بدن را تشکیل می دهند از اهمیت بالایی برخوردارند. از دست رفتن آن ها می تواند عوارض زیادی را برای فرد در پی داشته باشد. این مشکل علاوه بر این که گوارش فرد را تحت تاثیر قرار می دهد مشکلات دیگری در زمینه های زیبایی و سایر موارد

دندان ها، اگرچه بخش کوچکی از ساختار بدن را تشکیل می دهند از اهمیت بالایی برخوردارند. از دست رفتن آن ها می تواند عوارض زیادی را برای فرد در پی داشته باشد. این مشکل علاوه بر این که گوارش فرد را تحت تاثیر قرار می دهد مشکلات دیگری در زمینه های زیبایی و سایر موارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم برای فرد ایجاد خواهد کرد.

زمانی که دندانی از دست می رود اگر جای خالی آن دندان، با روش مناسبی پر نشود به مرور زمان بافت استخوان فک و لثه ی بیمار تحلیل می روند. بعد از گذشت مدت زمانی فک بیمار کوچک شده و باعث ایجاد چین و چروک روی صورت بیمار می شود. این موضوع چهره ی فرد را بسیار مسن تر و پیرتر جلوه می دهد.

این موضوع برای بسیاری افراد مخصوصا در سنین پایین بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده خواهد بود. در سال های گذشته بسیاری افراد برای درمان بی دندانی خود از روش هایی مانند دندان مصنوعی و بریج دندان استفاده می کردند. این روش ها نیز به مرورهمین نتیجه را در پی خواهد داشت. با توجه به این موضوع می توانیم به این نتیجه برسیم که دو روش دندان مصنوعی و بریج دندان هم درمان های مناسبی نخواهند بود.

ایمپلنت دندان چیست؟

در حقیقت ایمپلنت دندان بهترین روش درمان بی دندانی محسوب می شود. مزیت های بی شمار این روش باعث شده افراد زیادی مخصوصا در سال های اخیر به انجام این روش ترغیب شوند.

همان طور که دندان ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. ایمپلنت های دندانی نیز ساختاری مشابه دندان های طبیعی دارند. ایمپلنت ها از بخش های مختلفی مانند فیکسچر و اباتمنت تشکیل شده اند که این بخش ها در واقع نقش مشابه ریشه دندان طبیعی را در ایمپلنت های دندانی دارند. که این بخش از ایمپلنت درون استخوان فک بیمار قرار داده می شود. در مرحله ی بعد روکش مورد نظر را که حکم تاج را در دنادن طبیعی دارد روی این پایه ها می چسبانند.

از آن جایی که پایه های ایمپلنت درون بافت استخوان قرار می گیرند باید ساختاری زیست سازگار داشته باشند. به این معنی که با ساختار بدن انسان سازگار باشند. معمولا این پایه ها از جنس فلز تیتانیوم ساخته می شوند.

 

 

روش های انجام ایمپلنت دندان؟

ایمپلنت های دندان را می توان به دو روش معمولی و فوری ( یک روزه ) انجام داد.

ایمپلنت معمولی و روند انجام کار

روند کار در روش ایمپلنت معمولی به این ترتیب است که در مرحله ی اول باید بیمار تصویری دیجیتالی از دندان های خود بگیرد. معمولا برای انجام ایمپلنت دندان تصویر CBCT لازم و ضروری است. این تصویر اطلاعات جامعی از ابعاد و اندازه های ایمپلنت، تراکم و کیفیت بافت استخوان فک بیمار در اختیار پزشک قرار می دهد.

در مرحله ی اول برشی روی لثه، در محل مورد نظر داده می شود. با توجه به اندازه های ایمپلنت ها درون بافت استخوان  فک حفره ای ایجاد می شود. پایه های ایمپلنت درون حفره قرار داده می شود. لثه در این بخش بخیه می شود. این مرحله در این جا به پایان می رسد.

با گذشت مدت زمانی بافت استخوان فک رشد می کند اطراف ایمپلنت را احاطه می کند. بافت استخوان و پایه های ایمپلنت با هم ادغام می شوند و ایمپلنت ها مانند ریشه ی دندان طبیعی درون فک ثابت می شوند. بعد از این مرحله روکش روی ایمپلنت ها قرار می گیرد.

ایمپلنت فوری( یک روزه)

روند انجام ایمپلنت معمولی ممکن است کمی زمان بر باشد و در حدود 2 تا 4 ماه به طول بی انجامد. این طولانی بودن دوره ی درمان ممکن است برای بعضی افراد مناسب نباشد و به دنبال روشی باشند که هرچه زودتر به نتیجه ی مطلوب نهایی برسند.

در این موارد ما می توانیم روش ایمپلنت یک روزه را به افراد پیشنهاد کنیم. البته انجام این روش مستلزم داشتن شرایط خاصی است. اگر بیمار شرایط لازم را داشته باشد به تشخیص پزشک می توان در همان جلسه که ریشه ی دندان کشیده می شود پایه ایمپلنت جای گذاری شود و در صورت مساعد بودن شرایط روکش مورد نظر را روی ایمپلنت قرار می دهند.

چرا باید از درمان ایمپلنت به جای دندان مصنوعی و روش های مشابه آن استفاده کرد؟

این سوال پرسشی بسیار اساسی است که برای بسیاری افراد پیش آمده. این موضوع ما را بر آن داشت تا به توضیح آن بپردازیم.

از آن جایی که قبل تر هم به آن اشاره کردیم ایمپلنت های دندان درون بافت استخوان فک ثابت می شوند و مانند ریشه ی دندان عمل می کنند. از جهتی این موضوع از تحلیل بافت استخوان فک فرد جلوگیری می کند و از جهتی دیگراین ثابت بودن پایه ها باعث می شود که روکش ها حرکت و لغزشی روی لثه ی بیمار نداشته باشند و از تحریک بافت لثه جلوگیری کنند.

افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند معمولا در ادا کردن بعضی کلمات دچار مشکل می شوند. این موضوع می تواند بسیار آزار دهنده باشد و اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد. این موضوع هم می تواند نتیجه ی لغزش و حرکت دندان مصنوعی باشد. ثابت بودن ایمپلنت ها این مشکل را تا حد قابل توجهی کاهش داده است.

شاید دقت کرده باشید افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند برای تمیز کردن آن ها باید آن را از دهان خود خارج کنند. این موضوع می تواند برای بسیاری افراد دشوار و آزار دهنده باشد. حفظ بهداشت ایمپلنت های دندان مشابه دندان های طبیعی است. افراد با استفاده از مسواک و نخ دندان می توانند بهداشت آن ها را حفظ کنند.

دندان های مصنوعی ظاهری غیر طبیعی دارند ولی این در حالی است که ایمپلنت ها از نظر ساختاری و ظاهری مشابه دندان های طبیعی هستند.

جویدن بعضی خوراکی های سفت برای افرادی که دندان مصنوعی دارند می تواند امری دشوار و حتی آزار دهنده باشد. ایمپلنت این چالش را برای افراد برطرف کرده است.

 

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان می تواند درهر سنی انجام شود. البته متخصصین در این حوزه پیشنهاد می کنند این درمان تا قبل از 18 سالگی انجام نشود. این محدودیت به این دلیل است که استخوان های بدن انسان تا سن 18 سالگی رشد می کنند و در این سن به حد اکثر رشد خود می رسند. اگر فرد قبل از این سن اقدام به کاشت ایمپلنت کند ممکن است این کار در نهایت منجر به دفورمگی صورت شود. البته ممکن است عوارض دیگری را نیز برای فرد داشته باشد.

با توجه به مواردی که به آن اشاره کردیم می توانیم بگوییم که ایمپلنت دندان می تواند بهترین درمان برای بی دندانی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمینت دندان می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

daya-dent.com

02177978249

09905776468

09907575065

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.