کد خبر : 16466
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 تیر 1399 - 4:34

خلاصه کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

خلاصه کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

این مقاله از روی نسخه اصلی و انگلیسی کتاب قورباغه ات را قورت بده خلاصه برداری شده است!
مفهوم اصلی کتاب حول عنوان آن یعنی «قورباغه ات را قورت بده» است. این عنوان از نقل قول مشهور مارک تواین گرفته شده است. «هر روز صبح یک قورباغه زنده را قورت دهید، با این کار هیچ اتفاق بدتری برایتان در طول روز نخواهد افتاد» به زبان ساده، روزتان را با انجام دادن کاری شروع کنید که به هیچ عنوان دوست ندارید و در انجام آن تعلل می‌کنید. با این کار، مطمئن خواهید بود که روزتان راحت‌تر خواهد بود چرا که بدترین و استرس زا ترین کار در لیست کارهایتان را از لیست حذف کرده‌اید. قورباغه در واقع اشاره به بزرگترین و مهم ترین کاری است که باید انجام دهید.
خلاصه کتاب قورباقه ات را قورت بده در طول این کتاب، برایان تریسی تلاش می‌کند تا عادت‌هایی که تحول ایجاد می‌کنند را در خوانندگان ایجاد کند. بر اساس گفته او، زندگی ما جمعی از عادت‌های ماست.
اما چرا کارها عقب می افتند؟ اهمال‌کاری رفتاری است که در عصر تکنولوژی کاملا رایج شده است. کارهایی که مدت‌ هاست می‌خواهیم آن‌ها را انجام دهیم و معمولا قرار است از «شنبه» سراغشان برویم اما آ..

این مقاله از روی نسخه اصلی و انگلیسی کتاب قورباغه ات را قورت بده خلاصه برداری شده است!

مفهوم اصلی کتاب حول عنوان آن یعنی «قورباغه ات را قورت بده» است. این عنوان از نقل قول مشهور مارک تواین گرفته شده است. «هر روز صبح یک قورباغه زنده را قورت دهید، با این کار هیچ اتفاق بدتری برایتان در طول روز نخواهد افتاد» به زبان ساده، روزتان را با انجام دادن کاری شروع کنید که به هیچ عنوان دوست ندارید و در انجام آن تعلل می‌کنید. با این کار، مطمئن خواهید بود که روزتان راحت‌تر خواهد بود چرا که بدترین و استرس زا ترین کار در لیست کارهایتان را از لیست حذف کرده‌اید. قورباغه در واقع اشاره به بزرگترین و مهم ترین کاری است که باید انجام دهید.

خلاصه کتاب قورباقه ات را قورت بده

در طول این کتاب، برایان تریسی تلاش می‌کند تا عادت‌هایی که تحول ایجاد می‌کنند را در خوانندگان ایجاد کند. بر اساس گفته او، زندگی ما جمعی از عادت‌های ماست.

اما چرا کارها عقب می افتند؟

اهمال‌کاری رفتاری است که در عصر تکنولوژی کاملا رایج شده است. کارهایی که مدت‌ هاست می‌خواهیم آن‌ها را انجام دهیم و معمولا قرار است از «شنبه» سراغشان برویم اما آن شنبه موعود هیچ‌وقت نمی‌‌رسد. مقاله‌های نیمه ‌کاره، پروژه‌های تحصیلی و کاری، شروع رژیم غذایی، شروع خواندن کتاب جدید و هزاران کار دیگر که می‌دانیم عقب افتادنشان به نفع ما نیست اما از طرفی حوصله انجام دادن یا تمام کردن آن‌ها را نداریم، بنابراین آن‌ها را پشت گوش می‌اندازیم. مهم ‌ترین دلیل به تأخیر انداختن ان کار مهم، و انگیزه نداشتن برای انجامش، این است که درست نمی‌دانیم قرار است با انجامش چه چیزی به دست آوریم. احتمالاً برای همین است که شفاف ‌سازی مهم ‌ترین مفهوم در بازدهی شخصی محسوب می‌شود.

خلاصه کتاب قورباغه ات را قورت بده

کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی گلچینی از ایده‌ها و روش‌های حوزه بهره وری شخصی و مدیریت زمان از اشخاص صاحب نظر است. برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه ات را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. این کتاب با ارائه راهکارهای مختلف غلبه بر تعلل، تکنیک‌های عملی برای پیشرفت ارائه می‌دهد. برایان تریسی همانند بسیاری از دیگر متخصصان مدیریت زمان اهمیت به روی کاغذ آوردن کارها و قدرت این کار در برنامه ریزی و هدف گذاری را بیان می‌کند. اگرچه در طول کتاب درباره تکنیک‌های مختلفی صحبت شده است، تاکید اصلی روی نوشتن است. در زیر مهم ترین مفاهیم این ۲۱ اصل مذکور در کتاب را مرور خواهیم کرد:

۲۱ مفهوم مهم کتاب قورباغه ات را قورت بده:

۱- مشخص بودن و روشن بودن هدف یک شرط اساسی است. روشن نبودن هدف تنها سردرگمی به همراه دارد و هرچه اهداف شفاف تر باشند، سرعت دستیابی به آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. وقتی رفتاری را به وضوح برای خود تعریف می‌کنید، انگیزه شما برای انجام آن هم بالاتر خواهد بود.

۲- هر دقیقه برنامه ریزی معادل ۵ الی ۱۰ دقیقه صرفه جویی در زمان انجام کار است. لذا همیشه از قبل برنامه ریزی داشته باشید، چرا که این برنامه ریزی مانع عملکرد ضعیف می‌شود.

۳- ۸۰% از نتایجی که شما به دست می‌آورید نتیجه ۲۰% از فعالیت‌های شماست. این جمله به “اصل پارتو” معروف است. به بیان این دیگر این قانون دو دسته از فعالیت‌ها یعنی “اقلیت بسیار مهم” و “اکثریت کم اهمیت” را از هم جدا می‌کند.

۴- قبل از شروع، لیستی از کارهایتان تهیه کنید و سپس آن‌ها را از نظر ارزش وضرورت اولویت بندی کنید. قبل از انجام هرکاری، عادت شروع مهم ترین کار را در خود به وجود آورید. این رمز موفقیت است.

۵- قبل از شروع انجام کاری مقدمات لازم برای ان را فراهم کنید تا از عملکرد ضعیف جلوگیری شود. یکی از تکنیک‌های غلبه بر تنبلی این است که قبل از شروع هر کاری همه چیز را آماده کنید.

۶- هرچقدر هم در انجام کاری توانا باشید، دانش شما در حال کهنه شدن است.درواقع اگر در حال پیشرفت نیستید، پس در حال بدتر شدن هستید.

۷- میزان کارایی شما هرچه باشد، توانایی‌های بالقوه شما بیشتر از آن است که تا کنون به فعل درآمده است.

۸- تمام افکار خود را رویکاری که دارید انجام می‌دهید متمرکز کنید. پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی‌سوزانند. اهداف اصلی هم چون کارکردهای حیاتی بدن هستند.

۹- از توجیه نقاط ضغفتان خودداری کنید، آن‌ها را مشخص کنید و برای بهبود آن‌ها برنامه ریزی کنید. به جای تمرکزبر مشکلات به دنبال راه حل بگردید.

۱۰- محدودیت‌ها و یا عوامل بازدارنده درونی و بیرونی خود را مشخص کنید و تمرکز خود را روی حذف آن‌ها قرار دهید. عواملی که مانع رسیدن شما به موفقیت می‌شود را از خود دور کنید.

۱۱- طی کردن راهی که هزاران فرسنگ است با برداشتن یک قدم آغاز می‌شود. یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید یک متر یک متر سخت ولی یک سانتی متر یک سانتی متر آسان است.

۱۲- هیچ کس از راه نمی‌رسد تا به شما انگیزه بدهد، هیچ کس نجات دهنده شما نیست، جز خود شما! افراد موفق همواره برای بالاتر بردن کارایی خود، خود را تحت فشار می‌گذارند و این دقیقا تفاوت آن‌ها با افراد ناموفق است که مدام باید توسط دیگران هدایت و نظارت شوند.

۱۳- کار کردن زیاد گرچه گاهی اوقات ضروری است ولی لزوما منجر به بازدهی و کارایی بالاتر نمی‌شود و حتی در عموم موارد با افزایش زمان کار کردن کارایی نیز کاهش پیدا می‌کند.

۱۴- هرچه انسان خوش بین تری باشید، احساس انگیزه شما برای انجام کارها بیشتر می‌شود، بیشتر مشتاق خواهید بود کارها را شروع کنید و به سرانجام برسانید. بالاترین لذت‌ها در شوقی است که انسان را به ماجراجویی وادار می‌کند.

۱۵- قانون تنبلی سازنده را از یاد نبرید! ضروری است که در انجام برخی کارها تنبلی کنید، این‌ها همان کارهایی هستند که کم ارزش اند. استفاده بهتر و درست تر از وقت و این که بدانید زمان ارزشمند خود را به چه کاری اختصاص دهید تا بالاترین اثربخشی را داشته باشد از مهم ترین مهارت‌هایی است که باید به دست آورید.

۱۶- روزتان را با سخت ‌ترین کار آغاز کنید. کاری که می‌توانید بزرگ ترین تأثیررا بر خودتان و حرفه‌ تان بگذارد. این کاری است که اغلب مردم خلاف آن را انجام می‌دهند.

۱۷- زمانی بهتر از اکنون وجود ندارد. اهل عمل باشید و شروع کنید، ابزارها و امکانات بهتر را در طی مسیر رقم بزنید.گرچه در ابتدای حرکت انرژی زیادی صرف غلبه بر سکون می‌شود ولی در ادامه انرژی کمتی برای ادامه نیاز خواهید داشت، این اصل به “اینرسی حرکت” معروف است. زمان به هر حال می‌گذرد، این شما هستید که باید بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

۱۸- راز قدرت واقعی در این است که با تمرین کردن مداوم یاد بگیرید کهچطور توانایی‌های خود را هدر ندهید. انسان‌های موفق کسانی هستند که دریافتند چه کاری را خوب انجام می‌دهند و چه کاری بیشترین دگرگونی را در آن‌ها ایجاد می‌کند.

۱۹- در انجام کارهای خود مرحله به مرحله پیش بروید، آهسته و پیوسته. کارهای بزرگ و پیچیده را به مراحل کوچک ‌تر تقسیم کنید و سپس آن‌‌ها را یک به یک انجام دهید.

۲۰- پیامد کارهای خود را در نظر بگیرید، این امر به اولویت بندی نیز کمک می‌کند، مهم ترین کارهای شما آن کارهایی هستند که بیشترین پیامد را برایتان به همراه دارند. پیش بینی درست و دقیق شما از آینده و داشتن یک افق زمانی بلند مدت در برنامه ریزی‌هایتان نشان از تفکر برتر شماست.

۲۱- یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تنبلی، انجام کار بیشتر در زمان کمتر است. هنگامی که قسمتی از کار را تمام می‌کنید، انگیزه شما برای ادامه دادن قسمت بعدی بالاتر می‌رود.

خلاصه کتاب قورباغه ات را قورت بده

چرا باید کتاب را بخوانیم؟

اگر شما هم مثل بیشتر مردم این دوره و زمانه باشید حتماً با زیادی کارها و کمبود وقت مواجه هستید. ممکن است نتوانید تمام کارهایتان را انجام بدهید. شما هیچ وقت نمی‌توانید از کارها پیشی بگیرید و همیشه در مورد بعضی از کارها و شاید در مورد بیشتر کارها از برنامه عقب می‌افتید. عصر حاضر برای زندگی کردن دوران فوق العاده ای است. در هیچ بازه زمانی تا این حد امکانات و فرصت‌های گوناگون برای دست یابی به بیشترین اهداف وجود نداشته است. شاید در هیچ دورانی از تاریخ بشر به این اندازه انتخاب‌های گوناگون در پیش روی انسان نبوده است. با وجود اینکه اغلب ما به این دوراه، با عینک بدبینی نگاه می‌کنیم. در واقع آنقدر کارهای خوب و جالب برای انجام دادن وجود دارد که شاید بشود گفت توانایی تصمیم گیری و انتخاب از میان آن‌ها عامل تعیین کننده موفقیت شما در زندگی است. به این ترتیب تعیین مهم ‌ترین کارهایی که باید شروع کرده و سریعاً به اتمام برسانید به احتمال زیاد نقش بسیار مهمی در موفقیت شما خواهد داشت. توانایی شما برای مدیریت زمان به شدت مهم است. یکی از کارهایی که می‌تواند فرق بین شما و افراد ناموفق باشد.

زمان، منبعی ضروری و غیر قابل جایگزین است. زمان بدون شک ارزشمندترین دارایی شماست. شما هرگز نمی‌توانید آن را پس انداز یا بازیافت کنید. هر چه بهتر از زمان خود استفاده کنید، در نهایت موفق ‌تر خواهید بود و پاداش‌های بزرگ تری دریافت می‌کنید. عمل گرایی بارز ترین رفتار افراد موفق است، آن‌ها خود را موظف می‌دانند تا زمان اتمام کار بدون آن که ذهنشان منحرف شود به انجام کار ادامه دهند. میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می‌تواند همه نیروهای خود را در یک کانال واحد بریزد. نخستین قانون موفقیت تمرکز است. یعنی همه نیروهای خود را روی یک نقطه متمرکز کنید، مستقیماً به سراغ همان نقطه بروید و به چپ و راست منحرف نشوید. زبان کتاب ساده بوده و قابل فهم نوشته شده است. اگرچه روش های ارائه شده در آن با مدارک علمی و تحقیقاتی همراه نیست، اما از آنجایی که از تجربه های شخصی نویسنده ناشی می‌شوند، معتبر تلقی می‌گردند.

راهکار عملی کتاب

نویسنده پیشنهاد می‌کند که برای تمرکز و نیز توجه به کارهایی که آن‌ها را مهم تلقی می‌کند سه فاکتور زیر باید استفاده شود:

تصمیم، انضباط و اراده. تصمیم به این که عادت پایان رساندن کارها را در خود تمرین کنیم، انضباظ و نظم در تمرین ایجاد این عادت در خود، آن قدر که در نهایت به این مهارت تسلط پیدا کرده باشیم و اراده برای تقویت این اصول در درون خود.

نویسنده کتاب کیست؟

خلاصه کتاب قورباغه ات را قورت بده

برایان تریسی یکی از مشهورترین سخنرانان دنیاست. او علاوه بر نظریه‌ها و سخنرانی‌های خود، نویسنده ماهری هم هست و کتاب‌هایش میلیون‌ها نسخه به فروش رفته ‌اند. برایان تریسی از جمله افراد موفق و تاثیرگذاری است که به واسطه‌ ی تجارب و سختی‌هایی که در سال‌های زندگی خود به دست آورده بر موفقیت افراد و کسب‌ و کار شرکت‌های بزرگ تاثیر به‌ سزایی داشته است. او بر چند زبان از جمله فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی مسلط است و توانسته در کشورهای مختلف از جمله ایران همایش و سمینارهای متعدد برای مشاوره در زمینه‌ ی مدیریت، فروش و استراتژی کسب‌ و کار برگزار کند. برایان تریسی در ایران با کتاب «قورباغه ‌ات را قورت بده» شهرت پیدا کرد؛ اما کتاب‌های بسیار کامل ‌تر و کاربردی ‌تری هم نوشته است. او به چهار زبان مختلف مسلط است و یک پیام ساده دارد:

«من اعتقاد دارم از طریق یادگیری و استفاده از توانایی‌هایتان، از پس هر مسئله ‌ای در زندگی بر می‌آیید، بر هر مانعی غلبه می‌کنید و به هر هدفی دست پیدا می‌کنید». از جمله کتاب‌های پر فروش او می‌توانیم به «قورباغه ات را قورت بده»، «کمک به خویشتن»، «قدرت جذبه»، «جادوی انگیزش»، «مدیریت زمان»، «قدرت بیان»، «قدرت برنامه‌ریزی»، «مدیریت بحران» و «کانون تمرکز» اشاره کنیم. برایان تریسی معتقد است هر انسانی استعدادهای شکوفا نشده ای دارد که اگر استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی که افراد موفق قبل از او، آن مسیرها را طی کرده اند به کار ببندد می‌تواند آن‌ها را بالفعل کند. او خود و بسیاری دیگر را از طریق همین تفکر به موفقیت رسانده است.

The post خلاصه کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.