کد خبر : 108262
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 12:20

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مقاومت سرنوشت‌ساز بیت کوین و ترس در بازار شیبا اینو

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مقاومت سرنوشت‌ساز بیت کوین و ترس در بازار شیبا اینو

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مقاومت سرنوشت‌ساز بیت کوین و ترس در بازار شیبا اینوقیمت بیت کوین و اغلب آلت‌ کوین‌های اصلیِ بازار پس از برخورد به مقاومت‌های بالاسری خود به سمت پایین چرخش کرده‌اند که این امر نشان از منفی‌شدن احساسات بازار در کوتاه مدت دارد.
قیمت بیت کوین همچنان در زیر سطح روانی ۶۰,۰۰۰ دلار محصور مانده است؛ بر همین اساس می‌توان گفت که این سطوح موجب جذب خرس‌ها به بازار و ذخیره سود معامله‌گران می‌شود. اما آیا نزول فعلی قیمت می‌تواند آخرین ریزش قبل از ادامه روند صعودی باشد یا تنها آغازی برای اصلاح عمیق‌تر قیمت خواهد بود؟ با بررسی نمودار ده ارز برتر این هفتهٔ بازار برای یافتن پاسخی برای این پرسش تلاش خواهیم کرد.
تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوینقیمت بیت کوین روز جمعه روند احیای خود را از ۵۵,۶۰۰ دلار شروع کرد و روز شنبه به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه در ۶۰,۳۵۰ دلار رسید. این در حالی بود که خریداران موفق به عبور از این سد قیمتی نشدند. این موضوع بیانگر آن است که فروشندگان به‌دنبال آن هستند که این میانگین متحرک را به یک سطح مقاومتی تبدیل کنند.
نمودار قیمت بیت کوین ..

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مقاومت سرنوشت‌ساز بیت کوین و ترس در بازار شیبا اینو

قیمت بیت کوین و اغلب آلت‌ کوین‌های اصلیِ بازار پس از برخورد به مقاومت‌های بالاسری خود به سمت پایین چرخش کرده‌اند که این امر نشان از منفی‌شدن احساسات بازار در کوتاه مدت دارد.

قیمت بیت کوین همچنان در زیر سطح روانی ۶۰,۰۰۰ دلار محصور مانده است؛ بر همین اساس می‌توان گفت که این سطوح موجب جذب خرس‌ها به بازار و ذخیره سود معامله‌گران می‌شود. اما آیا نزول فعلی قیمت می‌تواند آخرین ریزش قبل از ادامه روند صعودی باشد یا تنها آغازی برای اصلاح عمیق‌تر قیمت خواهد بود؟ با بررسی نمودار ده ارز برتر این هفتهٔ بازار برای یافتن پاسخی برای این پرسش تلاش خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین روز جمعه روند احیای خود را از ۵۵,۶۰۰ دلار شروع کرد و روز شنبه به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه در ۶۰,۳۵۰ دلار رسید. این در حالی بود که خریداران موفق به عبور از این سد قیمتی نشدند. این موضوع بیانگر آن است که فروشندگان به‌دنبال آن هستند که این میانگین متحرک را به یک سطح مقاومتی تبدیل کنند.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

میانگین‌های متحرک فاصله زیادی با تشکیل یک تقاطع نزولی ندارند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی است که نشان می‌دهد راه سقوط هموارتر از مسیر صعود است.

اگر قیمت سقوط کند و به زیر ۵۵,۶۰۰ دلار برسد، می‌توان گفت که باید منتظر اصلاح شدیدتر تا ناحیه حمایتی ۵۲,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلار باشیم.

در صورتی که قیمت از سطح فعلی جهش کند و به بالای خط روند نزولی برسد، سناریوی نزولی اعتبارش را از دست می‌دهد. در این صورت ممکن است شاهد صعود به ناحیه مقاومتی ۶۷,۰۰۰ تا ۶۹,۰۰۰ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۶۰,۳۵۰ – ۶۷,۰۰۰ – ۶۹,۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۵۵,۶۰۰ – ۵۲,۰۰۰ – ۵۰,۰۰۰

همچنین بخوانید: بازبینی در تریدها؛ چگونه دیگر در معامله اشتباه نکنیم؟

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم روز شنبه از کف ۳,۹۵۶ دلار یک رالی احیا را آغاز کرد و روز شنبه به بالای میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در ۴,۳۶۴ دلار رسید. این در حالی بود که خریداران موفق به تثبیت در سطوح بالاتر نشدند. فروشندگان یک روز بعد قیمت را بار دیگر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند.

نمودار قیمت اتریوم (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

اتریوم دیروز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴,۲۴۰ دلار رسید ولی سایه بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که خریداران در حال دفاع از این سطح هستند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۴,۴۵۱ دلار برسانند، احتمال رالی تا فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۴,۵۱۹.۷۸ دلار وجود دارد. مقصد احتمالی بعدی فیبوناچی ۷۸.۶ درصدی در ۴,۶۷۲.۹۳ دلار خواهد بود.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند، فروشندگان بار دیگر تلاش خواهند کرد اتریوم را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، موفقیت آنها می‌تواند باعث سقوط تا ۳,۹۵۶.۴۴ دلار شود. بسته‌شدن قیمت زیر این سطح الگوی سروشانه را تکمیل می‌کند. در این حالت، ممکن است شاهد کاهش تا ۳,۴۰۰ دلار و پس از آن تا هدف الگو در ۳,۰۴۶ دلار باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۴,۴۵۱ – ۴,۵۱۹.۷۸ – ۴,۶۷۲.۹۳
  • حمایت‌ها: ۴,۲۴۰ – ۳,۹۵۶.۴۴ – ۳,۴۰۰ – ۳,۰۴۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین روز جمعه از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۵۲۶ دلار احیا شد ولی خریداران موفق نشدند این جهش را تا بالای فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۶۰۲.۴ دلار حفظ کنند.

نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

فروشندگان دیروز بایننس کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۵۸۵ دلار رساندند. اگر قیمت زیر این میانگین متحرک تثبیت شود، فروشندگان یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا بایننس کوین را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. موفقیت آنها می‌تواند باعث سقوط بیشتر تا ۴۸۴.۴ دلار شود.

در طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی احیا شود و به بالای ۶۰۵.۲ دلار برسد، بیانگر آن است که خریداران بار دیگر به بازار بازگشته‌اند. این اتفاق می‌تواند به رالی تا ناحیه مقاومتی ۶۵۹.۵ تا ۶۶۹.۳ دلار بینجامد.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صاف شده است و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده میانی است؛ این یعنی نمی‌توان گفت که کفه ترازو به‌سمت کدام گروه از معامله‌گران سنگینی می‌کند.

  • مقاومت‌ها: ۶۰۲.۴ – ۶۰۵.۲ – ۶۵۹.۵ – ۶۶۹.۳
  • حمایت‌ها: ۵۸۵ – ۵۲۶ – ۴۸۴.۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

قیمت سولانا روز یکشنبه از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۹۸ دلار احیا شد و به مقاومت سنگینی در خط روند نزولی رسید؛ این موضوع بیانگر آن است که فروشندگان همچنان در رالی‌ها ارزهای خود را می‌فروشند.

نمودار قیمت سولانا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

نوسانات قیمت سولانا در روزهای اخیر باعث شکل‌گیری یک الگوی مثلث متقارن شده است که نشان می‌دهد بین عرضه و تقاضا توازن برقرار است. در صورت شکسته‌شدن خط مقاومت الگوی مثلث، می‌توان گفت که برتری خریداران در بازار بیشتر از فروشندگان است. این اتفاق می‌تواند باعث رسیدن سولانا به اوج تاریخی در ۲۵۹.۹ دلاری شود.

در سوی دیگر، اگر قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۲۲ دلار تثبیت شود، احتمال کاهش تا خط حمایت مثلث وجود خواهد داشت. در این صورت فروشندگان تلاش خواهند کرد تا این ارز دیجیتال را به زیر این حمایت برسانند تا دست بالاتر در بازار را داشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد هدف احتمالی بعدی ۱۵۳ دلار خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۲۵۹.۹
  • حمایت‌ها: ۲۲۲ – ۱۵۳

همچنین بخوانید: اندازه پوزیشن در ترید؛ در هر معامله چقدر سرمایه وارد کنیم؟

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو روز شنبه از ۱.۸۷ دلار جهش کرد ولی خریداران نتوانستند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۹۵ دلار برسانند. این موضوع بیانگر آن است که احساسات حاکم بر بازار همچنان منفی است و معامله‌گران در رالی‌ها به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، کاردانوهای خود را می‌فروشند.

نمودار قیمت کاردانو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

روز یکشنبه قیمت به زیر ۱.۸۷ دلار بازگشت. در حال حاضر فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به زیر ۱.۷ دلار برسانند. موفقیت آنها در انجام این کار می‌تواند فشار فروش را تقویت کند. بیشترشدن این فشار می‌تواند کاهش تا ۱.۵ دلار را تسریع کند.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی احیا شود و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، هدف بعدی خط روند نزولی خواهد بود. بسته‌شدن قیمت کاردانو در بالای این خط روند را می‌توان نشانه‌ای از پایان بازه اصلاح در نظر گرفت.

  • مقاومت‌ها: ۱.۹۵
  • حمایت‌ها: ۱.۷ – ۱.۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل روز جمعه از حمایت ۱ دلاری احیا شد. خریداران نتوانستند این احیا را تا ۱.۱ دلار حفظ کنند که نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر کاهش پیدا می‌کند.

نمودار قیمت ریپل (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۲ دلار و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی نشان می‌دهد که دست بالاتر از آن فروشندگان است. اگر قیمت به پایین ۱ دلار برسد، احتمال تشدید فشار نزولی و سقوط به ۰.۸۵ دلار بیشتر می‌شود.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی احیا شود و به بالای میانگین‌های متحرک برسد، بیانگر آن است که خریداران به‌شکلی تهاجمی در حال دفاع از حمایت ۱ دلاری هستند. در این صورت می‌توان به آغاز روند صعودی به‌سمت ۱.۲۴ دلار امیدوار بود.

  • مقاومت‌ها: ۱.۲۴
  • حمایت‌ها: ۱ – ۰.۸۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات روز شنبه از خط روند صعودی احیا شد ولی در حال حاضر شاهد مقاومت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴۲.۹۶ دلار هستیم. این موضوع بیانگر آن است که فروشندگان به‌دنبال تبدیل میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به یک مقاومت هستند.

نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

میانگین‌های متحرک فاصله چندانی با تشکیل یک تقاطع نزولی ندارند و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده منفی است که نشان می‌دهد قدرت فروشندگان در بازار بیشتر است. اگر قیمت زیر خط روند صعودی بسته شود می‌توان گفت که ابتدا به ۳۲ و سپس به ۲۹ دلار کاهش خواهد یافت.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی احیا شود و در بالای میانگین‌های متحرک بسته شود، بیانگر آن است که خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند. در این صورت ممکن است ناحیه مقاومتی در ۴۷.۸۳ تا ۴۹.۷۸ دلار شکسته شود و قیمت به بالای این محدوده برسد.

مقاومت‌ها: ۴۲.۹۶ – ۴۷.۸۳ – ۴۹.۷۸
حمایت‌ها: ۳۲ – ۲۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اولنچ

سایه بلند کندل روز یکشنبه نشان می‌دهد که معامله‌گران در نزدیکی فیبوناچی ۲۰۰ درصدی در ۱۴۶.۱۸ اقدام به برداشت سودهای خود از بازار کرده‌اند. سطوح پایین‌تر باعث جذب خریداران شده است و آنها از دیروز به‌دنبال از سرگیری روند صعودی هستند.

نمودار قیمت اولنچ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

خریداران می‌بایست قیمت اولنچ را در بالای ۱۴۷ دلار تثبیت کنند تا بتوان گفت که روند صعودی از سر گرفته شده است. در این صورت احتمال رالی به فیبوناچی ۲۶۱.۸ درصدی وجود دارد. این سطح فیبوناچی در ۱۷۵.۵۸ دلار است.

در عین حال که شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۰۰ دلار نشان می‌دهد خریداران قدرت بیشتری در بازار دارند، شاخص قدرت نسبی در محدوده ۸۱ است؛ این یعنی در کوتاه‌مدت احتمال اصلاح و کاهش قیمت وجود دارد.

اگر قیمت از ۱۴۷ دلار اصلاح شود، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است به‌دنبال خروج از بازار باشند. این اتفاق می‌تواند به سقوط تا ۱۲۳ دلار منجر شود. شکسته‌شدن این حمایت نشانه‌ای از اصلاح عمیق‌تر به ۱۱۰ دلار و پس از آن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۱۴۷ – ۱۷۵.۵۸
  • حمایت‌ها: ۱۲۳ – ۱۱۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین روز جمعه از حمایت ۰.۲۱ دلاری احیا شد. این احیا در ۰.۲۳ دلار متوقف شد. چنین رالی احیای ضعیفی نشان می‌دهد که خبری از تقاضا در سطوح پایین‌تر نیست.

نمودار قیمت دوج کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۴ دلار و قرارگیری شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی نشان می‌دهد که فروشندگان قدرت بیشتری در بازار دوج کوین دارند. اگر فروشندگان قیمت را به زیر ۰.۲۱ دلار برسانند، احتمال کاهش بیشتر تا حمایت پراهمیت ۰.۱۹ دلار وجود دارد.

در سوی دیگر، اگر قیمت دوج کوین از سطح فعلی احیا شود، ممکن است خط روند نزولی جهش کند. در این صورت خریداران می‌بایست قیمت را در بالای این مقاومت تثبیت کنند تا بتوان گفت روند اصلاحی به پایان رسیده است.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۴
  • حمایت‌ها: ۰.۲۱ – ۰.۱۹

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو روز شنبه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۰۰۰۰۴۹ دلار سقوط کرد؛ این موضوع بیانگر آن است که احساسات حاکم بر بازار منفی شده است و حالا معامله‌گران در هر جهش به مقاومت‌ها، ارزهای خود را می‌فروشند.

نمودار قیمت شیبا اینو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیلک کنید)

فروشندگان در حال حاضر سعی می‌کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۰۰۰۰۴۳ دلار و فیبوناچی ۷۸.۶ درصدی در ۰.۰۰۰۰۲۷ دلار برسانند. در صورت موفقیت آنها، ممکن است شاهد سقوط به ۰.۰۰۰۰۲۷ دلار باشیم؛ این یعنی اصلاحی ۱۰۰ درصدی از جهش قبلی.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی نزولی دارد و شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی است که نشان می‌دهد فروشندگان دست بالاتری در بازار دارند. در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی احیا شود، خریداران تلاش خواهند کرد تا شیبا اینو را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای از خیز خریداران برای حرکت به‌سمت ۰.۰۰۰۰۵۷ دلار باشد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۰۰۰۰۴۹ – ۰.۰۰۰۰۵۷
  • حمایت‌ها: ۰.۰۰۰۰۴۳ – ۰.۰۰۰۰۲۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ مقاومت سرنوشت‌ساز بیت کوین و ترس در بازار شیبا اینو

در این باره بیشتر بخوانید

  • درخشش لونا و بازگشت تزوس؛ ۵ ارز دیجیتال برتر هفته از نگاه تحلیل‌گران
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ
  • آیا نوسان قیمت بیت کوین به رشد شدید آلت کوین‌ها منجر می‌شود؟
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.