کد خبر : 197399
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 8:00

بازار خونین رمزارزها و صف معامله‌گران برای خرید!

بازار خونین رمزارزها و صف معامله‌گران برای خرید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه در روزهای اخیر، انتشار اخبار مربوط به افزایش ۸٫۶ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نسبت به سال قبل، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد و روند نزولی آنها تشدیدتر شد. به گزارش سایت کوین تلگراف، در این میان، احساسات نزولی عمومی ناشی از وضعیت ضعیف اقتصاد کلان و عدم اطمینان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در روزهای اخیر، انتشار اخبار مربوط به افزایش ۸٫۶ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نسبت به سال قبل، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد و روند نزولی آنها تشدیدتر شد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، در این میان، احساسات نزولی عمومی ناشی از وضعیت ضعیف اقتصاد کلان و عدم اطمینان در مورد توانایی فدرال رزرو برای مهار تورم، به شدت بر بازار ارزهای دیجیتال نیز تاثیر گذاشته است. داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش کل بازار رمزارزها با یک سقوط ۸٫۷۶ درصدی نسبت به روز گذشته، به ۱٫۰۹ تریلیون دلار کاهش یافته است.

crypto-traders-are-less-inclined-to-sell
وضعیت قرمز بازار ارزهای دیجیتال.

طبق گزارش‌ها، شاخص ترس و طمع نیز همچنان در وضعیت «ترس شدید» قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگران هستند، اما در عین حال، ظاهراً از فرصت خرید به وجودآمده استفاده می‌کنند و تمایلی به فروش رمزارزهای خود ندارند.

معامله‌گران تمایل کمتری به فروش در سطوح فعلی دارند!

پریمیوم تتر (USDT) در صرافی OKX، تفاوت معاملات همتا به همتا در کشور چین را با ارز دلار آمریکا مقایسه می‌کند. زمانی که تقاضای بیش از حد برای خرید ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، این شاخص بالاتر از وضعیت معقول یا ۱۰۰ درصد قرار می‌گیرد. در مقابل، در بازارهای نزولی که معامله‌گران به سمت تتر هجوم می‌آورند، این شاخص یک سقوط ۴ درصدی یا بیشتر را تجربه می‌کند.

crypto-traders-are-less-inclined-to-sell
شاخص پریمیوم تتر.

در تاریخ ۳۱ می، شاخص تتر در بازارهای همتا به همتا آسیایی یک افت ۴ درصدی را تجربه کرد که نشان‌دهنده فشار فروش شدید از سوی معامله‌گران خرد بود. با این حال، وضعیت این شاخص در روزهای اخیر و همزمان با سقوط ارزش کل بازار رمزارزها، بهبود یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران تمایل به خرید در کف دارند.

معامله‌گران اهرم بیشتری برای خرید تقاضا می‌کنند!

قراردادهای دائمی که تحت عنوان معاملات معکوس (Inverse swaps) نیز شناخته می‌شوند، دارای فاندینگ ریت هستند که معمولاً هر ۸ ساعت یک بار اعمال می‌شود. صرافی‌ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارزی استفاده می‌کنند.

فاندینگ ریت مثبت نشان می‌دهد که خریداران، لوریج (اهرم) بیشتری می‌خواهند. وضعیت معکوس زمانی مشاهده می‌شود که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز داشته باشند که در این صورت، فاندینگ ریت منفی می‌شود.

crypto-traders-are-less-inclined-to-sell
فاندینگ ریت معاملات آتی در ۱۰ ژوئن.

با توجه به شکل بالا، فاندیت ریت معاملات آتی رمزارزهای برتر از جمله بیت کوین و اتریوم نیز مثبت (صعودی) شده که نشان‌دهنده اشتهای رو به رشد معامله‌گران برای موقعیت‌های خرید اهرمی است.

هر بازیابی به تثبیت داده‌های کلان اقتصادی بستگی دارد!

با توجه به شاخص‌های بازار مشتقه، می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاران تمایل کمتری به شورت کردن موقعیت‌های خود در سطوح فعلی دارند. به گفته تحلیلگران، اگر بازارهای سنتی و سناریوی اقتصاد کلان بدتر نشوند، بازار کریپتو به‌زودی ممکن است شاهد حرکات مثبتی باشد.

نوشته بازار خونین رمزارزها و صف معامله‌گران برای خرید! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.