کد خبر : 197423
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 15:29

اهمیت آموزش هنری مانند نقاشی کردن و ساخت کاردستی در پرورش کودکان

اهمیت آموزش هنری مانند نقاشی کردن و ساخت کاردستی در پرورش کودکان

نقاشی کردن و ساخت کاردستی از فعالیت های کلاسی و آموزش هنری محسوب می شوند که در رشد ذهن کودکان تاثیر بسیاری می گذارد. آموزش هنر به کودکان باعث می شود آنها در کنار سرگرمی، ایده ها و استعدادهای خود را شکوفا کنند و از دیدن نتیجه آن لذت ببرند. در فراز و نشیب های

نقاشی کردن و ساخت کاردستی از فعالیت های کلاسی و آموزش هنری محسوب می شوند که در رشد ذهن کودکان تاثیر بسیاری می گذارد. آموزش هنر به کودکان باعث می شود آنها در کنار سرگرمی، ایده ها و استعدادهای خود را شکوفا کنند و از دیدن نتیجه آن لذت ببرند.

در فراز و نشیب های دوران کودکی ، شما قطعاً به عنوان والدین هر کاری انجام میدهید تا به فرزندتان کمک کنید با عزت نفس زندگی کند. شما دستاوردهای او را تقدیر می کنید مثلاً آفرین تو بند کفشت را بستی چه خوب که آن کتاب را تمام کردی تو تختت را مرتب کردی شما میتوانید او را تشویق کنید و به او کمک کنید تا با بچه هایی که علایق مشابهی با آنها دارد دوست شود همچنین اورا برای فعالیتهای بعد از مدرسه ثبت نام کنید تا از نظر فیزیکی و پر تحرک باشد می توانید او را در کلاسهای موسیقی یا نقاشی یا تئاتر ثبت نام کنید و به دیدن نقش آفرینی او مشغول شوید همه این کارها برای فرزندتان عالی و ضروری است.

اما آیا میدانستید که انجام هر فعالیتی به خصوص فعالیتهای مرتبط با هنر برای فرزندتان بیش از اینکه موجب سرگرمی او شود اهمیت دارد؟ این امر که انجام این فعالیت ها در محیط باعث تقویت تصویر کودک می شود ثابت شده است.

حال چه در یک محیط فردی و چه به عنوان بخشی از یک گروه، آموزش هنر باعث افزایش اعتماد به نفس کودک میشود. مطالعات نشان دادند که وقتی کودکان در فعالیت های هنری با همسالان خود شرکت می کنند بازخوردی که به یکدیگر می دهند علاوه بر کمک به یادگیری پذیرش انتقاد و تحسین دیگران باعث ایجاد احترام به خود می شود. البته علاوه بر این راههای دیگری برای بهبود اعتماد به نفس وجود دارد، در ادامه به پنج روش دیگر که در آن هنر به کودک شما کمک می کند تا در مسیر انجام و رسیدن به آن نسبت به خود احساس بهتری پیدا می کند، می پردازیم.

آموزش هنری به فرزند شما احساس غرور را القا می کنند. وقتی فرزندتان قلب و روح خود را در یک پروژه هنری به کار می گیرد و ساعت ها روی آن کار میکند کند و برای بهتر شدن و زیباتر شدن کار تلاش می کند پس از تکمیل آن احساس موفقیت زیادی خواهد کرد هنر به ما این امکان را می دهد بیشتر یاد بگیریم خلق کنیم و با روش های غیر منتظره موفق شویم در انجام کارهای هنری کودکان تنها قدردان کار یکدیگر میشوند بلکه وقتی در تلاش برای به ثمر رساندن بینش شخصی خود هستند علاوه بر انعکاس مهارت های خود توانایی های خود را توسعه می دهند.

اهمیت آموزش هنری مانند نقاشی کردن و ساخت کاردستی در پرورش کودکان

هنر به کودک شما کمک می کند تا در زندگی واقعی مهارت های خود را افزایش دهند. حال بسته به فعالیت هنری خواستی که فرزندتان انتخاب می کند تا در آن شرکت کند خواه موسیقی نقاشی بازیگری باشد مطمئنم مهارتهای محمد دنیای واقعی از جمله تفکر انتقادی اخلاق ، هماهنگی دست و چشم ، مهارت های حرکتی و اجتماعی را یاد می‌گیرد. مهارت‌هایی مانند نوبت گرفتن اشتراک گذاری و مذاکره کانتر می گوید طبق تجربه من دانش آموزان از طریق هنر با یک موضوع ارتباط شخصی برقرار می کند و در نتیجه تفکر خود را از طریق واکنشی خلاقانه تر و عمیق تر بیان می کند علاوه بر این دانش آموزان زمانی که فرصتی جهت خلق یک اثر هنری به آنها داده میشود ، پشتکار و تفکر عمیق تری را صرف حله خلاقانه مسئله می کنند.

همچنین هنر منجر به نمرات بالاتر آزمون در کلاس درس می شود. زمانی که کودک در کلاس درس احساس اعتماد به نفس کند، عزت نفس افزایش می یابد. مهارت های آموخته شده از مطالعه هنر از جمله تمرکز و فداکاری، بر ارزش های کلاس درس و نمرات آزمون تأثیر مثبتی می گذارد. در واقع، نظرسنجی هریس در سال 2005 نشان داد که 93 درصد از آمریکایی ها موافق بودند که هنر برای ارائه آموزش جامع برای کودکان حیاتی است. در مطالعه دیگری در سال 2009، داده های 12 ساله برای بررسی طولی آموزشی ملی به منظور بررسی تأثیر آموزش، هنرهای تجسمی و نمایشی بر پیشرفت و ارزش های کودکان جمع آوری شد. این مطالعه نشان داد که دانش‌آموزانی که به شدت درگیر هنر بودند، حتی در گروه‌های اجتماعی-اقتصادی پایین، از همسالان عملکرد بهتری داشتند. به ویژه موسیقی، به کودکان کمک می کند تا مهارت های لازم در کلاس درس، از جمله تفکر انتقادی، حل خلاقانه مسئله، کار گروهی، و ارتباط موثر را به خوبی بهبود بخشند.

اهمیت آموزش هنری مانند نقاشی کردن و ساخت کاردستی در پرورش کودکان

هنرها فرصت های ابراز وجود را افزایش می دهند. یکی دیگر از مزایای آموزش هنر این است که به کودکان راهی برای ابراز وجود، به ویژه در محیط کلاس درس می دهد. وقتی دانش‌آموزان برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند، از اینکه صدا و علایق آنها توسط دیگران شنیده و درد میشود قدردانی می کنند. و این تلاش مشترک باعث اطمینان حس پذیرش آنها می شود و این برای تقویت عزت نفس آنها ضروری است. این باعث می شود تا کودکان اماده فعالیت در زمینه های شغلی در آینده مانند آموزش گرافیک باشند.

هنرها احساس تعلق یا دلبستگی فرد به جامعه را افزایش می دهند. برنامه های هنری اجتماعی به کودک شما کمک می کند تجربیات جدیدی کشف کنند و افراد جدیدی بشناسند. و این حس دلبستگی فرزند شما را تشویق می کند تا در فعالیت های اجتماعی و خلاقانه شرکت کند در حالی که احساس می کند بخشی از یک جامعه بزرگتر است. فرزند شما در مورد اعتماد یاد می گیرد و مهارت های بین فردی و روابط دوستانه را توسعه می دهد.

مطالعه مرتبط با هنر، صرف نظر از هنر، برای ایجاد عزت نفس کودک – چه در استودیو، کلاس درس یا زمین بازی – بسیار مهم است. با فرزندتان صحبت کنید. درباره علایق خلاقانه آنها بیشتر بیاموزید و منابع و فرصت هایی را برای رشد و شکوفایی آنها فراهم کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.