کد خبر : 99972
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1400 - 3:51

افزایش ۵۰ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

افزایش ۵۰ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

بورس تایمز: ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به دهم شهریور، نسبت به هفته گذشته افزایشی بود، در حالی‌که شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن کاهشی شدند. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به دهم شهریور ۱۴۰۰، حاکی از آن است که

بورس تایمز: ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به دهم شهریور، نسبت به هفته گذشته افزایشی بود، در حالی‌که شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن کاهشی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به دهم شهریور ۱۴۰۰، حاکی از آن است که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۵۰ درصد افزایش، از ۴۰۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به ۶۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۴۹ هزار و ۵۴ میلیون سهم در هفته گذشته به ۶۹ هزار و ۷۶۴ میلیون سهم رسید که افرایش ۴۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته خود، روند صعودی را طی کردند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۴۳ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته قبل تجربه کرد و از ۱۴۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال به ۲۱۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته قبل ۱۹ هزار و ۳۶۹ میلیون سهم بود به ۲۶ هزار و ۱۴۲ میلیون سهم در هفته جاری رسید و افزایش ۳۵ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام نیز همانند بازار اول سهام صعودی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به دهم شهریور نسبت به هفته قبل، ۵۷ درصد افزایش یافت و از ۱۶۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال به ۲۶۶ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۴۹ درصد افزایش، از ۲۵ هزار و ۷۶۹ میلیون سهم به ۳۸ هزار و ۴۳۸ میلیون سهم رسید.

بازار بدهی همچون بازارهای دیگر، هفته‌ای سبز را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات این بازار با رشد ۳۸ درصدی از ۱۰ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال در هفته قبل به ۱۵ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱۱ میلیون برگه به ۱۵.۴۵ میلیون برگه رسید که رشدی ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق بررسی های انجام شده، حجم معاملات بازار مشتقه که هفته‎‌های گذشته روندی معکوس داشت، در این هفته نسبت به هفته منتهی به سوم شهریور ماه، سبز رنگ بود. بر این اساس، ارزش معاملات این بازار در هفته قبل ۲۲۸ میلیارد ریال بود که در هفته جاری به ۷۴۲ میلیارد ریال رسید و افزایش ۲۲۵ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با افزایش چشمگیر ۳ هزار و ۸۷۶ درصد، از ۲ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۷۶.۳ میلیون قرارداد در هفته جاری رسید.

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز در هفته منتهی به دهم شهریور در مقایسه با هفته پیش، روندی صعودی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۸۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در هفته قبل به ۱۲۰ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسید و رشد ۴۷.۷۸ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با رشد ۳۰.۴۵ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۳ هزار و ۹۰۴ میلیون یونیت به ۵ هزار و ۹۲ میلیون یونیت رسید.

شاخص کل کاهشی شد

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به دهم شهریور نسبت به هفته قبل افت ۱.۹ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد صعود کرد که کاهش ۲۹ هزار و ۵۲۱ واحدی را نشان می دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته جاری نسبت به هفته قبل روندی کاهشی داشت و با ۰.۲۲ درصد کاهش از ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ واحد به ۴۵۵ هزار و ۳۷۶ واحد رسید و ۹۸۳ واحد کاهش یافت.

*تهیه و تنظیم: محبوبه حاجی زاده

انتشار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.