تاریخ : دوشنبه, ۱ تیر , ۱۴۰۵
0

نحوه اجرای ادغام نمادهای معاملاتی بورس اعلام شد

  • کد خبر : 62753
  • 01 آذر 1399 - 8:51
نحوه اجرای ادغام نمادهای معاملاتی بورس اعلام شد

نحوه اجرای ادغام نمادهای معاملاتی بورس اعلام شدبه گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مدیرعامل شرکت بورس تهران در نامه‌ای به رییس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره چگونگی ادغام نمادهای معاملاتی شرکت بورس اطلاع‌رسانی کرد.
بر اساس این روش، ادغام طی دو مرحله انجام می‌شود و در مرحله نخست، نمادهای معاملاتی کارگزاران و نهادهای مالی ادغام و در یک نماد مورد معامله قرار می گیرد.
در مرحله دوم نیز با اختیار سازمان بورس و رعایت صرفه و صلاح سهامداران ۲۰ درصد از سهام ادغام شده به دسته سایر اشخاص منتقل شده و بقیه سهام نیز به‌تدریج در یک دوره یک‌ساله به دسته سهامداری سایر اشخاص منتقل خواهد شد.
طبق اظهارات مدیرعامل شرکت بورس، در صورتی که به منظور ادغام ۲۰ درصد سهام مورد اشاره در بند ۲، سهام مذکور به بازارگردان منتقل شود انتقال ۲۰ درصد دیگر به دسته سهامداری مورد اشاره مجاز خواهد بود.

نحوه اجرای ادغام نمادهای معاملاتی بورس اعلام شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مدیرعامل شرکت بورس تهران در نامه‌ای به رییس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره چگونگی ادغام نمادهای معاملاتی شرکت بورس اطلاع‌رسانی کرد.

بر اساس این روش، ادغام طی دو مرحله انجام می‌شود و در مرحله نخست، نمادهای معاملاتی کارگزاران و نهادهای مالی ادغام و در یک نماد مورد معامله قرار می گیرد.

در مرحله دوم نیز با اختیار سازمان بورس و رعایت صرفه و صلاح سهامداران ۲۰ درصد از سهام ادغام شده به دسته سایر اشخاص منتقل شده و بقیه سهام نیز به‌تدریج در یک دوره یک‌ساله به دسته سهامداری سایر اشخاص منتقل خواهد شد.

طبق اظهارات مدیرعامل شرکت بورس، در صورتی که به منظور ادغام ۲۰ درصد سهام مورد اشاره در بند ۲، سهام مذکور به بازارگردان منتقل شود انتقال ۲۰ درصد دیگر به دسته سهامداری مورد اشاره مجاز خواهد بود.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه : https://bourstimes.ir/?p=62753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0