کد خبر : 195399
تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 12:41

5 ویژگی که باید در صفحه اصلی وب سایت خود ایجاد کنید

5 ویژگی که باید در صفحه اصلی وب سایت خود ایجاد کنید

صفحه اصلی سایت شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان قبل از اینکه تصمیم بگیرند مشتری شما شوند، آن را می بینند. بنابراین بسیار مهم است که در صفحه اصلی تان بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. همچنین در همین صفحه باید به مشتریان تان دلیلی برای اینکه چرا باید از شما خرید کنند یا از

صفحه اصلی سایت شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان قبل از اینکه تصمیم بگیرند مشتری شما شوند، آن را می بینند.

بنابراین بسیار مهم است که در صفحه اصلی تان بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. همچنین در همین صفحه باید به مشتریان تان دلیلی برای اینکه چرا باید از شما خرید کنند یا از خدمات تان استفاده کنند، بدهید.

علاوه بر این، باید به خاطر داشته باشید که صفحه اصلی شما ممکن است تنها فرصتی باشد که می توانید یک تاثیر اولیه برجسته روی مشتریان تان داشته باشید.

پس حالا که تا حدودی با اهمیت صفحه اصلی سایت آشنا شدید، تا انتهای این مقاله کنار ما باشید  تا شما را با چندین ویژگی که باید در صفحه اصلی خود قرار دهید، آشنا کنیم.

5 ویژگی که باید در صفحه اصلی وب سایت خود ایجاد کنید

1.     نوع جهت یابی سایت

پیمایش یا جهت یابی، به نحوه حرکت و پیدا کردن بازدیدکنندگان در وب سایت شما گفته می شود.

درک این نکته مهم است که اگرچه صفحه اصلی اولین چیزی است که بازدیدکننده آن را می بیند، اما درواقع اکثر مردم به آن زیاد اهمیت نمی دهند. مردم در اصل می خواهند به صفحاتی بروند که پاسخ سوالاتشان را در مورد موضوع موردنظر، ارائه می دهد. بنابراین هدف شما از ایجاد صفحه اصلی، باید این باشد که مخاطب را مجذوب خود کند و در کنار آن به عنوان نقشه ای برای دیگر صفحات وب سایت تان عمل کند.

این مورد تنها با نوع ناوبری مناسب در صفحه اصلی و ایجاد فراخوان های کلیکی، امکان پذیر است. مسیریابی سایت خود را می توانید از طریق تست UX ارزیابی کنید و یا این کار را به تیم طراحی سایت خود بسپارید.

2.     تیتر

وقتی صحبت از متقاعد کردن بازدیدکنندگان به میان می آید، باید به آن ها نشان دهید که ارزش وقت آن ها را دارید. در عرض چند ثانیه اول پس از بازدید از سایت شما، مشتری بالقوه تان باید اطلاعات بسیار خوبی از آنچه کسب و کار شما برای او ارائه دارد، به دست آورد. با داشتن یک تیتر موثر می توانید به این مهم دست پیدا کنید. تیتر ممکن است فقط چند کلمه باشد اما احتمالاً مهم ترین بخش در صفحه اصلی شماست.

تیترها باید واضح و ساده باشند. پیدا کردن یک تیتر خوب که هر بازدیدکننده ای بتواند به راحتی مفهوم آن را درک کند، قطعا بسیار چالش برانگیز است.

پیشنهاد می کنیم اگر نمی توانید خودتان به تنهایی یک تیتر جذاب و در عین حال ساده پیدا کنید، از یک متخصص تولیدمحتوا کمک بگیرید.

3.     لوگوی کسب و کارتان

بدون شک شما هم اهمیت قرار دادن لوگو یا نشان تجاری تان در صفحه اصلی را می دانید. اما با این وجود، قرار دادن لوگو در صفحه اصلی نیز یکی دیگر از چالش های شماست. بسیار مهم است که لوگوی کسب و کارتان را در موقعیتی در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید که واضح و در معرض دید باشد.

اکثر طراحان لوگو را در سمت چپ یا وسط هدر وب سایت شما قرار می دهند. همچنین پیوند دادن لوگو به صفحه اصلی نیز یکی دیگر از مواردی است که بازدیدکنندگان به راحتی می توانند از هر صفحه ای که در آن حضور دارند، با کلیک روی لوگوی شما به صفحه اصلی بازگردند.

برای طراحی سایت فروشگاهی و نحوه لوگوگذاری می توانید از شرکت های معتبر طراحی سایت همچون دیجی تک بهره ببرید.

5 ویژگی که باید در صفحه اصلی وب سایت خود ایجاد کنید

4.     دعوت به اقدام

دعوت مخاطب، بدون شک یکی از مهم ترین عناصر وب سایت شماست.

قطعا هدف اصلی شما داشتن یک صفحه اصلی تشویق کننده برای بازدیدکنندگان است که کالاهای شما را بخرند یا از خدمات شما استفاده کنند. این تشویق را می توان با ایجاد فراخوان هایی جهت اقدام در محلی از صفحه اصلی که کاربر به راحتی به آن دسترسی داشته باشد، فراهم نمود. برای ایجاد این ویژگی، می‌توانید یک یا چند فراخوان برای اقدام را در بالای صفحه اصلی خود قرار دهید. اینجا دقیقا همان جایی است که اغلب بازدیدکنندگان شما در آن حضور دارند.

دقت کنید که دعوت به اقدام باید از لحاظ بصری برای مخاطب قابل توجه باشد. برای جلب توجه، می توانید از رنگ هایی متضاد با رنگ صفحه اصلی وب سایت، استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که یک فراخوان، باید کوتاه، مختصر و قابل اقدام باشد.

هنگامی که یک فراخوان ایجاد می کنید، به یاد داشته باشید که این فراخوان باید بازدیدکنندگان را وادار به انجام عمل موردنظر شما اعم از خرید، ثبت نام و … نماید.

5.     اثبات اجتماعی

یکی از مهم ترین اهداف شما باید جلب اعتماد مشتریان بالقوه باشد.

محصول شما حتی اگر بهترین کالای مربوطه در سطح جهانی باشد، اگر مردم این ادعاهای شما را باور نکنند، کسب و کار شما شکست خواهد خورد.

متأسفانه امروزه به دلیل انواع کلاهبرداری های اینترنتی، تنها راهی که مردم ادعاهای شما را باور می کنند این است که نظرات دیگران را درباره شما بشنوند. به همین دلیل است که باید بخشی از نظرات مخاطبین تان را در صفحه اصلی خود قرار دهید. برای معتبرتر کردن این نظرات نیز می توانید نام، تصاویر و یا حتی پیوندهایی به صفحات اجتماعی این افراد را نیز وارد نمایید.

خدمات سئو سایت دیجی تک به شما کمک می کند تا ببدون نیاز به دانش خاصی، به راحتی موارد ذکر شده و حتی دیگر عناصر ضروری برای صفحه اصلی همچون اطلاعات تماس را برای بازدیدکنندگان تان ایجاد نمایید.

بهینه سازی سایت

خدمات سئو و بهینه سازی سایت از جمله مواردی است که پس از یک طراحی سایت حرفه ای باید در نظر بگیرید. بدون اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت، بدون شک نمی توانید یک سایت فروشگاهی پربازدید داشته باشید و کسب و کارتان را رونق ببخشید.

 

دیجی تک

دیجی تک یک شرکت طراحی سایت و سئو است که با بهره مندی از متخصصین نخبه IT می تواند بهترین سایت را بالاترین بازدید و رتبه گوگل برای شما ایجاد نماید. شما می توانید صفر تا صد پروژه های طراحی سایت و سئو خود را به ما بسپارید. نیروهای برنامه نویسی و تیم های سئو ما می توانند در مدت زمان کوتاهی شما را به رتبه اول گوگل برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.